Citeam zilele trecute o discutie pornita pe Facebook de Marius de la Fungift despre influenta starii meteo asupra vanzarilor online. Exista o legatura din ce in ce mai stransa intre evenimente offline si vanzarile magazinelor online. Nu este primul proprietar de magazin online care remarca o oarecare legatura intre starea vremii si vanzarile online.
Fiind in contact permanent cu manageri de magazine din diverse domenii, mi se intampla sa fac asocieri cel putin ciudate, intre evenimente cum ar fi grevele si manifestarile sindicatelor din Piata Victoriei si scaderea numarului de apeluri telefonice pana la zero, sau intre dimineti ploioase si racoroase, si vanzari mai scazute, sau chiar dintre alegerile parlamentare/prezidentiale si la fel, scaderile vanzarilor online. Sincer, cred ca incepem si noi cei din online sa fim mai atenti la starile emotionale ale clientului, pentru ca din ce in ce mai multi clienti vin din zona de offline catre online, si atunci cand vin, aduc cu ei si comportamentele de acolo.
Salut initiativa Trafic.ro de a pune la dispozitia marketerilor evolutia NETIndex-ului pe domenii de interes. Veti gasi acolo o evolutie a acestui index in domeniul comertului electronic, si veti putea face analize unde sa pozitionati pe axa timpului diferite evenimente (cum am facut eu in articolul de aici). In articolul pe care l-am scris acum ceva vreme spuneam si de evolutia traficului in zona de ecommerce in timpul sarbatorilor de iarna, a craciunului.
Ce observ eu in ultimii ani de zile este inceperea din ce in ce mai devreme a campaniilor de marketing dedicate Craciunului. Din figura de mai jos, extrasa tot din datele NETindex (2006-2009) pe perioada sarbatorilor de iarna, se observa o incepere a pantei (trafic descrescator) din ce in ce mai devreme, undeva in jurul datei de 10-15 decembrie, si o revenire a rampei (trafic crescator) din ce in ce mai departe in timp, spre 28-31 decembrie.
Acest articol se vrea a fi un mic semnal de alarma pentru toate magazinele care inca nu au avut sedinta cu departamentul de marketing pentru a pune tara la cale. Sincer e putin cam tarziu, dar mai bine sa o faceti saptamana aceasta decat deloc..
Si pentru echipele de marketing din magazinele online am pregatit o scurta lista de unde pot sa se insipire, de unde pot afla secrete ale vanzarii online de Craciun.
- SEM-POINT: Vanzari de sezon si profit marit temporar
- PRACTICAL ECOMMERCE: Ten Must Do Items This Holiday Season
- 37 SIGNALS: Days to Christmas: 76. Is your site ready?
- ZENCART OPTIMIZATION: Complete ecommerce holiday checklist.
- BLOG HUBSPOT: 4 Tips to Increase eCommerce Holiday Sales.
Sarbatori cu conversii uriase!
PS. Astept estimarile voastre cu privire la momentele importante in vanzari de anul acesta (punctul de final vanzari, data inceperea pantei, trafic/vanzari descrescatoare, apoi punctul de jos din grafic, data unde incepe rampa, trafic/vanzari crescatoare, sau cand isi revine din concediul de iarna consumatorul roman de comert electronic).
No tags for this post.
Da, am vazut si eu mai demult ca exista o legatura intre greve, vreme ploioasa/rece etc si scaderea nr. de vanzari. Desi, m-as fi asteptat ca la vreme rece sau ploioasa oamenii sa stea in casa si sa cumpere online si pe vreme frumoasa sa mai scada vanzarile. Dar probabil ca pe vreme ploioasa lumea tot “altceva” face :))
Din pacate nu pot vedea discutia lui Marius de pe facebook, pt ca astept inca (,) confirmarea de prietenie 🙁
Link-ul 4. Zencart are 2 spatii in plus si face ca linkul sa nu mearga.
Despre vanzari de sarbatori, ma astept sa creasca, dar nu am idee cand si cat. Mi-am pregatit o solutie scalabila in caz ca va fi nevoie.
@Razvan: mersi, am corectat.
La mine uneoricand este vreme mai rece, mai ploioasa cresc vanzarile, iar zilelea astea, cu vremea asta mai urata au stagnat cu o usoara scadere