Scopul certificarii TRUSTED este de a creste calitatea magazinelor online romanesti si, astfel, increderea consumatorilor in tranzactionarea prin internet, fapt care contribuie, implicit, la dezvoltarea pietei de comert electronic.
Pe data de 11 aprilie 2011, a inceput cea de a VI-a editie a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) cu perioada de inscrieri a magazinelor online in competitie. Tot de atunci, organizatorii Galei au anuntat ca “Atestarea GPeC” – prima marca de incredere din Romania care se acorda incepand cu 2008 magazinelor inscrise in competitie si care respecta legea si bunele practici – se va transforma in TRUSTED.ro – programul national de certificare a magazinelor online initiat de GPeC impreuna cu Legi-Internet.ro si APC Romania. Astazi are loc lansarea oficiala a programului, iar website-ul TRUSTED.ro este disponibil public.
Incepand de astazi, magazinele online romanesti au la dispozitie marca de incredere TRUSTED.ro, initiata de 3 entitati obiective si echidistante in piata, cu o experienta solida in domeniul comertului electronic, legilor internetului si a relatiilor dintre comercianti si consumatori cu drepturile si obligatiile fiecarei parti, ce revin din acestea: Gala Premiilor eCommerce, Legi-Internet.ro si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania.
TRUSTED.ro este un program permanent de certificare a magazinelor online care respecta legislatia aplicabila in domeniul comertului electronic si bunele practici rezultate in urma experientei de peste 5 ani a Galei Premiilor eCommerce.
Desi in prima faza, certificarea TRUSTED poate fi acordata doar magazinelor online care se inscriu la GPeC 2011, dupa data de 15 mai a.c., marca de incredere va fi disponibila ca un proiect continuu, independent de competitia “Gala Premiilor eCommerce” si deschis oricarui magazin online care doreste sa adere la standardele TRUSTED.
[…]
Mai multe detalii in comunicatul de presa oficial si pe site-ul TRUSTED.
No tags for this post.
Sper sa apara cat mai multe magazine atestate in sectiunea dedicata de pe TRUSTED. Succes!
Care sunt criteriile prin care magazinele de e-commerce primesc o astfel de certificare? Conteaza interfata, tipul de platforma folosit, tipul de shopping cart? Conteaza daca magazinele respective au primit recunoastere internationala pe solutia pe care au ales-o? De exemplu magazinul Fashion Days despre care stiu ca e facut de Innobyte, care a primit certificarea Magento? Mersi!
Salut Dan!
Criteriile de acordare a marcii le gasesti chiar pe site-ul Trusted: http://trusted.ro/despre-marca-de-incredere/standardele-trusted-ro/. Nu luam in calcul platforma folosita (e si greu de monitorizat la toate magazinele + ca nu e asa importanta pentru clientul final).
Atat cat trebuie platita o taxa anula de 120 eur TVA , trusted.ro pare mai degraba o afacere, pentru a castiga bani pe seama magazinlor online.
Inteleg ca verificarea magazinelor implica niste costuri dar 120 eur TVA este piperat. Oricum este bine stiut ca magazinele online sunt OBLIGATE sa respecte legile comertului electronic si sa afiseze sigla ANPC.