Azi am lansat la NetCamp – Better eCommerce un studiu/chestionar de usability

Ce elemente fac un site mai bun din punct de vedere al uzabilitatii?

  • Amplasarea elementelor (recall/memorie)
  • Diferentiere/Evidentiere (acuitate vizuala)
  • Fluxul actiunilor (invatare activa/learning)
  • Reactiile interfetei la actiunile userului
  • alte elemente…

Unul dintre punctele care ajuta userii sa se descurce pe un site de ecommerce este acest tipar pe care par sa-l respecte toate. Este bine sa asezi butonul de search sus, pe mijloc, cosul sus in dreapta unde e bine sa pui si linkul de login/cont. Pastrand un tipar incercam sa ajutam userii sa gaseasca respectivele elemente mai usor. Exista 1-2 studii facute de specialistii de afara (unul in 2001 si unui in 2005) dar sunt destul de vechi si sigur au tinut cont numai de opinia userilor de acolo.

Am zis sa incerc sa chestionez si eu userii din .ro despre locul unde se asteapta ei sa gaseasca principalele elemente web ale unui magazin online. Astazi, in cadrul prezentarii mele am lansat deci acest studiu, un formular care permite interogarea userilor cu privire la amplasamentul principalelor elemente functionale ale unui site de ecommerce. Am sa va rog deci sa ma ajutati sa-l promovez, sa adunam cat mai multe date. Toate rezultatele obtinute le voi face publice.

Iata si linkul catre chestionar, catre studiu: Care sunt asteptarile voastre despre locatia principalelor elemente web ale unui magazin online?

studiu usability

http://www.liviutaloi.ro/studiu-usability/

M-as bucura daca proprietarii de magazine online l-ar promova la clientii lor, la cei care ii viziteaza, daca creatorii de platforme ar face acelasi lucru. Un numar mare de intrari pe sondajul de mai sus ne vor da rezultate prin care veti putea imbunatati uzabilitatea site-urilor voastre, sau ale site-urile pe care urmeaza sa le faceti.

No tags for this post.

Related posts

6 thoughts on “Azi am lansat la NetCamp – Better eCommerce un studiu/chestionar de usability

  1. Am completat si eu, dar nu stiu cat de relevant este modul de realizare a studiului, totusi e mai mult decat ce era pana acum. Sunt curios sa vad ce rezultate apar la teste

  2. Am terminat de completat. Felicitari pentru initiativa.
    Totusi am cateva precizari de facut:
    – de foarte multe ori, dupa actiunea de pozitionare a unui element, cand vrei sa te intorci la lista de elemente, da eroare sau blank page..dupa cateva refresh-uri merge. Poate ar trebuie mentionat lucrul acesta, ca respondentii sa nu renunte;
    – sunt elemente pe care le-as pozitiona pe mai mult de 1 casuta ( un ex: Lista categoriilor cu produse comercializate) si nu inteleg conditionarea de a alege 1 singura casuta;
    – nu exista o delimitare a paginii, explicata la modul: Prima linie corespunde Heather-ului si este posibil sa existe useri care pozitioneaza pe prima linie – ca acolo sus cred ei ca tb sa fie si useri care pozitioneaza pe a doua linie, imaginandu-si ca trebuie sa fie sus DAR sub LOGO;

    Si ultima este o observatie: pentru ca sunt destul de mari casutele sunt elemente pe care le-am pozitiona in aceiasi casuta (ex: Linkul/butonul catre cont/Contul meu/My account – si Linkul/butonul catre produsele din cos/Cosul meu/Comanda mea/Shopping cart/My cart ).

    p.s: ar fi si mai ok, daca ar putea tine minte actiunea de la pasul precedent astfel incat sa vad unde am pus restul elementelor. 🙂

    Iarta-ma, daca ti-am retinut inutil timpul cu aceste observatii.

    Numai bine,
    Corina

  3. @Corina
    – se prea poate cand ti-a dat tie blank, sau eroare, sa fi lucrat eu pe paginile respective, facand modificari. In mod normal nu trebuie sa dea nicio eroare. Si eu am verificat nu se intampla. Voi mai face insa ceva verificari, mersi
    – stiu, sunt elemente care ar merge pe 2-3 casute, insa, prefer sa vad locul cel mai des folosit, locul cel mai preferat, deci e mult mai bine sa vad 1 singura pozitie
    – nu trebuie sa explic cum se mapeaza caroiajul pe un site real, fiecare trebuie sa si-l imagineze cum crede el/ea mai bine
    – chiar te rog sa le pozitionezi in aceeasi casuta, poate ar trebui sa explic acest lucru. sunt elemente web care clar vor fi pozitionate in aceeasi casuta, si pozitionarea unui element este total independenta fata de restul elementelor, nu te gandi ca se vor suprapune, asa si trebuie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.