Este bine sa testezi serviciile magazinelor online concurente? Da, dar pana la un punct… unii l-au depasit se pare

Intotdeauna am recomandat tutror celor cu care am intrat in contact sa-si pastreze un ochi deschis permanent asupra concurentei… e normal sa fii la curent cu schimbarile de oferte promotionale, cu schimbarile de servicii, cu schimbarile majore de pe site-urile concurentei tale. Nu este anormal sa vezi o implementare a unui serviciu nou la un alt magazin online si sa vrei sa o pui si tu la tine pe site, atat timp cat o faci cel putin la fel de bine si aduce un plus de valoare site-ului si business-ului tau. Nu este deloc anormal sa fii abonat la newsletterele concurentei si sa vezi ce oferte promotionale le trimit clientilor… Nu este anormal sa testezi gradul de amabilitate si de profesionalism al consultantilor de vanzari ale altor magazine online, sa vezi cum poti imbunatati serviciul tau propriu de call-center, sau vanzari… Toata piata de comert electronic face teste de acest tip inca de cand lanseaza magazinul online. Unii o fac si inainte de lansare.

Dar de aici si pana la a incerca sa "tragi tzeapa" pe romaneste, sa faci gauri in bugetul celuilalt e ceva distanta, si se pare ca unii trec de granita bunului simt si a cercetarii de piata si ajung in alte zone, mai putin albe, cel putin gri sa zicem, desi nu incalca legea. Am aflat despre o incercare de "tzepuire" a unui magazin online recent lansat de la Marius Ciocan (la cat mai multe posturi!) si de la Adi Pintilie, owner al magazinului online pagubit, sau incercat de concurenta in felul respectiv.

Imi doresc sincer un climat sanatos de afaceri in Romania, in toate sectoarele, nu numai in comertul online, si cred ca ar trebui sa incercam sa ne protejam de actiuni similare cu cea descrisa in posturile de mai sus. Poate aderarea la o asociatie de profil? Un cod deontologic? As dormi putin mai linistit daca as vedea mai multe declaratii "oficiale" ale altor magazine online relativ la cazul descris mai sus. Clientii ce sa mai zica??!!?

LATER EDIT. In aceiasi categorie/tipar s-ar putea incadra si Potopul descris zilele trecute de Gabi (PcGarage).

LATER EDIT 2 (14.08.2008): Se pare ca s-a deschis sezonul de "dat la gioale", si MarketOnline anunta/reclama o practica neloiala din partea unui furnizor  – Documentari in stil mioritic sau cum fura umpcmall.ro munca noastra.

LATER EDIT 3 (16.08.2008): Tot de pe bloguri aflu si raspunsul celor de la UMPCmall – Furtul de informatii nu ocoleste magazinele online

Te crezi in stare?

Share Button
No tags for this post.

Related posts

2 thoughts on “Este bine sa testezi serviciile magazinelor online concurente? Da, dar pana la un punct… unii l-au depasit se pare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.