Scurte/Quickies 29.1 – Olimpiadele Comunicarii, CartePremium si Cifre din Online

Azi am decis sa adaug acel .1 la posturile intitulate "Scurte/Quickies xx.y". Am dat timpul inapoi si am observat ca sunt deja la al doilea an de publicare a acestor scurte informatii despre industria online din .ro. Desi cuvantul "quickies" e preluat de la cel mai mare blogger .ro in viata, sper ca asta nu a facut decat sa arate cat de mult conteaza un simplu cuvant aruncat pe un blog… Acestea fiind spuse si marturisite sa purcedem la informatiile recente ce mi-au parvenit pe mail sau pe twitter.

  1. Dragos Dehelean imi zice intr-un mail ca pana pe 16 Aprilie va puteti inscrie la Olimpiadele Comunicarii. Am participat de cateva ori la acest eveniment, sper sa am timp sa particip si in acest an. Este o adevarata explozie de tinere talente si intotdeauna mi-a facut placere sa simt alaturi de ei pulsul acest industrii. Online = Comunicare, ca este pe site, ca este pe blog, ca este pe Twitter, ca este face 2 face, tot comunicare se numeste. Asa ca daca vreti sa lucrati in online, dragii mei studenti sau masteranzi, rugamintea mea este sa treceti macar pe la acest eveniment, iar mai mult, pentru cei ce vor performanta si vor sa fie cei mai buni in online, participati cu proiecte la Olimpiadele Comunicarii.
  2. Astazi am mai citit un comunicat de presa interesat, de data asta in domeniul comertului online. Este vorba de CartePremium.ro care anunta o schimbare importanta.. devine o societate independenta de SMART Press, acum se numeste Carte Premium SRL, iar structura actionariatului e chiar interesanta. Co-actionarii lui Razvan Iancu sunt cei care detin si compania de curierat Fastius Curier.. deci un motiv in plus sa ajunga comenzile la dumneavoastra rapid si ieftin. Spune bine Razvan si imi place: "Premium inseamna optiuni, transparenta, calitate, posibilitatea de a returna orice produs deteriorat. Lucrand cu multi terti si intr-o industrie a cartii care inca nu s-a obisnuit cu comertul electronic, problemele mai apar, insa premium inseamna sa te implici, sa-i arati clientului ca esti alaturi de el si ca faci totul posibil sa rezolvi acele probleme”.
  3. Mai aflu via twitter azi ca e un articol interesant in Standard.ro – Stand by in online. Printre declaratii citesc: << Momentul nu este potrivit nici pentru achizitii, crede Fusu, de la Neogen. „Important este sa iti consolidezi afacerea intr-un an de criza. Businessul de tip e-commerce si cel axat pe servicii vor merge si in acest an. Cred ca mediul online reprezinta o solutie pentru 2009, fiindca este o solutie practica si nu implica un buget urias. Cu cat vor fi mai multi someri, cu atat afacerile in online vor creste in acest an“ >>, si sunt de acord cu ce zice Calin Fusu. Insa gasesc si declaratii de tipul acesta: << Dragos Manac. „Comertul online, mai ales in zona de IT, a fost distrus de criza. Vor ramane cativa jucatori mari, iar sutele de incercari cu buget redus nu vor supravietui.[…]" >> cu care nu prea pot sa fiu de acord, decat partial.. sigur ca sunt probleme si ca vor ramane jucatorii mari, chiar el declara ca este bine in propozitia urmatoare, dar sa declar ca avem un comert online distrus, asta e prea mult pentru mine. Cel putin in acest moment. Si la final vine Dragos Stanca de la F5: << Managerul F5 este si mai pesimist, el sfatuieste ca nimeni sa nu inceapa o afacere online in aceasta perioada. „Nu este indicat sa se investeasca acum pe nici un segment. Anumite companii trebuie sa investeasca in zone strategice, dar trebuie sa isi asume riscurile aferente“ >> – nu mai comentez, dar as da ca exemplu speech-ul lui Marius Ghenea de la DigiCafe.ro unde organizator a fost chiar F5..
  4. Si alt articol interesant, tot de pe twitter luat, mi-a fost semnalat de Krumel. Un articol pe Evenimentul Zilei. Aici e putin discutabil procentul de cumparatori pe magazinele online de la noi, de numai 4%. Mai ales in conditiile in care, in PDF-ul oficial de la EuroSTAT in 2004 Romania apare cu 0% procent de cumparatori online. Cum s-a facut sondajul respectiv, cine a facut metodologia.. poate vom afla, insa 4% e o cifra destul de mica zic eu. Ar putea fi reala dar sa vedem si metodologia de realizare a sondajului.. insa cei mai multi dintre cei cu care am discutat azi pe Twitter cand au vazut 0% in 2004 au ras putin.

Apropo de ultimele 2 stiri.. voi ce parere aveti??

Share Button
No tags for this post.

Related posts

7 thoughts on “Scurte/Quickies 29.1 – Olimpiadele Comunicarii, CartePremium si Cifre din Online

  1. Ideile cu caderea online pe timp de criza este gresita, cel putin modul in care o privesc cei care apar in articol. Am sa imi permit sa dau raspunsul meu maine in un blog post.

    Atat timp cat poti sa previi, poti sa si rezolvi o stituatie de genul acesta in care ne aflam noi. Bancile nu mai pot vinde leasinguri pe masini de 150k, Hugo Boss nu mai poate vinde costume de 4k.

    Adaptarea si inovatia este singura solutie. Insa daca adaptarea vine in mijlocul crizei atunci e o problema.

  2. In ceea ce priveste studiul, cu siguranta au fost tranzactii in 2004. In studiu apare 0 pentru ca probabil nu au inclus zecimalele sau au considerat rezultatul ca nefiind relevant. Cu siguranta ca atunci numarul tranzactiilor a fost mult mai mic si numarul cumparatorilor mult mai mic (prin urmare putin probabil sa se regaseasca in esantionul studiului), dar tranzactii au fost cu siguranta. Iar magazinele online care existau pe atunci pot confirma acest lucru.

    Altminteri, 4% mi se pare ca este o cifra relativ reala. Conform calculelor, ar insemna ca in 2008, o persoana a cheltuit, in medie, 300-400 euro online (diferenta vine din valoarea la care estimam valoarea comertului electronic total, cu toate metodele de plata). Ceea ce cred ca este ok, avand in vedere ca produsele din IT si turism au costuri mai mari.

  3. 4% din 23 de milioane x 300 de euro = 276 de milioane de euro
    4% din 23 de milioane x 400 de euro = 368 de milioane de euro

    Eu stiu ce sa zic.. daca nu avem cifre la nivel de piata e greu de vazut cat de corecte sunt estimarile astea.

  4. Cred ca ar trebui lamuriti mai intai termenii:
    – 4% au cumparat online indiferent de metoda de plata?
    – 4% au platit cu cardul?

    Nu stiu foarte multe despre restul segmentelor dar 4% este cifra totala in turism in Romania si in niciun caz nu sunt plati de 100% cu cardul.

    In alta ordine de idei : Manuela, cred ca ai vrut sa spui ca ”produsele din IT si turism aduc venituri mai mari” … 🙂

  5. 4% indiferent de metoda de plata, asa cum au fost prezentati in sondajul EuroSTAT, unde nu se referea nimeni la metoda de plata.

    Ce reprezinta cei 4% din turism?? 4% din total turism = turism online (indiferent de metoda de plata)??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.