De ce este bine sa faci marketing online pe Twitter – SEO earthquake via @dannysullivan

RT @dannysullivan: SEO earthquake today. social signals used in ranking http://selnd.com/fksssT & merchant reviews http://selnd.com/gg7jLE

Nu stiu cati isi mai aduc aminte de articolul meu scris in aprilie 2009 – Twitter Online Marketing, dar ar trebui sa mai adaugati un motiv pentru care voi, ca oameni de marketing sau owneri de magazine online trebuie sa includeti contul de Twitter pe lista de "obligatoriu de facut".

Google tocmai a declarat oficial ca se uita la numarul de RT-uri ale unui link. Ceva oarecum asemanator se ia in calcul si la postarea de link-uri pe Facebook. Deci "Social Media is the new SEO"… cine isi aduce aminte, am tot zis ca e imposibil sa nu se schimbe mecanismul de indexare si prezentare a cautarilor o data cu aparitia social media. Se intampla in acest moment. Si nu cred ca schimbarile se opresc doar aici. De fapt o cautare pe social media e mult mai naturala, mai aproape de web 3.0 decat una pe Google, asa cum este ea acum. Cautarea se schimba, si Google la fel.

Si pentru ca schimbarea sa fie mai simpatica..desi era suficienta numai cea cu Twitter si Facebook pentru a zgudui temeliile SEO, mai nou, datorita unui articol aparut in New York Times – A Bully Finds a Pulpit on the Web – l-am publicat la timp pe grupul de discutii dedicat comertului electronic, Google va lista intr-un termen nu foarte indelungat alaturi de linkul unui magazin online si recenziile scrise de clienti pe diverse terte site-uri (sunt acum plugin-uri de Firefox care fac acest lucru), si va face in plus un "sentiment analysis" sumar. Cei care vor sa citeasca despre asta le recomand wikipedia si o cautare dupa semantic web sau web 3.0.

Cele doua schimbari sunt suficiente, cel putin pentru mine, sa ma faca sa fiu mult mai atent cu prezenta pe Social Media a clientilor mei, sau cu prezenta recenziilor pe site-urile specializate.

Cele doua schimbari anuntate de Google:

  1. What Social Signals Do Google & Bing Really Count?
  2. Google: Now Using Online Merchant Reviews As Ranking Signal

LATER UPDATE: linkul de pe blogul oficial Google unde se anunta luarea in calcul a recenziilor clientilor de catre motorul de cautare – Being bad to your customers is bad for business

No tags for this post.

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.