Azi 3 mai 2011, au mai ramas 12 zile sa te inscrii la GPeC 2011 – Academia de eCommerce. De ce sa o faci? Ce castigi? Cu ce te alegi ca si proprietar de magazin online?
Cand anuntam pe paginile blogului meu inceperea cursului de ecommerce (iSell, WebSell) sau a celui de web analytics (IAnalysis) l-am citat intotdeauna pe Andy McIntyre: "Daca ai impresia ca educatia e scumpa, atunci incearca sa vezi cum e ignoranta!".
Parte din eforturile constante ale Galei Premiilor eCommerce, in toti acesti ani, sunt de educatie catre ownerii de magazine online, pentru a creste calitatea serviciilor comertului electronic romanesc, singurul efort conjugat al industriei deocamdata, sustinut de o mana de voluntari in frunte cu Andrei RADU, dar si de educatie catre publicul larg, aratand presei si clientilor de ecommerce ca se poate, ca e simplu sa cumperi online si ca o poti face in siguranta de la magazinele atestate de GPeC, acum atestate TRUSTED.
Fiind consultant la multe din magazinele online romanesti si particpand la studiile si sondajele periodice facute de echipa GPeC pot sa constat cu bucurie ca aceste eforturi dau roade. Succesul Galei ca si eveniment educational pe piata de ecommerce este de necontestat. Insa in continuare sunt magazine online care au de lucru la partea tehnica, site-ul lasa de dorit, si la partea de comert, serviciile sunt slabe.
Mi-as dori sa pot contribui anual la 10 asemenea evenimente importante unde se invata cum se face un site care vinde, unde se invata cum sa ai servicii bune de comert, si unde know-how-ul se distribuie si ajunge la cele mai mici magazine online, magazine care au reusit sa inteleaga ca este necesar si din partea lor un efort. Acela de a se inscrie la singurul eveniment care le aduce pe tava CUNOSTIINTE despre CUM SA VINZI PE INTERNET CU SUCCES! O mana de oameni inimosi nu pot insa crea 10 astfel de evenimente anual.. e cam imposibil. Insa datorita inventivitatii echipei GPeC anul acesta este organizat un MEGA eveniment educational. O Academie de eCommerce!
Nu vreau sa para ca trag de urechi magazinele online care abia se urnesc catre formularul de inscriere la GPeC 2011. Desi cumva asta fac. Este insa vina voastra, a proprietarilor de magazine online ca trece informatia pe langa voi. O informatie ieftina, unde taxa de participare propusa an de an de Andrei este mai mult decat simbolica. Stiu ca vremurile sunt grele, dar revin la vorba lui McIntyre, de mai sus… apropo de ignoranta. Cat timp veti continua sa ramaneti la acelasi nivel? Cand veti hotari ca e vremea unei schimbari in procesele de lucru sau in cele tehnice? S-ar putea sa fie prea tarziu cand va veti trezi ca a trecut evenimentul pe langa voi…
Enumar mai jos avantajele participarii la GPeC 2011 (copiate de pe site-ul oficial).
Desi GPeC 2011 a ingradit foarte mult sfera potentialilor participanti prin impunerea unor criterii de preselectie deosebit de riguroase, magazinele care se califica in competitie au parte de o serie de avantaje:
- Primesc certificarea TRUSTED.ro (marca de incredere dezvoltata de GPeC impreuna cu Legi-Internet.ro si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania) care le atesta clientilor respectarea legii si a bunelor practici in comertul electronic;
- Se diferentiaza fata de concurenta, fiind magazine certificate de 3 entitati obiective in piata, neimplicate in activitati de comert electronic;
- Beneficiaza de PR-ul la nivel de industrie al TRUSTED.ro si al GPeC 2011, de schimbul de experienta cu ceilalti membri TRUSTED, cat si de ofertele partenerilor TRUSTED;
- Trec prin cel mai complex set de criterii de jurizare continand nu mai putin de 89 de elemente dezvoltate in scopul optimizarii conversiilor;
- Sunt evaluate in 3 etape de jurizare diferite, de-a lungul desfasurarii GPeC 2011, pentru analizarea evolutiei lor in timp;
- Au ocazia sa se intalneasca fata in fata cu membrii juriului GPeC intr-o serie de intalniri consultative, in cadrul carora pot discuta asupra raportului de jurizare, le sunt explicate notele acordate si primesc recomandari pentru solutionarea principalelor probleme;
- Beneficiaza de perioade dedicate de timp in care pot remedia problemele semnalate, in asa fel incat sa devina mai performante;
- Pot participa la prima Scoala de Vara din comertul electronic romanesc unde, timp de 1 saptamana, sunt organizate cursuri si seminarii pe cele mai arzatoare probleme pentru un magazin online: usability, SEO, AdWords, Analytics, Marketing&PR, organizarea departamentelor in back-office, tehnici de vanzare, chestiuni juridice;
- Pe langa jurizarea efectuata de specialisti, magazinele sunt analizate de sute de consumatori obsinuiti, afland astfel care este perceptia clientilor si a potentialilor clienti asupra afacerii lor;
- Indiferent daca sunt desemnate castigatoare sau nu, toate magazinele participante la GPeC 2011 primesc rapoartele de jurizare din cele 3 etape, cat si raportul juriului consumator, pentru a cunoaste exact care le sunt punctele forte si unde mai au de lucrat pentru imbunatatirea afacerii;
- Participa la Festivitatea de Premiere si la Conferintele GPeC 2011, alaturi de specialistii comertului electronic romanesc.
Si va provoc sa-mi spuneti daca ati cuantifica in timp si bani cele 11 avantaje, la cat ati evalua costurile cu respectiva consultanta / cursuri / informatii?
Si va mai intreb, cate vanzari ati produce daca ati investi cei 700 de lei (taxa GPeC) in reclama pe Google sa zicem? La un cost mediu de 0.30 lei ati cumpara 2333 de click-uri. La o rata medie de conversie de 0.5% (media nationala in acest moment) ati capata 11 clienti.
Cati clienti credeti ca ati aduce in plus venind la "cursurile" Academiei de eCommerce si schimband ceva pe site-ul si in serviciile voastre? 5, 10, 15?
Sunt curios sa aflu raspunsuri la intrebarile mele de mai sus, mai ales de la cei care considera ca GPeC 2011 este un eveniment prea scump. Nu voi cenzura niciun comentariu (in afara celor atacand persoane, avand un limbaj dur).
Perioada de inscrieri in competitia GPeC 2011 se incheie pe 15 mai a.c. Mai sunt, deci, mai putin de 2 saptamani in care magazinele isi pot exprima intentia de participare completand formularul de pe website-ul Galei.
Gala Premiilor eCommerce 2011 – Academia de eCommerce este un eveniment organizat de Link 2 eCommerce si sustinut de: BRD-GSG, Orange, UIS, FAN Courier.
Parteneri media: Ziarul Financiar, Business Magazin, Gandul, Mediafax, go4it, Elevate, IAB Romania, 2Parale, ROL.ro, Price.ro, ShopMania, SmartBuy, Trafic.ro, ZeList.
No tags for this post.
Mai este posibil sa ne inscriem? Si va rog sa-mi spuneti daca pot sa ma inscriu chiar daca nu am un magazin online? Dar imi doresc sa invat, e un domeniu care imi place foarte mult. Multumesc