…sau cum incheie postul de lansare a Galei de anul acesta Andrei pe blogul GPeC: "Pentru a patra oara, dam Cezarului ce-i al Cezarului! Ai curaj sa te inscrii? 🙂".
Nu cred ca mai trebuie sa explic ce este Gala Premiilor in eCommerce si ce face ea in fiecare an pentru comertul online romanesc. Din punctul meu de vedere face mult bine. Nu vreau sa va spun cu ce noutati vine anul acesta Gala, caci le veti putea citi pe site-ul GPeC 2009 pe indelete. Eu ca de obicei il voi asista pe Andrei la testul de usability, o proba foarte dura, poate una din cele mai grele probe pe care trebuie sa le treaca si anul acesta magazinele online inscrise. Imi place paragraful de deschidere de pe site-ul Galei "Nu ne reinventam. Nu redefinim conceptul Galei Premiilor eCommerce. Nu am relaxat criteriile de jurizare si – ca intotdeauna – credem in transparenta, obiectivitate, cifre. Promovam aceleasi principii. Respectam aceleasi valori". Asa cum comertul online romanesc evolueaza, tot asa si GPeC 2009 este un pas inainte in.. cresterea increderii consumatorului final in acest tip de comert. Asta face Gala cu fiecare editie, si asta va face probabil si anul acesta.
Dar nu pentru asta am facut postul acesta, pentru a va descrie Gala Premiilor in eCommerce, ci pentru cu totul altceva. Sa vorbim putin despre imaginea comertului electronic romanesc, sa vedem cine sprijina si in ce fel aceasta evolutie cu pasi mici a comertului online. Sigur ca initial am vrut sa scriu despre startul acestei Gale (cum fac in fiecare an), dar apoi am ajuns la concluzia ca ceva e in neregula cu modul in care comunicarea acestei industrii ajunge la presa, la consumator. Si nu ca ar fi vina celor care comunica, de bine de rau, industria comunica si cred ca este una din cele mai active pe net alaturi poate industria publicitatii online/offline.
Daca Andrei da in fiecare an ce-i al Cezarului, vrand sa aflu cum a decurs informarea in presa despre acest eveniment.. am avut surprize. Apoi am ajuns la concluzia ca pentru site-urile de comunicate de presa (comunicatedepresa.ro, comunicatemedia etc) nici nu existam ca si industrie. Ce ar trebui sa facem ca sa avem o categorie a noastra, a comerciantilor online? Daca si Registrul Comertului a considerat ca e necesar sa clasifice acest tip de comert si sa-i dea un cod CAEN special, de ce nu au facut-o si site-urile care traiesc din publicarea informatiilor??
Si am inceput sa realizez cat de greu este sa faci un raport simplu cu cele mai noi comunicate de presa pe industria comertului electronic. Am cautat sa gasesc in comunicatedepresa.ro ceva, sa le pot citi pe toate, oricum nu au categoria asta. (aproape) Toata lumea posteaza in IT&C cand publica un comunicat de presa din ecommerce desi uneori nu au ce cauta acolo. In comunicatemedia.ro, comunicatul Galei este in categoria IT&C desi nu vad de ce se incadreaza acolo.. Gala Premiilor eCommerce, la startul editiei 2009. Am gasit un singur site de comunicate de presa care face o categorie separata: comunicate-de-presa.ro. E probabil mic, la inceput, insa a clasificat corect informatia. Era o sectiune si pe comunicat.ro insa la mine acest site nu mai functioneaza.
Apoi am incercat sa vad cum trateaza publicatiile online acest tip de comert, cum il clasifica. Money.ro a pus comunicatul Galei in categoria Media si Comunicare.. Dailybusiness desi inca nu a scris nimic despre Gala (publica insa constant articole despre ecommerce) are o categorie New Media. Parca e mai bine. Wall-Street.ro sta "foarte bine", am dat cautare dupa FashionUP (magazinul de fashion lansat de Marius G.) si am ajuns in categoria de IT&C.
Nu mai zic nimic, dar intr-adevar daca nu cei din industrie vor da Cezarului ce-i al Cezarului, atunci cine o va face??
PS. Si intr-un exces de zel in a cauta si clasifica informatia despre comertul online am trecut pe Twitter, sa vad cate magazine online au acolo cont. Are o lista scurta Chis Florinel si e ok. Am mai dat doua cautari aici si aici. Succes celor ce se vor inscrie la GPeC!
No tags for this post.
Chiar ma intrebam daca nu scrii nimic 🙂