De ce este nevoie de iSell – training de comert electronic, organizat de PICANT?

Pentru ca inca sunt intrebari la care nu s-a primit raspuns. Pentru ca nu pot raspunde (atat de repede si asa cum mi-as dori) la zeci de mailuri cu zeci de tipuri de intrebari legate de tipul acesta de afacere. Raspund la toate mailurile pe care le primesc si am dat sfaturi oricui mi-a cerut-o. Dar nu pot pierde foarte mult timp cu aceste mailuri oricat mi-as dori sa fac acest lucru. Poate ca pe langa iSell – primul training de comert electronic (18-19 septembrie 2008), ar trebui sa organizez si un fel de scoala deschisa de vara, cu intrebari si raspunsuri pe mail, sau prin alte mijloace de comunicare electronica. Insa nu stau foarte bine cu timpul.

Ce mailuri am mai primit in ultima perioada cat am fost in concediu (vorba vine, caci mi-am luat cu mine de lucru si am fost conectat):

  1. "Buna ziua, Doresc mai multe informatii legate de o promovare mai buna a site ului nostru. Cu stima, T.I."

Site-ul cu pricina e un magazin online. Ca si la curs, unde am la dispozitie 2 zile (unii ar fi vrut chiar si 4 zile, dar nu e timp), explic inca o data ca este o falsa problema, problema promovarii unui site, unui magazin online. Ca un site de comert electronic sa reuseasca trebuie sa avem grija de toate aspectele afacerii noastre, nu numai de promovare, si as enumera aici doar 3 chestiuni: 1. site-ul trebuie sa fie ok, ergonomic si uzabil, atractiv si usor de folosit, 2. afacerea trebuie organizata bine in spatele acestui site, pe departamente si avand proceduri de lucru clare, instructaj la locul de munca etc, si 3. magazinul online trebuie promovat, pentru ca fara promovare nu facem nimic.

Este insa o gresala sa iti doresti promovare pentru un magazin online care nu e optimizat, nu arata bine si nu e usor de folosit. Este o gresala sa iti doresti promovare daca nu ai aparatul de vanzari si "Customer Care" in spate care sa-ti asigure fluxul de comenzi. Nu se poate una fara de alta, asta incerc sa povestesc si in cadrul cursului, trecem impreuna prin toate etapele necesare realizarii unui magazin online de succes! Toate directiile, aspectele, ca vorbim si de aspectul legal, sau de cel al implementarii platii cu cardul, sau al relatiei cu furnizorii, toate sunt la fel de importante. Nu le putem separa.

  1. "Buna ziua. Ma numesc C. A., am XX ani si as dori sa va pun cateva intrebari. As dori sa stiu care sunt investitiile pentru un magazin online si daca dumneavoastra considerati ca este ceva profitabil. Mentionez ca fratele meu are o firma de webdesign deci realizarea siteului nu o sa fie o problema iar de promovarea siteului ma ocup chiar eu si sper sa reusesc sa il plasez undeva in prima pagina. Va multumesc anticipat si sper sa primesc un raspuns de la dumneavoastra cu unele detalii. O zi buna."

Asa cum am zis, eu raspund tuturor mailurilor. Chiar daca uneori cu oarece intarziere, de obicei in primele 24 de ore, sau in caz de concediu, la 48-36 ore. Da, am incredere ca un magazin online este profitabil. Dar depinde in mare masura de ce fel de magazin online e vorba, pe ce nisa. E un subiect pe care iarasi il abordez la iSell – primul training de comert electronic (18-19 septembrie 2008). La cel nivel se poate ridica investitia in primul an de zile? Depinde de structura magazinului, de nisa acestuia. La curs vom dezbate pe cateva tipologii de magazine online, trecand prin IT&C, carti si cadouri, dar logica din spatele acelor bugete se poate aplica pe orice tip de magazin online odata cunoscand modul de completare a campurilor respective.

Tanara de mai sus se apropie insa extrem de primejdios de situatia expusa de mine la Next Online Players, si am sa fac referire aici la postul meu de atunci… mare grija la dimensionarea echipei si mai ales la eficienta acesteia.

Succes tuturor celor care isi vor deschide un magazin online, sau celor care trec printr-o etapa de reconstruire! Si in acelasi timp va invit la iSell sa discutam pe larg despre ceea ce va intereseaza, sau aici pe grupul special deschis de mine pe teme de comert electronic.

LATER UPDATE (26.08.2008): Un alt motiv sa veniti la training, poate reducem cifrele astea… Un faliment la 10 magazine online din 2009 – Peste 10% dintre magazinele online romanesti vor iesi de pe piata anul viitor, din cauza lipsei de strategie a antreprenorilor online. Potrivit estimarilor principalilor jucatori din acest domeniu, intervalul de timp in care un magazin electronic obtine profit este mai lung decat in cazul magazinelor clasice. (sursa: Business Standard)

Te crezi in stare?

Share Button
No tags for this post.

Related posts

4 thoughts on “De ce este nevoie de iSell – training de comert electronic, organizat de PICANT?

  1. Bine zis,lumea trebuie sa inteleaga importanta tuturor departamentelor unui magazin online . Pt dnsoara cu firma de web-design : profita de fratele tau insa nu neglija documentarea,departamentul de vz,logistica-aprovizionare-livrare,gestiune,service etc impreuna cu toate acestea vei face succes 🙂 Nu e usor..

  2. Corect. E vorba de un bun flux al informatiilor si al datelor in cadrul afacerii. Tine daca vrei de managementul companiei, iar utilizarea fondurilor structurale in acest sens este binevenita!

  3. Atentie la cei care abia se apuca de magazine online, fondurile structurale nu sunt pentru start-up-uri, ci numai pentru firme cu 2 exercitii financiare incheiate pe plus un leu. Cel putin astea sunt conditiile pentru directia 3.2, cea pentru comertul online. Vezi aici: http://fonduri.mcti.ro/?q=node/76

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.