Este mai mult decat un concurs in care te bati pe vreun premiu… ne spune Razvan (CartePremium.ro), dupa ce a vazut pe viu testarea uzabilitatii

Sambata si Duminica cei 41 de participanti, site-uri de e-commerce, au primit cate 3 comenzi fiecare… asta acolo unde s-a putut termina cu succes comanda. Toate cele 41 de magazine online au fost testate de catre testerii nostri cu naturaletea cu care o face orice client de la el de acasa.

A fost un efort considerabil din partea celor 6 testeri, 3 observatori si a organizatorilor, Link2eCommerce. Toti merita felicitari, Alex, Anca, Marciana, Andrei, Gelu si Mihaela, testerii care au stat aproape 1 zi intreaga sa browseze cate 20-21 de magazine online. Si credeti-ma e un efort destul de mare, mai ales cand ai multe site-uri nu foarte functionale, sa nu spun altfel…

Le multumesc si celor 3 observatori care au notat cu sfintenie toate reactiile testerilor relativ la nefunctionalitatile magazinelor si nepotrivirile cu scopul de a cumpara online, asadar pentru ca deja numele lor nu mai e un secret (Clement a postat impresiile sale pe blogul propriu), multumesc Clement, multumesc Sorin si multumesc Adi. Nu stiu daca si-au imaginat ca pot sa vada atatea erori de functionare in 2 zile! Pentru mine si Andrei nu era prima oara, si cum ma uit destul de des pe magazine pentru a le testa uzabilitatea, pentru mine era de asteptat sa dam peste atatea erori, diverse, unele mai grave ca altele, ajungand chiar la neplasarea comenzii pe site-urile respective.

Am stat de vorba in pauze cu participantii.. la o mica sueta, ni s-au alaturat din cand in cand si cateva magazine online (multumim RazvanCartePremium.ro) pentru ca Andrei a invitat anul acesta si magazinele pentru o transparenta cat mai mare, si s-au gasit foarte multe cauze si foarte multe probleme ce apar pe magazinele online. Desi nu s-au vehiculat prea multe solutii, ieri dimineata din gura unui tester a iesit o solutie miraculoasa pentru o anumita problema, problema afisarii pe site a obligatiilor legale.. mai multe nu pot sa spun acum, si asa am zis destule…

Ca sa inchei si sa nu spuna Andrei ca am dezvaluit prea multe, va mai spun ca acum urmeaza munca de procesare si integrare a observatiilor, munca montarii a peste 41 x 3 x 20 min de film, audio, plus logurile observatorilor… ia sa facem inmultirea… 2460 de minute de teste de uzabilitate, sau 41 de ore mai pe scurt. Pentru cine a lucrat cu filme, si a facut vreodata clipuri audio-video, stie ce inseamna sa faci 15-35 de secunde de film.. si cate ore de filmare presupune.. ce efort la montaj. Sper ca ne veti ierta daca pe parcursul prezentarilor la gala veti auzi sunete nu foarte bine mixate, sau imagini nu foarte profesionist capturate. Eu sper sa montam totul asa cum trebuie si sa va prezentam un material de calitate. Andrei de asemenea va sta de vorba cu fiecare dintre voi care va dori sa capete mai multe informatii, filme, loguri cu testele facute pe magazinul vostru online, insa probabil ca nu acum, ci dupa Gala.

Gata. Acum ne apucam de treaba… asamblam video, ecran, audio, si logurile cu erori.

PS. Pentru cine nu stie ce se poate obtine cu softul asta si e curios.. sa dea o cautare pe trilulilu sau pe google video dupa uzabilitate, sau ceva de genul asta, dupa gala premiilor ecommerce 2007, si veti putea viziona filmele de anul trecut. (sau le cautati la mine pe blog, sau la Andreiar fi interesant ca Andrei sa puna pe site-ul gpec si rezultatele de anul trecut…) Mea culpa, Andrei deja pusese filmele pe GPEC, le gasiti aici

PS2:  si ca sa nu credeti ca acest laborator de testare e cel mai important, sau cel mai dificil lucru din toata Gala, stati de vorba dupa aceea cu juratii.. si intrebati-i si pe ei cate ore au pretrecut (sau vor pretrece) pentru jurizare.. asta ca sa scot in evidenta efortul intregii echipe ce sta in spatele succesului acestui eveniment, juratii, sponsorii, organizatorii…

Share Button
No tags for this post.

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.