Incepand de astazi si timp de o luna de zile (sau ceva mai mult…), va fi operational un sondaj adresat consumatorilor de internet, internautzilor, fie ca sunt, fie ca nu sunt cumparatori de produse/servicii pe magazinele online. Studiul este realizat de Link 2 eCommerce, singura publicatie de comert electronic din Romania. Scopul acestuia este evaluarea reala si obiectiva a pietei de e-commerce din Romania si a dezvoltarii acesteia la nivelul anului 2008, precum si perspectiva de evolutie pentru anii 2009-2011.
Pagina studiului o gasiti aici:
http://www.studiucomertelectronic.ro/
Sunt puse si premii la bataie, doua laptopuri, un aragaz, un aparat foto digital, scule si unelte, tichete cadou, doua telefoane mobile, un microscop digital si un gamepad… asta deocamdata. Suntem in proces de strangere a premiilor si suma ajunsa acum la peste 8000 RON va creste probabil.
- Notebook Acer Aspire 5112WLMi (3485 RON) oferit de MarketOnline.ro
- Notebook Toshiba Satellite L300-110 (1783 RON) oferit de eLog.ro
- Aragaz Zanussi ZCG 556GW1 (624 RON) oferit de Kumparaturi.ro
- Aparat foto digital Olympus FE-180 (590 RON) oferit de MarketOnline.ro
- Masina de insurubat cu acumulator Bosch + TRUSA 103 ELEMENTE X-LINE Bosch (510 RON) oferite de BricoShop.ro
- Tichete cadou in valoare de 400 RON (expira 31.12.2008) oferite de DWD Software
- Telefon mobil Benq-Siemens EF61 (270 RON) oferit de PC Garage
- Microscop digital (250 RON) oferit de FunGift.ro
- Telefon mobil NOKIA 2600 classic (242 RON) oferit de Arigo.ro
- Gamepad Genius MaxFire Grandias, USB, 8B+Turbo (35 RON) oferit de eCumparaturi.ro
Multumesc celor de la magazinele online pentru premii si pentru faptul ca au acceptat sa promoveze acest studiu si celor care au declarat deja ca ne sprijina cu afisari (boom.ro, clubafaceri.ro, flu.ro, pauzadebere, magazinultau.ro) si cu bannere pe site-urile lor (nu uitati sa downloadati bannerul care va trebuie de aici: http://www.studiucomertelectronic.ro/media_kit.html). Trebuie sa colectam un numar impresionant de raspunsuri astfel incat acest studiu sa constituie o baza serioasa de unde sa plecam in promovarea acestei industrii.
Participati la acest studiu! … asta daca aveti vreo nemultumire legata de magazinele online?!?!
Promovati acest studiu! … veti contribui la niste cumparaturi online decente si linistite pentru prietenii vostri!
PS. Ma astept ca bloggerii care se plangeau zilele trecute de problemele cu preturile la eMAG (si amicii lor) sa intre si sa completeze primii acest sondaj.
No tags for this post.
… gata am completat chestionarul… ramane sa ma mai hotaras asupra unui banner din media kit pe care s-al pun pe site…
Problema cu acest studiu e ca are un chestionar prost conceput. L-am completat si eu si de mai multe ori a trebuit sa aleg aiurea pentru ca trebuia sa aleg ceva chiar daca nu puteam da un raspuns corect.
De exemplu ma pune sa dau note la diverse aspecte legate de MAI MULTE MAGAZINE SIMULTAN. Pai cum sa fac? Media intre Amazon, Altex si Unitech Computer? Sau sa dau note unor aspecte pe care nu le-am experimentat. Normal era sa am si o optiune de a nu raspunde la anumite intrebari.
Initiativa e buna dar trebuia sa fi apelat si la un specialist in sondaje si chestionare si sa fi testat chestionarul inainte de publicare.
jenant de doua ori. o data ca n-ati testat chestionarul. a doua oara pentru ca mi-ati sters comentariul care spunea asta.
pacat domnule Taloi. cand ne-am cunoscut mi-ati dat impresia unui om serios. nu ma asteptam sa ascundeti praful sub covor ca si cum n-ar exista.
de pierdut vor avea in primul rand rezultatele studiului care vor fi afectate de aceste probleme.
@Mihai: Imi pare rau ca aveti impresia de mai sus.. nu e cazul, uneori nu sunt online…
Apropo de ce spuneti mai sus, legat de notarea acelor magazine la modul general, din pacate nu se putea nota doar un magazin, nu puteam sa cerem date despre comportamentul cumparatorilor numai pe un anumit magazin online. Ar fi fost poate mai bine daca ne limitam la un magazin, dar pe de alta parte, cel putin la magazinele online romanesti, problemele sunt comune, si ele trebuie privite ca un fenomen al intregului comert electronic romanesc.
Multumesc oricum pentru sugestii, si va astept aici cu un caz concret, sau cum se putea face mai bine, cu o intrebare concreta…
Mersi, LT
Dupa ce am scris o pagina intreaga de sugestii am dat submit fara sa spun ca 5+2 fac 7 asa ca am pierdut tot. O problema de usability fireste 🙁
Sumarul a ceea ce scrisesem:
1. cand am revenit sa vad ce mai spune lumea de subiect mesajul meu disparuse asa ca am presupus ca a fost sters. My mistake.
2. sa existe optiunea de a raspunde cu ‘nu stiu’ la anumite servicii ale magazinului, ca poate nu m-am interesat de ele sau nu am avut nevoie de ele. Ex. amabilitatea si profesionalismul (care ar trebui oricum sa fie separate pentru ca poti sa fii amabil si incapabil sa dai informatii)
3. fie sa mi se ceara sa dau note doar pt. un (adica nu mai multe) magazin din care am cumparat (de preferat romanesc), fie sa mi se dea cate un tabel pentru fiecare magazin in parte
4. chestionarul e foarte lung si mi-e teama ca doar cei foarte interesati de subiect (ca mine) sau foarte interesati de premii (12-16 ani?)vor raspunde. Clientul uzual nu cred ca are timpul si rabdarea necesare pentru a il parcurge.
Personal as apela la o firma de specialitate care sa il rafineze si sa il testeze. Sunt sigur ca pt publicitatea generata de proiect s-ar gasi cineva sa ajute.
PS: tocmai am dat click sa anulez raspunsurile date acum (pt. ca am intrat sa-mi aduc aminte ce probleme vazusem in chestionar in momentul completarii) si am primit mesajul:
ERROR
We are sorry but your session has expired.
Either you have been inactive for too long, you have cookies disabled for your browser, or there were problems with your connection.
Please contact Your Name ( your@email.org ) for further assistance.
5+2=7 e o masura antispam… asa e, pierd la uzabilitate, dar e un cost acceptabil…
2. poate ar fi fost utile mai multe “nu stiu”, dar in cazul particular de care spui nu e bine.. pentru ca intrebarea apare ca urmare a bifarii faptului ca ai cumparat online, de la magazinele noastre, unde in marea majoritate a cazurilor ai contact uman si deci ar trebui sa stii daca vanzatorii au fost amabili sau profesionisti in ati recomanda ceva anume. pe de alta parte, e mult mai bine sa afli ce stie un client, nu ce nu stie.. iar in multe cazuri e o optiune numita “altele”
3. studiul nu isi propune sa studieze comportamentul userului pentru un singur magazin online, si cu atat mai mult, fiind deja foarte lung si uneori obositor, nu puteam cere pareri despre peste 1000 de magazine online.. ar fi fost putin, sa zicem, nelalocul lui.. am vrut la un moment dat sa cerem ca userul sa numeasca un singur magazin online si apoi sa descrie relatia numai cu acel magazin, dar, multi dintre cei care cumpara online, cumpara de la mai multe magazine, si de aceea am renuntat la a cere informatii strict despre un anumit magazin si am cerut parerea lui despre comertul electronic romanesc in general. nu ne-am propus sa ducem rezultatele la un grad de rafinare foarte mare.. ele vor da o imagine de ansamblu, nu una folositoare unui anumit magazin online, ci una folositoare intregii industrii
4. stim, asa este, dar am avut un set de cerinte pe care a trebuit sa le respectam. nevoia de informatie este mare, nu exista practic.. trebuia sa il facem asha de mare, asha de stufos. urmatoarele care vor rezulta de aici, din problemele scoase in evidenta de acesta, vor fi punctuale. dar deocamdata trebuie sa facem o radiografie la tot “corpul”, sa aflam unde suntem bolnavi mai mult.. si ce se poate face pentru o crestere accentuata a acestui “corp”. vei fi placut surprins sa afli ca foarte multa lume il completeaza iar media de varsta e departe de cifra pe care o propui tu. si majoritatea sunt clienti ai magazinelor online.
5. stiu de eroarea asta, mi-a mai fost raportata, apare la trecerea unui anumit timp, practic la expirarea unui cookie… am sa incerc sa vad de unde se poate mari acel timp, sincer nu e un program facut de noi, e un program open source si e cel mai bun in domeniu, cu cea mai completa analiza.. dar am sa vad ce se poate face. esti a doua persoana care imi spune acest lucru, din cele peste 1000 care au completat deja chestionarul pana la capat. insa luam masuri…
multumesc pentru opinii. tinem cont de ele.
foarte ineresante informatiile