Astazi am pornit la drum in reactualizarea "Studiului privind Dezvoltarea Comertului Electronic din Romania” publicat initial in octombrie 2008, realizat de echipa Link 2 eCommerce la solicitarea ANCOM.
Incepand de astazi, 6 decembrie 2010 si pana pe 15 ianuarie 2011, derulam un studiu national privind piata de comert electronic pe site-ul: http://www.studiucomertelectronic.ro.
Rezultatele studiului din 2008 le puteti descarca de aici pentru a avea o imagine cat mai clara asupra pietei de ecommerce.
Avand in vedere ultimii 2 ani de criza care au influentat inclusiv piata de online (falimente, achizitii/preluari, scaderea numarului de tranzactii etc.), este un oportun sa reactualizam datele Studiului din 2008 la nivelul anului 2010. Vom avea astfel o imagine cat mai realista asupra situatiei actuale. Vom observa daca si cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor, ce se cumpara acum, cat este dispus clientul obisnuit sa cheltuiasca la o tranzactie, daca alege produse mai ieftine sau non-brand etc.
Pentru acest lucru, am realizat impreuna cu Andrei si Bogdan un chestionar care contine aprox. 70 de intrebari (o buna parte din ele sunt identice cu cele din 2008 tocmai pentru a putea compara rezultatele). Chestionarul va fi activ pe www.studiucomertelectronic.ro pana pe data de 15 ianuarie 2011 si este dedicat exclusiv consumatorilor obisnuiti.
Rezultatele studiului vor fi publicate sub forma de executive summary in luna martie 2011, cu mentiunea ca sponsorii (magazine online partenere) vor primi gratuit rezultatele detaliate ale studiului.
Pentru a obtine rezultate cat mai relevante de la un esantion reprezentativ de respondenti, rugam magazinele online sa ne sprijine in acest demers prin oferirea de premii pentru consumatorii care completeaza integral chestionarul. Nu am impus nici in 2008 si nu impunem nici acum o valoare minima a premiilor (fiecare magazin ofera ce crede de cuviinta – poate fi si un simplu mouse), cu precizarea ca logo-urile sponsorilor sunt afisate pe site in functie de valoarea premiului.
De asemenea, ii rugam pe detinatorii site-urilor de continut, pe bloggeri sau pe regiile de publicitate online sa ne ajute in mediatizarea chestionarului pentru a obtine cat mai multe raspunsuri si, astfel, pentru a putea observa situatia actuala a pietei prin prisma clientului obisnuit. Evident, sponsorii sau partenerii media se vor regasi cu logo-link pe site-ul studiului si ii vom mentiona in comunicatele de presa.
Cei care vor sa ne sustina in acest demers, ii pot scrie lui Andrei la andrei.radu@linkmagazine.ro.
Premiile oferite de voi se vor duce doar catre consumatorii care au completat integral chestionarul, folosind Random.org in baza id-ului fiecarui utilizator. Tragerea la sorti are loc pe 20 ianuarie 2011, iar lista castigatorilor va fi facuta public pe site-ul studiului.
Multumim anticipat tuturor celor care ne vor sustine si le multumim deja celor care au incredere in noi si sprijina acest studiu: Buburuza.com, CasualWear.ro, TalkSmart.ro, FashionUp.ro, Vexio.ro, FunGift.ro, Bestkids.ro, PCone.ro, Eurosoft-Computers.ro, Floria.ro, LiveMag.ro si lista o voi updata pe masura ce mai strangem sponsori.
PS. A mai scris despre Studiu Comert Electronic 2010 si Andrei: Inca un pas in plus pentru comertul electronic – de la GPeC
No tags for this post.
destul de utila munca de cercetare …
Ar fi interesant sa vedem diferentele dintre Studiul privind Dezvoltarea Comertului Electronic din Romania din 2008 si unul din 2014