Scurte/Quickies 21.0 – Ce se intampla cu magazinele online, via A. Spinei, Au blog de companie, via Kumparaturi, Pentru ca Romania si Bulgaria, sunt in coada clasamentului european la cumparaturi online, via BankNews, YouTube se pregateste sa devina magazin online, via ZF.ro, si Romanii au liber la gadget-urile din magazinele online europene, via Romania Libera

Ce am citit mai interesant in ultimele zile….

  1. Ce se intampla cu magazinele online, via A. Spinei

Aştept de o lună o comandă mai mare de pe DM.ro. Trebuie să vină săptămâna curentă dar “au apărut probleme de aprovizionare” – asta în condiţiile în care am plătit deja un avans. Alt magazin online tocmai mi-a anulat o comandă la un produs aflat teoretic în stoc la ei pe site (”Regretam inconvenientul creat prin indisponibilitatea produsului (-lor) comandate. Dorim sa va asiguram ca facem toate eforturile pentru extinderea numarului de produse aflate in stocul ElectroFun.“) Meh, sunt convins că fac toate eforturile necesare.

Pana cand furnizorii nu vor intelege sa coopereze in adevaratul sens al cuvantului cu magazinele online.. slabe sanse sa avem un comert online sanatos. Una din principalele probleme ale comertului electronic romanesc este proasta coordonare dintre magazinul online si furnizorii sai, si asta din pricina lipsei de interes a acestora din urma pentru piata online. In ultimul an lucrurile au inceput sa se schimbe, si sper sa avem primele declaratii mai transante din partea  oficialilor furnizorilor la Gala Premiilor eCommerce 2008 unde va astept sa dezbatem problemele magazinelor online.

  1. Au blog de companie, via Kumparaturi

Kumparaturile nu fac decat sa se extinda zilnic. Vom fi mai multi si mai puternici. Dar ce ne facem cu… Atacul necunoscutilor Stiu! Suna a nume de film. Dar e departe de a fi asa. “Necunoscutii” nostri sunt dusmanii tai. Si concurenta noastra. Discutam despre acele magazine care promoveaza produsele la preturi foarte mici. Si, pana la urma, se dovedeste… doar o “teapa”. In eCommerce apar magazine in fiecare zi ca ciupercile dupa ploaie. Toate vin cu cele mai bune preturi de pe piata, promotii, discounturi etc.. Pentru neavizati este excelent- a mai aparut inca o oportunitate. Chiar daca, pana la urma, se va dovedi ca lucrurile nu stau deloc asa.

O afirmatie destul de transanta a celor de la Kumparaturi.ro. Sincer nu ma asteptam la asa ceva… Eu inteleg ca aceste mici magazine online daca nu sunt construite plecand de la un plan pe 2-3 ani, sau daca nu au bugete si oameni care sa serveasca asa cum trebuie clientii se pot dovedi o frana in cresterea increderii cumparatorului in comertul online, dar.. de aici si pana la a infiera "atacul necunoscutilor" e cale foarte lunga. Nu stiu ce ratiune i-a impins pe cei de la Kumparaturi sa traga cu "blogul" in cei mai mici ca ei, dar nu e de bun augur.. pentru ei. Cei mici ar fi bine sa-si vada de treaba si sa continue sa existe, pentru ca dezvoltarea unei piete trece si prin acest stadiu cand toti alearga dupa El Dorado, si mai devreme sau mai tarziu, isi vor da seama ca e prea mult pentru ei si vor renunta. Insa nu trebuie sa ii punem la zid! Nu trebuie sa intoarcem clientii impotriva acestor magazine mai mici!

  1. Pentru ca Romania si Bulgaria, sunt in coada clasamentului european la cumparaturi online, via BankNews

Potrivit unui studiu realizat in randul statelor membre ale Uniunii Europene, romanii sunt putin dispusi sa achizitioneze produse din magazinele virtuale, doar 7% din numarul utilizatorilor de interent obisnuind sa cumpere online. Mai rau decat romanii stau bulgarii, cu un procent de 4%.

Comisia Europeana si-a propus sa emita noi reglementari prin care sa incurajeze comertul online si sa imbunatateasca protectia consumatorilor europeni. Unul din scopurile principale este cresterea volumul cumparaturilor online efectuate intre Statele Uniunii, oficialii considerand ca acest domeniu este inca insuficient dezvoltat.

Dintre cei 300 milioane de utilizatori de internet din cadrul UE doar 30 de milioane, sau 7% din numarul total, obisnuiesc sa cumpere din alta tara decat cea de origine. Cifrele variaza de la un stat la altul, in top fiind Danemarca, cu 68%.

Desi increderea in comertul online a crescut simtitor in ultima perioda, numarul tranzactiilor nu a crescut la fel de mult. Oficialii europeni cred ca o cauza ar putea fi neconstientizarea oportunitatilor oferite de interent. Ei au dat ca exemplu pretul unei camere digitale. In Marea Britanie poate fi cumparata cu 198 euro, in Irlanda cu 254 euro, iar in Finlanda cu 306 euro.

Noile Directive ale Drepturilor Consumatorului dau clientilor europeni garantia unor cumparaturi mai sigure. Printre prevederile incluse sunt obligativitatea vanzatorului de a furniza un set complet de informatii (caracteristicile produsului, adresa furnizorului sau producatorului, pretul cu toate taxele incluse), regulile de furnizare, stipuland o limita de 30 de zile in care produsul sa fie livrat, posibilitatea de returnare a bunului in termen de 15 zile, etc.

Cel mai mult ma ingrijoreaza procentul.. desi nu cred ca e foarte real si am motive sa cred asta, si ultimul paragraf, in care citim despre "Noile Directive ale Drepturilor Consumatorulu" despre care inca nu am aflat foarte multe. Stiu insa ca pe agenda d-nei Megelena Kuneva sunt niste masuri ce nu vor fi privite cu ochi buni de catre magazinele noastre online. Dar vom trai si vom vedea.. Bogdan, tu stii ceva de noile directive?

  1. YouTube se pregateste sa devina magazin online, via ZF.ro

YouTube, cel mai popular site de partajare a clipurilor video pe internet, va incepe sa comercializeze muzica si jocuri video pentru a-si mari veniturile, scrie presa internationala. Compania, detinuta de Google, va mai vinde carti, bilete de concert si a experimentat noi formate de publicitate, facand primii pasi spre o platforma de comert electronic. Utilizatorii YouTube vor putea, de asemenea, sa cumpere jocuri precum "Spore" al firmei Electronic Arts. Vizitatorii site-ului care doresc sa achizitioneze un cantec pe care il vizioneaza pot apasa un buton dedicat, care ii redirectioneaza catre magazinul online al Amazon.com sau iTunes (Apple).

Stirea nu e chiar foarte noua.. circula de 2-3 zile pe online-ul romanesc. Iata ca Google a gasit cum sa monetize acest portal. Intrebarea mea este daca procentul de cumparatori va fi suficient de mare sa acopere niscai investitii si cheltuieli. Ramane sa auzim declaratiile oficiale poate la anul..

  1. Romanii au liber la gadget-urile din magazinele online europene, via Romania Libera

Romanii vor putea cumpara, din 2009, din marile magazine online europene electronice mici si mijlocii – la care pana acum nu aveau acces. Astfel, se vor putea cumpara camere foto, video sau chiar laptopuri la preturi chiar mai mici decat cele din Romania.

Nu stiu daca jurnalistii nostri cunosc acest fapt, dar le aduc eu la cunostinta ca romanii cumpara deja de afara inca din 1990, si cumpara din ce in ce mai mult, si iar.. cumpara numai cu cardul online. Nu au nicio temere in a-si folosi cardul pe magazinele online de afara. So.. nu inteleg de ce ar trebui sa astepte pana in 2009. Ce-i drept nu am putut citit tot articolul ca nu a mers linkul. Cand va merge promit sa updatez si acest comentariu daca e cazul.

No tags for this post.

Related posts

3 thoughts on “Scurte/Quickies 21.0 – Ce se intampla cu magazinele online, via A. Spinei, Au blog de companie, via Kumparaturi, Pentru ca Romania si Bulgaria, sunt in coada clasamentului european la cumparaturi online, via BankNews, YouTube se pregateste sa devina magazin online, via ZF.ro, si Romanii au liber la gadget-urile din magazinele online europene, via Romania Libera

  1. Hmm.. poate, dar si acum sunt suficiente magazine online de afara care livreaza in .ro. Chiar eu am cumparat de afara produse, si servicii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.