UPDATE 10:00 30.09.2010 – Situatia este destul de greu de gestionat, sunt grupuri unde lucrurile au mers foarte ok, si oamenii s-au inteles foarte bine, si grupuri (formate de mine ce-i drept) unde lucrurile nu sunt tocmai extraordinare. Sunt si cereri de mutare dintr-un grup in altul, iar in unele grupuri nu se prea avanseaza, altele inca discuta modalitatea tehnica de implementare a acestui cross-sell. Cum sunt destul de ocupat cu clientii mei, ma vad silit, desi nu as fi vrut, sa mut discutia din cutia mea postala pe grupul de discutii dedicat comertului electronic., unde va veti putea gestiona singurei micile probleme si fara ajutorul meu. Stiu ca prin faptul ca am fost girantul acestei actiuni multi dintre voi au avut incredere in mine si din aceasta cauza au aderat la campanie.. stiu ca poate altfel nu s-ar fi urnit, insa, chiar daca discutia devine semi-publica, eu cred in continuare in proiectul acesta. Poate fi dus pana la capat. Am mutat deci discutia pe grupul de discutii dedicat comertului electronic.
UPDATE 11:08 27.09.2010 – In grupul 2 (1000-2000 comenzi lunare) mai intra un magazin online.
UPDATE 09:06 27.09.2010 – Mai adaugam un grup, grupul 6, pe palierul 1000-2000 de comenzi lunar. Asteptam doritori. (de ce deschid grupuri noi? pentru ca, de exemplu, magazinul care doreste sa se alature grupului 1 sau 2 nu are cum, are acelasi profil ca un magazin online existent deja in cele 2 grupuri formate)
UPDATE 17:18 24.09.2010 – Grupul 3 se mareste, avem acum 2 magazine online inscrise. Hai ca se poate!
UPDATE 16:59 24.09.2010 – Nu ar fi rau, ca magazinele inscrise sa se gandeasca cum identifica un potential client venit de la magazinele partenere. Cel mai usor mod de a rezolva tehnic problema este folosirea voucherelor/codurilor/cupoanelor cu un cod unic, care sa nu se regaseasca in alte campanii derulate de voi.
UPDATE 16:11 24.09.2010 – grupul 4 s-a completat, are 4 magazine. La fel si grupul 5, tot cu 0-100 comenzi s-a completat. Mai avem 1 loc in grupul 1, 2 locuri in grupul 2 si 3 locuri in grupul 3.
UPDATE 21:20 23.09.2010 – deschidem inca un grup destinat celor mici, cu maxim 100 de comenzi lunar, grupul 5. Pana acum s-au adunat aici 2 magazine online. Succes!
UPDATE 19:11 23.09.2010 – grupul 4 prinde contur, avem 3 magazine online acolo, si al 4-lea care e pe cale sa se alature. Iata ca magazinele online mititele gasesc o oportunitate cost-effective de promovare. Hai ca se poate!
UPDATE 17:37 23.09.2010 – mai deschidem un grup, grupul 4, cel cu pana in 100 de tranzactii lunare. Haideti sa profitam de aceasta oportunitate si sa facem schimb de clienti, acolo unde se poate. Magazine online mai mititele, uniti-va!
UPDATE 17:27 23.09.2010 – deschidem si un al treilea grup, situat pe palierul de 300-600 de comenzi lunar, pentru magazinele mai mici. Asteptam inscrieri 🙂 Ne vom opri la 4 magazine in fiecare grup. Ca atare inca nu avem grup definitivat la nicio categorie.. insa trag nadejde ca azi, maine rezolvam.
UPDATE 16:16 23.09.2010 – avem inca un magazin online ce se alatura grupului 2, pe acelasi palier de 1000-2000 de comenzi lunar. In acest moment avem grupul 1 cu 3 magazine online, si grupul 2 cu 2 magazine online. Astept doritori si din randul magazinelor online cu un numar mai mic de comenzi, sau mai ales ei ar trebui sa profite de costurile "zero" ale acestei promovari cross-magazine.
UPDATE 11:34 23.09.2010 – primului grup se mai alatura inca un magazin online, cu aproximativ 1200 de comenzi lunar => acum sunt 3 magazine in grup. Al doilea grup e deschis de 1 magazin, tot pe palierul 1000-2000 de comenzi lunar, asteptam doritori.
UPDATE 11:26 23.09.2010 – in acest moment sunt deschise 2 grupuri pe segmentul 1000-2000 de comenzi lunar. Primul grup are 2 magazine, al doilea e deschis acum de 1 magazin, asteptam si alti participanti. Mersi.
- GRUP 1, 1000-2000 comenzi lunar: 3 magazine, mai asteptam unul si inchidem grupul
- GRUP 2, 1000-2000 comenzi lunar, 3 magazine, mai asteptam un magazin sa inchidem grupul
- GRUP 3, 300-600 comenzi lunar, 2 magazine – mai asteptam 2 magazine sa inchidem grupul
- GRUP 4, 0 – 100 comenzi lunar, 4 magazine, complet.
- GRUP 5, 0 – 100 comenzi lunar, 4 magazine, complet.
- GRUP 6, 1000-2000 comenzi lunar, 1 magazin inscris
Nu este noua ideea, s-a mai discutat pe grupul de comert electronic, insa acum exista interes pentru a demara acest mic proiect.
Pe scurt (cei interesati pot intra pe grupul de comert electronic sa citeasca mai multe detalii acolo) este vorba de promovarea produselor a mai multor magazine online, pe mailul de tip "thank you" care se trimite la client in momentul confirmarii comenzii acestuia. Se vor forma grupuri de 3-5 magazine online, care vand produse complementare si au aproximativ acelasi numar de comenzi lunar (mailuri de confirmare a comenzilor).
Astept de la cei interesati mailuri cu numarul de comenzi lunar si numele/profilul magazinului. Spor la conversii!
No tags for this post.
Chiar ma intrebam cand o sa se dezvolte mai mult si la noi initiative de genul asta, dincolo de eterna competitie si omiterea win-win-ului, prin parteneriate de cross- si up-selling. Congrats!
Te poti baza si pe noi, imi place ideea la nebunie!
Floria are acum aproximativ 500 de comenzi pe luna, dar eu le-as spune ca fac mai mult decat 1.000 de comenzi de IT pentru ca:
– 70% sunt deja achitate cu card si SMS
– 90% se vor livra si numai 10% se vor anula
– clientii nu lanseaza comenzi la 10 florarii odata sa vada cine raspunde prima 🙂
Deci, ne bagam!
Sugestie: sa incepem cu pachete de 4 magazine, astfel incat fiecare sa ofere vouchere pentru alte 3 magazine in mailul de confirmare. 5 ar fi parca prea mult …
@Floria – nu mai e nevoie sa trimiti mail, considera ca am pornit si grupul 3, cu 300 – 600 de comenzi pe luna, sau in jur de 500.
Am sa fac un update.
Interesanta idee…Oare ar prinde – spre exemplu – sa caut si eu alti 3 parteneri pe zona asta de IT&C si sa facem schimb de vizitatori intr-un fel sau altul?:D Sunt site-uri de stiri pentru gaming, telefoane, software…
@sorin ceva semanator cu ce se vrea pt magazinele online poti face cu un “thank you mail” pentru abonarea la newsletter.acolo poti sugera si alte siteuri.in rest poti doar banner/link exchange care deja e fumata.
@floria buna idee.ne plac voucherele :))
prea tare initiativa. ne-am gandit si noi la crossmarketing, asa ca in pagina de thank-you putem pune 2 bannere. De asemenea putem include in email-urile trimise catre clienti recomandari si discount-uri.
noi avem in medie 150 de comenzi pe luna.
deci ne bagam si noi 🙂
UPDATE 16:59 24.09.2010 – Nu ar fi rau, ca magazinele inscrise sa se gandeasca cum identifica un potential client venit de la magazinele partenere. Cel mai usor mod de a rezolva tehnic problema este folosirea voucherelor/codurilor/cupoanelor cu un cod unic, care sa nu se regaseasca in alte campanii derulate de voi.
de ce nu folositi sistemele de afiliere existente in magazinul online ? ar fi mult mai corect.
sau nu toata lumea are ?!
Ne intereseaza si pe noi initiativa 😉
Grupul 3 e cel mai potrivit
multumesc
@Marius – te rog trimite un mail, cu numele magazinului, produsele vandute si numarul mediu de comenzi lunar.
@adiz – nu toata lumea are sistem de afiliere, propriu sau prin 2parale de exemplu.. vedem
ok, am trimis mail;
spor!
ps: daca s-ar folosi un sistem de afiliere nu ar mai conta volumul de vanzari lunar ci relevanta magazinelor din grupul tau (daca mixezi florile cu un magazin de laptopuri rata de conversie o sa fie jos de tot)
cred ca daca nu are relavanta pentru afiliere nu are nici pentru altceva. cum e sa comanzi un laptop si sa primesti un thank you note in care ti se spune ca ai reducere 10% la ciorapi, piese auto,rochii si cosmetice ?!
@adiz – e posibil sa ai dreptate, e posibil sa nu ai dreptate. in orice caz e putin probabil ca in respectivul moment, imediat dupa ce ai cumparat un laptop de exemplu sa-ti mai doresti sa mai cumperi ceva. insa.. poti sa pastrezi acest mail de confirmare, si peste 5-7 zile, cand iti aduci aminte ca este ziua prietenei tale, sa o intrebi daca nu vrea un parfum, o rochie cu reducere, caci stii deja ca le ai in mailul respectiv. ma bazez pe faptul ca acest mail nu se va arunca, si se va pastra sau chiar va circula intre prieteni, rude. “uite am comandat un laptop si mi-au dat 10% reducere la rocha X, stiu ca tu umbli sa-ti cumperi una, ia cuponul meu si foloseste-l”. nu ma astept sa existe conversii imediate, chiar in secunda in care isi citeste mailul de confirmare, dar ma astept sa existe dupa o perioada intre 5 si 30 de zile.
voi ce credeti?
da. are sens ce zici tu aici. eu ma gandeam strict la momentul cand ai cumparat tu.
Situatia este destul de greu de gestionat, sunt grupuri unde lucrurile au mers foarte ok, si oamenii s-au inteles foarte bine, si grupuri (formate de mine ce-i drept) unde lucrurile nu sunt tocmai extraordinare. Sunt si cereri de mutare dintr-un grup in altul, iar in unele grupuri nu se prea avanseaza, altele inca discuta modalitatea tehnica de implementare a acestui cross-sell. Cum sunt destul de ocupat cu clientii mei, ma vad silit, desi nu as fi vrut, sa mut discutia din cutia mea postala pe grupul de discutii dedicat comertului electronic., unde va veti putea gestiona singurei micile probleme si fara ajutorul meu. Stiu ca prin faptul ca am fost girantul acestei actiuni multi dintre voi au avut incredere in mine si din aceasta cauza au aderat la campanie.. stiu ca poate altfel nu s-ar fi urnit, insa, chiar daca discutia devine semi-publica, eu cred in continuare in proiectul acesta. Poate fi dus pana la capat. Am mutat deci discutia pe grupul de discutii dedicat comertului electronic.