Am lipsit putin zilele acestea de pe net, cu treaba.. insa mi-au trecut pe la "urechi" cateva posturi interesante.
- Butonul Adauga in Cos, via ClementNicolaescu.com
Din punctul de vedere al formei butonului predomina in mod clar dreptunghiul cu colturile rotunjite sau variatii ale acestei forme geometrice.
– Dreptunghi colturi rotunjite: 58% (31)
– Dreptunghi colturi drepte: 23% (12)
– Doar text: 17% (9)Din punctul de vedere al culorilor butoanelor in mod clar predomina rosu:
– Rosu: 28% (15)
– Albastru: 15% (8)
– Orange: 11% (6)
– Verde: 11% (6)
– Gri: 11% (6)Din punctul de vedere al designului mai multe butoane includ imaginea stilizata a “caruciorului a de cumparaturi”.
– Imagine carut cumparaturi: 38% (20)
– Fara elemente grafice: 36% (19)
– Diferite forme de sageti: 17% (9)
– Punga de cumparaturi: 4% (2)Poate va gandeati ca este “web 2.0″ sa folosesti reflexia la imagini. Un singur buton este folosit cu reflexia imaginii.
Textul castigator este clar “Adauga in cos”, ceea ce este corect.
– “Adauga in cos” 47% (25)
– “Cumpara” 19% (10)
– “Comanda” 3% (7)
– “Cumpar” 4% (2)Voi care credeti ca este cel mai bun buton Add to cart dintre cele de mai sus din punctul de vedere al textului, formei, marimii si culorii (NU si din punctul de vedere al pozitionarii concrete in pagina, lucru pe care il vom analiza in viitor)?
Sincer, eu nu cred ca exista vreun castigator detasat de acolo. Indiferent de cat de mare sau mica o are.. imaginea adica. Sau de cat de colorata este. Asa cum am mai spus la iSell – primul training de comert electronic din Romania, si cum am spus-o si cu alte ocazii, in pagina de produs cel mai important buton este cel de "adauga in cos". Acolo studiem exemple concrete de asha da, asha nu, si judecam impreuna butonul respectiv in contextul acelei pagini. Exista ratiuni pentru care acel buton este rosu sau verde, mare sau mic, rotunjit sau cu unghiuri drepte. Ratiunea existentei sale in forma respectiva e data de CONTEXT. Eliminand acel buton din CONTEXT, din PAGINA PRODUSULUI, am pierdut intreaga valoare a acelui buton.
Si mai mult, si Clement stie asta, exista A/B Testing, exista Multivariate Testing free de la Google WebSite Optimizer! Succes!
Si ca sa raspund totusi la intrebarea adresata: cel care are conversia cea mai buna!
LATER EDIT: Si Krumel vorbeste despre butoane si mesaje ce pot influenta finalizarea unei actiuni. Desi nu pronunta clar un castigator, asa cum o face Clement, Krumel ne spune ce crede lumea despre textele de pe mesajele de actiune intrepretandu-le ca urmare a unor sondaje banuiesc, facute in randul consumatorilor de magazine online. Imi place insa incheierea: "Cred ca trebuie facuta o diferenta intre un landing page special creat si o pagina de produs normala. La fel trebuie vazuta care e diferenta legata de sursa venirii unui vizitator: de pe o reclama, de pe o cautare pe un motor de cautare sau de pe un link al unei recenzii. Oricum, e un inceput si sper ca in curand vom avea analize pertinente si oameni care sa dea informatii corecte despre ceea ce inseamna magazinele online, vizitatorii si preferintele lor."
Lectura suplimentara:
http://www.google.com/websiteoptimizer
http://www.grokdotcom.com/2008/09/15/google-website-optimizer-resources/
http://www.getelastic.com/dont-copy-magic-button/
- FunGift o are mare, via FunGift/Blog
Invidiosi… nu? Despre imaginea “adauga in cos” vorbeam.:)
Marius, nu conteaza cat de mare este, ci cat de multe conversii produce. Este vorba de potrivirea unei imagini cu scopul pentru care a fost creata. Scoasa din context, da.. e mare, si ce daca? Contextul e cel care face totul. Si apropo de COS sau COȘ, eu deja fac teste de acest gen pentru clientii mei.. so, nu ar fi o idee rea si pentru tine sa citesti cum se face.
- Cat costa sa-ti faci un magazin virtual, via Ziare.com
O noua metoda pentru extinderea afacerii voastre o reprezinta vanzarile prin intermediului internetului. Daca v-ati gandit la aceasta metoda trebuie sa stiti care sunt si costurile unei astfel de operatiuni. Astfel ca pentru a avea un magazin virtual veti scoate din buzunar aproximativ 1.500 de lei, informeaza un comunicat al companiei creatori.net remis redactiei Ziare.com.
Da, s-ar putea sa fi captat atentia presei.. s-ar putea sa fi captat atentia catorva manageri de magazine in sensul in care a fost subiect de gluma in ziua respectiva, da, a ajuns vestea si la mine.. prin comunicatul lor de presa initial. Si am intrat pe site-ul lor sa vad cum e facut, si cum sustin comunicarea ce tocmai au facut-o, sarind peste cifra comunicata care nu are legatura cu realitatea!! Pe pagina lor de intrare nu scrie nimic de Oferta de Magazine Virtuale!! Trebuie sa cauti sa afli, si mai mult, e un singur rand.. facem Magazine Virtuale la 1500 RON + TVA, fara explicatii, fara nimic.. de parca ar fi o banalitate sa faci, sau sa achizitionezi asa ceva. Un magazin online costa atat cat trebuie sa coste, nu costa nici 1500 RON, nici 150.000 RON, ci exact atat cat trebuie pentru fiecare business.. e ca discutia avuta de Andrei Radu si semnalata aici. Ar trebui sa intre in contact cei doi, poate fac o afacere
- Miscari in IT&C-ul online si offline, via Chis Florinel
La inceputul saptamanii erau doua stiri interesante in Daily Business:
- eMag se extinde in offline printr-un showroom la Iasi
- Depozitul de Calculatoare inchide 12 magazine neprofitabile
Ieri, peste tot mare tam-tam (ca saptamana trecuta cu eMAG la Iasi), ca Flamingo investeste in doua magazine noi Flanco World…Ce mai e interesant de studiat, ca am eu pete pe creier legate de paragraful ala de la sfarsit legat de concurenta
[…]
Revenind la miscarile din offline… Depozitul de Calculatoare isi inchide 12 magazine, eMAG mai deschide un showroom… Mai a fost o stire care a trecut neobservata: Intend (retailer online cu prezenta offline printr-un showroom la Cluj) a mai deschis un showroom la Targu Mures… Intr-un top realizat de revista Capital (daca nu ma insel), pe locul 2 in retail online nu era CEL.ro ci Intend… Astia nu se pun ca sunt din Ardeal? Sau pentru ca nu iau marfa de la furnizorii romani si mai iau de la unguri (care sunt cu ani lumina in fata la ce inseamna informatizare si sisteme ERP in retail la nivelul asta de business – exagerez cu distanta dar you get the point) …
Nu vreau sa comentez mult ce spune Ionut, dar are dreptate. Si in ceea ce priveste mentionarea concurentei, si in ceea ce priveste extinderile sau restrangerile. Anul 2009 se anunta un an mai greu decat 2008 si probabil vom vedea multe miscari de preluare, asa cum am citit si aici: Un faliment la 10 magazine online din 2009. Pe de alta parte extinderea eMAG in offline e din ce in ce mai clara si mai puternica, oricat de mic sau mare ar fi acel showroom. In offline sunt bani mai multi!
PS. Am vorbit cu un magazin online vechi de 1 an de zile, 10-12 comenzi pe zi livrate, IT&C. care se vrea cumparat… astept de la ei niste date financiare, apoi facem o evaluare (audit financiar si un audit web) si va anunt un pret de pornire. Insa daca sunt doritori va pot pune deja in legatura.
PS2. Am mai gasit un anunt interesant – Vand magazin virtual, 2 ani, furnizori, clienti
Pe de alta parte… 85% dintre magazinele online din Romania nu isi doresc sa angajeze profesionisti in eCommerce, macar la traininguri sa vina.
PS3. Se pare ca PLM-ul ShopIT s-a dus in plm si a aparut, asa cum ar fi trebuit sa fie inca de la bun inceput un Configurator de Sisteme. Cine a pariat pe expresia respectiva se pare ca a pierdut.
No tags for this post.
1000% de acord cu tine, Liviu.
Butonul add to cart nu are nicio valoare scos din context. ABSOLUT NICIUNA. De aceea, cum am spus in acel post, vor urma analize legate de contrast, pozitionare in pagina, functionalitate, vecinatati, accesibilitate.
Si cu folosirea cuvantului “castigator”. Ai dreptate.
Eu cand am spus “castigator” m-am refererit la faptul ca este cel mai des folosit si in niciun caz ca este cel mai bine folosit dpdv al rezultatelor. (am sa explic mai bine acolo 🙂 )
Cum am spus intr-un comentariu la acel post:
“GWO (Google Website Optimizer) este singura autoritate cand vine vorba de magazine online :)” 🙂
Dupa cum arata statistici foarte clare, 80% dintre ideile noastre despre cum ar trebui sa fie diverse chestii intr-un magazin online se dovedesc gresite atunci cand sunt testate!! 🙂 🙂
In concluzie in urma analizei stim doar ca majoritatea magazinelor online folosesc dreptunghiul cu colturi rotunjite. Nu stim si daca e bine asa 🙂
Probabil suntem de acord ca cei 17%care folosesc doar text fara a avea aparenta unui buton, probabil gresesc.
Liviu,
Cand discuti si despre SEM?
http://www.nerve.ro/analiza/sem-ul-nostru-cel-de-toate-zilele
Cateva cuvinte si din partea ta ar fi binevenite;)
Atunci cand o sa invat mult mai multe despre SEM o sa-mi dau cu parerea.. Nu stiu cat de mult strica cei incriminati prin acele actiuni. Nu sunt consultant SEO/SEM.
Eu fac pentru mine doar SEO on page, dar la actiuni de genul ala nu ma bag ca nu stiu.. As induce lumea in eroare si nu e scopul meu sa fac lucrul asta.
Stiu insa de acel articol si urmaresc comentariile la el.
Locul comentariilor e pe blogul lui nerve sau poate pe seopedia, unde stiu ca este o comunitate activa si sunt oameni care stiu ce vorbesc.