Am primit de la Dragos un mail cu rugamintea de a face un scurt bilant al responsabilitatii sociale in anul 2008 asa cum l-am perceput eu, cu bune si cu rele.
Ce as putea sesiza eu despre acest fenomen numit responsabilitate sociala fiind in stransa legatura cu magazinele online, site-uri de comert electronic si care isi castiga existenta vanzand marfa celor multi??… Mai ales acum in anul crizei financiare, ar fi dispuse magazinele online sa faca gesturi responsabile social? Ar fi dispuse sa-si imparta veniturile si asa mici cu societatea civila?
Greu de raspuns la intrebarile de mai sus. Sa vedem insa ce putem raspunde la intrebarile lui Dragos.
- Care sunt primele 3 companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru implicarea in societate si de ce? Uitandu-ma in curtea proprie si nu la marile companii, la multinationale sau cele care au persoane vorbitori de alte limbi decat romana in managament, uitandu-ma numai la magazinele online imi vin foarte putine nume in minte. Sincer cred ca ar trebui sa enumar 1-2 magazine online care in 2008 au inteles sa dea ceva inapoi societatii. Rapid in minte imi vine doar numele MarketOnline dar cred ca a mai fost o actiune, doua de acest tip derulate de alte magazine online mai mici. Apoi, iesind din sfera comertului electronic as enumera companiile Tuborg, Vodafone, Orange.. si cred ca cele din telecomunicatii au fost aproape de societate in anul 2008.
Apoi imi vine in minte, rasunator si limpede, glasul celor de la CharityGift.ro – ajuta cu un singur click!
"CharityGift.ro este mai mult decat un nou proiect de responsabilitate sociala si altceva decat un magazin online. De cate ori am incercat sa definesc CharityGift.ro de fiecare data am mai gasit ceva de adaugat. Asta fie pentru ca Internetul nu are limite si ne permite sa ne punem in practica chiar si ideile aparent imposibile, fie pentru ca sunt din ce in ce mai multi oameni care cred in forta voluntariatului. Nicoleta Talpeş, initiator proiect "
- In ce masura marile companii din Romania au raspuns in 2008 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate? Asteptarile mele cu privire la implicarea marilor companii in societate. Sincer, eu cred ca societatea are si nu are nevoie de actiunile marilor companii. Societatea e un organism care are propriile mecanisme de supravietuire si va gasi cum sa treaca peste orice dificultati. Sigur intotdeauna este mai usor sa te sprijine o companie in demersul tau de a regla problemele pe care le ai, si apreciez ajutorul acestora. Atunci cand Orange sau Vodafone au sprijinit actiuni ale unor asociatii non-guvernamentale m-am bucurat si m-am simtit mai bine. Insa cred ca implicarea e la un nivel scazut, sau aproape inexistent.
- Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in 2009? Sincer nu ma astept la o implicare prea mare cel putin nu din partea magazinelor online, desi s-ar putea sa fiu surprins placut de cativa jucatori. Insa companiile care au cel mai mult de castigat de pe urma societatii, si cele care au deja o strategie in acest domeniu cred ca vor fi cel putin la fel de active ca si in 2008. Insa ma astept la o comunicare mult mai buna cu societatea civila. Asta cred ca lipseste, comunicarea cu societatea si de aici ideile si actiunile de sprijin ce se pot naste.
- Cum crezi ca le-ai putea stimula, tu personal, pe companii, si in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2009? Hmm.. acum mai greu, dar asta nu inseamna ca in discutiile mele cu magazinele online despre PR si comunicare nu aduc vorba si despre aceasta posibilitate. Discutam, ce-i drept destul de rar, si despre astfel de actiuni in sedintele noastre. Mai mult de atat, in momentul in care sunt cumparator pe un magazin online si acel magazin deruleaza o campanie de CSR de orice natura, ma simt bine ajutand.
Cam atat as spune eu despre CSR, despre responsabilitate sociala. Mai multe raspunsuri la intrebarile de mai sus veti gasi aici.
De fapt in aceeasi idee de ajutor intreptat catre societate, de data asta catre o mai mica parte a ei, catre tinerii care vor sa invete ce inseamna online-ul si vor sa imbratiseze o cariera in acest domeniu, am primit de la Ciprian Gavriliu o invitatie de a scrie despre initiativa "Online Career Day – Un eveniment dedicat tinerilor studenti care isi doresc o cariera in online":
Clubul Oameni din Online organizeaza la Iasi in 7 Martie 2009 Career Day, un eveniment pentru studentii si tinerii care isi doresc o cariera in domeniul Internetului.
Desi industria online din Romania este inca la inceput si firava, se resimte nevoia unui cadru educational care sa ajute la formarea viitoarelor generatii de profesionisti. Am dorit sa oferim prin Career Day repere si solutii concrete tinerilor pasionati care vor o cariera in online. Participantii vor avea acces la peste 5 ore cu informatii, puncte de vedere, idei si sfaturi venite din partea unor profesionisti cu experienta. Dorim sa incurajam si dezbaterile deschise si aprinse in care sa aflam mai multe din problemele pe care cei aflati la inceput le au si cum pot fi ele rezolvate.
Participarea la eveniment este gratuita insa necesita o inregistrare prealabila la adresa: http://www.careerday.oamenidinonline.com/
Foarte interesant blogul. Mult peste media romaneasca. Poate totusi mai sunt sanse si pentru noi.
Buna,
Ma numesc Sorina Molcut si sunt studenta la comunicare in cluj-napoca. In timp ce faceam un pic de cercetare pentru lucrarea de licenta, pe care urmeaza sa o sustin in acest an, am descoperit si bloggul dvs., unde am gasit articole in care ati dezbatut tema CSR-ului. Aceasta este si tema catre care m-am indreptat si eu pentru lucrarea de licenta, de aceea m-am gandit ca, fiind in tema cu ceea ce reprezinta acest domeniu al CSR-ului ati putea sa imi raspundeti la cateva intrebari pe care le-am introdus intr-un chestionar, care sa imi foloseasca la partea practica a lucrarii de licenta. In cazul in care sunteti de acord sa ma ajutati cu complectarea unui chestionar, as avea nevoie de o adresa de contact unde sa trimit chestionarul.
Va multumesc