Comertul online, castigator in criza

Miercuri, pe 29 iunie 2011, a avut loc o interesanta conferinta cu titlul "Comerţul online, câştigător în criză" organizata de Business Magazin. Am fost invitat si eu la aceasta dezbatere si mi-a facut placere sa fac acest lucru, le multumesc organizatorilor. 

Cateva din ideile principale prezentate de vorbitori au fost:

  • avem o usoara criza de imagine, clientii inca nu au incredere suficienta in aceasta forma de comert, si in plata cu cardul aproape deloc
  • cifrele comertului online (aproximativ 250 mil euro pe e-tail) sunt 2.5% din total retail offline, la modul general, adica ponderea comertului online este inca mica, si poate de aceea bancile nu au considerat ca trebuie sa se implice prea mult in promovarea lui
  • am primit promisiuni ca de acum incolo VISA va sprijini din ce in ce mai mult plata cu cardul online, si comertul online in general, aducand in acest efort si bancile romanesti
  • ePayment member of PayU ne-a spus ca rata de conversie pe procesul de checkout de la ei din sistem este de 85% (eu as intreba ce se intampla cu cei 15% care nu finalizeaza) si ca 83% din oamenii intervievati de GfK intr-un studiu comandat de ePayment, au raspuns ca nu platesc cu cardul online din motive de securitate
  • in Europa 1 euro din 5 sunt proveniti din online, adica procentul comertului online e pe la 20% ca pondere din cel offline, dar si frauda se ridica pe la 1.6% fata de Romania unde este in jur de 0.24%
  • Raiffeisen ne spune ca procentul platilor online pe ecommerce la ei in portofoliul de site-uri este de 9% din total plati cu cardul emise de ei

Mai multe aflati citind articolul aparut ieri in ZF: http://www.zf.ro/eveniment/comertul-online-va-ajunge-la-un-miliard-de-euro-in-urmatorii-trei-ani-8413287

Comertul online, castigator in criza

Share Button
No tags for this post.

Related posts

4 thoughts on “Comertul online, castigator in criza

  1. Multumim pentru transmiterea acostor idei din cadrul conferintei. Cu siguranta au mai mult de castigat europenii cu 20% din total retail offline si cu o rata de frauda de 1,6% decat noi cu 2,5%. Sunt convins ca daca am avea o clientela educata in mediul online, rata de crestere a comertului online va fi si ea mai ridicata. Ironia ce sta in spatele acestei situatii este faptul ca mediul online abunda in informatii, incepand de la pareri in privinta livrarii comenzii, pana la pareri asupra calitatii produsului. In orice caz, aceasta educare pare mult mai grea decat ne-am fi asteptat!

  2. Foarte interesantă asta cu rata fraudei. Nu stiam că e mult mai mică decât pe dincolo.
    Cât de importantă e imaginea asta de “furăciosi” a românilor chiar dacă se pare că e falsă!? Cum scăpăm de ea?

    Tot asa cum se credea ( cu o oarecare mandrie? ) că cei mai multi hackeri ( cracker/carderi/phisheri ) sunt din Romania când defapt nici macar nu suntem în top 10.

  3. cred ca e vorba de scepticism, au fost oamenii pacaliti cu autorul in fata in fata, pe cind asa nu vede pe nimeni sa ramine fara bani, atitea tzepe s-au dat in tara asta ca nu mai crede nimeni nimik

  4. Daca a crescut in statistici comertul online se datoreaza faptului ca oamenii au inceput sa aibe din nou incredere in sistemul de plata online si ca a devenit mai sigur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.