Mare agitatie astazi la sediul Diverta de pe Magheru pe la orele 11:00. Si eu pe acolo invitat cu ecuson de presa… Ce am eu de-a face cu presa?? blogger?? (eu nu ma definesc a fi un blogger ci un consultant care incearca sa ridice mingea la fileu pe blogul propriu)… dar, sarind peste acest lucru vroiam sa vad aceasta (re)lansare a unuia din cele mai cunoscute magazine online romanesti.
Octavian Radu, fondatorul RTC, ne-a prezentat noul site, noul magazin online DOL.ro. A declarat ca este a treia oara cand lanseaza acest magazin online.
Prima data prin 1996 a incercat sa puna bazele primului magazin virtual RTC.ro, desi eu nu am gasit inregistrari ale acestui site pe Internet Archive mai vechi de 1998 – si aici am intrebat de primul magazin online din .ro si nimeni nu a spus de RTC.
A doua oara a fost prin 2003 cred.. citez dintr-un material oficial de pe site-ul RTC: "Anul 2003 a adus cu sine intrarea produselor Diverta pe piata de e-commerce. Astfel, s-a lansat primul magazin virtual din Romania – www.dol.ro, in octombrie 2003, care vindea totul pentru divertisment, intr-o completa diversitate – carti, muzica, filme, birotica-papetarie, produse IT etc. Magazinul Diverta-online a fost si continua sa fie cel mai vizitat magazin virtual de profil din tara." De aici. Putin cam tras de par…
Si azi a fost a treia oara… sa speram ca a treia oara e cu noroc.
LATER EDIT: Mi-a placut sloganul – "cumparaturi online de ultima generatie", care merita toti banii… acu sa vedem cum il vor pune in practica
Nu atat vorbele trebuie sa-i caracterizeze pe cei de la Diverta, cat mai ales faptele. Si au inceput cu o achizitie de ~ 100.000 – 200.000 de euro a aplicatiei IBM WebSphere Commmerce 6, cea mai buna, dezvoltata de cei de la IBM. A venit in sala si ne-a prezentat cate ceva chiar Directorul diviziei de ecommerce pe CEEMEA. Ne-a vorbit despre profilare si segmentare, lucru bun… cat si despre functiuni existente deja pe majoritatea magazinelor online romanesti. Sper din tot sufletul ca aplicatia lor sa fie fiabila. La banii dati ar trebui ca macar sa nu aibe bug-uri cum au cele dezvoltate pe la noi.
Apoi directorul de IT al Diverta ne-a prezentat interfata site-ului si lucrurile noi ce stie sa le faca. Stie sa faca drag-n-drop cu produsele in cos, "fiind primul magazin online care face asta", hmm.. nu comentez, dar eu am mai vazut asta parca pe la Flamingo. Insa stie sa livreze comanda la mai multe adrese o data, adica cumperi 10 carti si poti sa le livrezi 2 la o adresa, 2 la alta, si tot asha, maxim 5 adrese pe 1 comanda. Sa vedem cat de folositoare este functiunea asta. In rest un single page checkout ca la majoritatea magazinelor online romanesti ce au trecut pe ajax, optiunea fast finder sau pe romaneste filtre pe categorii, si toate astea sub titulatura de "Diverta este singurul magazin online care foloseste tehnologia web 2.0".
Sincer astept o campanie impresionanta a DOL pentru a reusi sa convinga clientii ca sunt cei mai buni. Cat de 2.0 este, mai putin ma intereseaza, dar ma intereseaza sa livreze la timp si sa aiba preturi bune. Sa fie seriosi si sa se ocupe de clienti. Au de recuperat ani de inactivitate pe online, si nu le va fi usor…
Eu le urez succes! Si nu uitati sa vizitati noul DOL.ro
- Mircea Scarlatescu scrie si el: dol.ro relansat, investitie 250.000 Euro, singurul magazin web 2.0 de la noi 🙂 (?!?)
- Chis Florinel se intreaba si el unde e acel 2.0: Dol.ro – 250k euro in relansare cu IBM WebSphere Commmerce 6
- AddAtWork: Singurul magazin 2.0 din romania
- Mariussescu: PR misto pentru Diverta si dol.ro
- Zoso: dol.ro
Chestia cu web 2.0 vine de aici:
Transforming the Online Shopping Experience with Web 2.0 and SOA.
IBM has announced the latest WebSphere Commerce enhancements to its market leading e-commerce solution to help clients lay a solid foundation for the future. Our latest enhancements enable you to:
* Use the powerful Management Center business user tooling to manage Extended Sites and manage workflow and tasks without IT assistance.
* Increase business users’ independence, productivity, and effectiveness in managing catalog updates, marketing campaigns, and promotions with less reliance on your company’s IT group.
* Create a dynamic customer shopping and purchasing experience with Web 2.0 functionality such as single page checkout and interactive marketing to increase conversion rate, basket size, and return visits.
* Track and analyze cross-channel customer behavior to gain insights, then apply them to sales and marketing initiatives to increase conversion rate.
* Leverage SOA and seamlessly integrate business processes and back-office systems to improve your business’s multichannel retailing strategy.
* Protect customers’ confidential credit card information and enable compliance to the latest Payment Card Industry security standards.
Da. Uite landing page de sute de mii de dolari (poate e personalizat 🙂 :
Asta primesc eu la http://www.dol.ro
Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.
Ia incearca aici. Mie imi merge, si pe FF si pe IE.
Incercasem deja si varianta a doua care e si mai “respingatoare” 🙂
The page cannot be found
(am conexiune RDS)
Este posibil sa fi modificat DNS-urile astazi si sa nu se fi propagat peste tot.
Ceea ce nu este un plus 🙂
Mai astept!
Ca tot sunteti in mijlocul subiectului: contextul…
Diverta online este primul magazin care a implementat IBM Websphere Commerce 6, varianta Web 2.0.
sau citat din comunicatul de presa:
Diverta online, http://www.dol.ro, singurul magazin Web 2.0 din Romania in varianta completa IBM WebSphere Commerce
Intr-adevar exprimarea lasa putin loc de interpretari, insa oricine cauta sa inteleaga vede mesajul 🙂
Plus o completare: la eveniment au fost invitati atat jurnalisti, bloggeri, cat si parteneri si specialisti din domeniu. 🙂
Poate fi intr-adevar o problema de interpretare. Citez din materialul tiparit primit: “[…] Acest concept este de ultima generatie si, conform IBM, Diverta online se numara printre primele companii care au implementat versiunea completa a Web 2.0 la nivel international. In Romania Diverta este singurul magazin online care foloseste tehnologia Web 2.0“.
Din pacate lasa loc de multe intrepretari.. si acum recitind textul, poate era mai bine de spus asha cum ai zis tu, “Diverta online, http://www.dol.ro, singurul magazin Web 2.0 din Romania in varianta completa IBM WebSphere Commerce”, insa nu se intelege ceea ce trebuia sa se inteleaga, ca e vorba de prima implementare Web 2.0 a platformei celor de la IBM.
Am dat si materialul celor de la IBM de pe pagina oficiala.. sper sa fie ok acum. 🙂
Apropo de tagul meu de presa.. asa este, au fost invitati si parteneri, sau alte persoane ce au legatura cu mediul respectiv, si va multumesc de invitatie, nu as fi ratat-o, insa pe ecusonul meu scria presa. Si eu inca nu am state de plata la nici un jurnal.
Bun gasit Cristina,
Felicitari si mult succes!!
Mi-as permite sa fac un mic comentariu la: “insa oricine cauta sa inteleaga vede mesajul ” .
Daca dintr-un comunicat majoritatea intelege lucrurile intr-un anume fel, atunci acela este sensul comunicatului, chiar daca, in realitate, sensul intentionat este altul.
Inca o data, mult succes!
P.S. Acum am acces la site.
Clement