Rezultatele studiului privind dezvoltarea comertului electronic din Romania

Astazi ANC – Autoritatea Nationala pentru Comunicatii a facut publice rezultatele studiului privind dezvoltarea comertului electronic din Romania. As vrea sa punctez cateva din aceste rezultate, mai putin cele care deja au fost evidentiate de ANC prin comunicatul de presa.

  • 70% din respondenti au cumparat online cel putin 1 data
    1. 73% dintre cei care au cumparat online sunt barbati, 26-27 de ani, cu facultate, de fapt sunt inca studenti (25%) sau profesionisti din IT (18%), au un venit lunar intre 1001 si 2000 RON (30%) – media veniturilor e de aproximativ 1.945 RON/luna, si locuiesc in Bucuresti (38%)
    2. eMAG este cel mai popular magazin online romanesc in randul respondentilor cu 22% (din 8809 mentionari), iar magazinul online extern cel mai folosit este Amazonul cu 11% (din 816 mentionari)
    3. cei 4298 de cumparatori online au ales acest tip de comert pentru ca economisesc timp (74%) si pentru ca e mai ieftin online (66%), iar 81% au platit numerar, la primirea coletului in timp ce 38% au platit si cu cardul online cel putin 1 data
    4. cea mai mare comanda medie se inregistreaza pe IT&C, 1.241 RON iar aceste echipamente sunt cumparate cu o frecventa medie de 167 de zile, adica 1 data la 5 luni si jumatate
    5. cele mai importante criterii pentru alegerea produsului sunt pretul cel mai bun si timpul de livrare cat mai scurt
    6. 21% dintre cumparatorii online au avut probleme cu magazinele online, o cifra foarte mare, iar o treime dintre acestia au renuntat la a mai face ceva anume
    7. 72% dintre cumparatori au revenit pe acelasi magazin online in decursul ultimelor 12 luni de zile, deci clientii se pot fideliza cu succes
    8. 60% dintre cumparatori nu stiu ca pot returna produsul in 10 zile lucratoare, dintre acestia 65% au declarat ca daca ar fi stiut ar fi cumparat online
    9. 68% dintre cumparatorii online ar avea mai multa incredere in comertul online daca magazinele ar fi evaluate si certificate de o entitate recunoscuta
    10. profilul demografic pe cei 1743 de plătitori cu cardul pe online: bărbat 80%, vârsta medie 26.5 de ani, şcoala absolvită – facultate 44%, ocupaţie – profesie din domeniul IT 23%, elev, student, doctorand – 18%, personal cu studii superioare – 13%, patron, manager – 12%, venit lunar între 1001 si 2000 RON – 29%, venit lunar intre 2001-4000 RON – 26%
  • 30% din respondenti nu au cumparat online
    1. 52% dintre cei care nu au cumparat online sunt femei, 25-26 de ani, cu liceul absolvit, de fapt sunt inca elevi sau studenti (35%), majoritatea nu au un venit lunar (25%) – media veniturilor e doar de 1.072 RON/luna, si tot in Bucuresti locuiesc (22%)
    2. din cei 655 de respondenţi care au ales varianta “Nu am încredere in magazinele online, mi-e teamă să nu fiu fraudat”, 53% sunt femei, cu o vârstă medie de 24 de ani, ultima şcoală absolvită liceu – 45%, fără venituri 28%.
    3. din cei 764 de respondenţi care au declarat ca „Nu sunt sigur dacă produsele dintr-un magazin online corespund realităţii”, 58% sunt femei, media vârstei 25 de ani, ultima şcoală absolvită liceu – 44%, între 1001-2000 RON 25%, fără venituri 23%.
    4. din cei 560 de respondenţi care au declarat ca nu au cumparat “Pentru că în magazinele tradiţionale pot alege, dintre mai multe produse puse la un loc, le pot testa”, 54% sunt femei, media vârstei 24 de ani, ultima şcoală absolvită liceu – 42%, fără venituri 26%
    5. 50% dintre cei 1797 de respondenti care au declarat ca nu au cumparat online viziteaza magazinele online, fara a cumpara, de cateva ori pe luna
  • obisnuintele tuturor celor 6095 de respondenti
    1. 92% intra zilnic pe Internet
    2. 80-90% din ei intra sa isi verifice emailurile, sa caute informatii si sa comunce cu prietenii
    3. 86% din ei intra sa viziteze un magazin online de cel putin cateva ori pe luna, chiar daca nu cumpara nimic
    4. 45% din ei au vizitat aproximativ 12 magazine online in ultimele 12 luni de zile
    5. 60% considera ca acest tip de comert se va dezvolta foarte mult in urmatorii ani

Studiul poate fi descarcat integral de pe site-ul ANC de aici.

 

Share Button
No tags for this post.

Related posts

1 thought on “Rezultatele studiului privind dezvoltarea comertului electronic din Romania

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.