Si iata ca reusesc sa ma tin de promisiune si sa pun pe blog prezentarea pe care ar fi trebuit sa o sustin ieri seara la GPeC 2011. Si inainte de a pune slide-urile, sa va povestesc istoria acestei "prea scurte" prezentari…
Stateam de vorba cu Andrei despre prezentare si despre faptul ca pana acum am avut numai prezentari tehnice, detaliate, despre subiecte de interes pentru voi, cum ar fi usability, analytics, marketing online, organizarea departamentelor etc. Ne-am pus intrebarea, cat de bun poate sa fie un magazin online, ce il face sa fie bun? Faptul ca imi asculta sfaturile despre acele aspecte tehnice sau de marketing este oare suficient? Sa prezint iar ceva tehnic?
Timpul alocat fiind scurt (ulterior a tins catre zero.. ) am decis sa fac o prezentare altfel decat cele cu care v-am obisnuit. Una motivationala, desi nu stiu daca asta e cea mai corecta clasificare.
Si asa am ajuns sa-mi pun intrebarea ce-l face pe un magazin online sa fie cel mai bun? Sigur ca stiu parte din raspunsurile pe care le banuiti si voi.. cele clasice, si pe care le gasiti in slide-ul 3 al prezentarii, unde era si o animatie.. afirmatiile de acolo intrau pe rand, una cate una. Si totusi asa sa fie oare, facand totul ca la carte, fiind magazinul cu cea mai mare cifra de vanzari pot sa ma consider ca fiind cel mai bun magazin online? hmm..
Am cautat si in Dex intelesul acestui cuvant si am descoperit multe, multe intelesuri. Atunci cum puteam eu doar prin 10-20-30 de tehnici, metode, standarde sa declar ca sunt cel mai bun magazin online. Cand intelesul acestui cuvant probabil evolueaza odata cu evolutia societatii noastre, cum puteam eu sa limitez definitia celui mai bun magazin online fie si la o carte de bune practici.
Trebuia sa mai fie ceva, acel ceva care te furnica pe sira spinarii.. acel ceva care te face sa exclami "da merita sa vin aici de fiecare data", sau "wow, asa ceva nu ma asteptam sa gasesc pe acest magazin online".. si am cautat elementul supercalifragilisticexpialidocious.
Si l-am gasit cred.. voi puteti sa ma contraziceti sau sa ma sustineti. Mai pun eu o intrebare la cursurile sau prezentarile mele: "De ce ar cumpara clientii de pe magazinul tau online nu acum, ci peste 20 de ani, cand vor fi pe fiecare nisa competitori la fel de buni ca tine, cu site-uri la fel de bune, cu preturi foarte apropiate?". Raspunsul este diferentiatorul, experienta de cumparare si binenteles acest supercalifragilisticexpialidocious.
Asa a luat nastere o prezentare care se vrea inceputul unui dialog despre cautarea perfectiunii in domeniul comertului electronic.. cautare care trebuia sa inceapa in cadrul Galei si din motive obiective nu a putut avea loc,
Fara alte cuvinte, iata mai jos provocarea pe care v-o adresez: avem nevoie de elementul supercalifragilisticexpialidocious, de inovatie in ecommerce, sau este suficient sa facem lucrurile ca la carte?
PS. Primul clip video din serie, cel care face reclama la Google Analytics este pus pentru a sublinia handicapul cu care pleaca la drum magazinele online versus cele offline.. sper sa va placa.
Foarte bun articolul, cuprinzator, punctand pe subiect f bine. Prezentarea este de asemenea pentru intelesul oricui, adresandu-se atat incepatorilor in Mk online cat si a celor avansati.
f misto selectia de videoclipuri. pe unele le stiam, altele sunt geniale. totuai cred ca augmented reality e un moft, nu va ajunge sa fie implementat in magazinele mici si medii
Eu cred ca va evolua si aceasta tehnologie si va fi din ce in ce mai ieftina. Am vb acum 2-3 ani cu zugara si nu vrei sa stii pretul pe care mi l-au comunicat.. era destul de mare. Insa in timp au aparut si concurenti.. deci lucrurile sunt mai roz acum.
Foarte faina prezentarea, pacat ca nu s-a putut face la GPEC, oricum asteptam si celelalte prezentari!