Scurte/Quickies 17.0 – Un an PICANT sub semnul inovarii si dezvoltarii, Marius Ciocan, FunGift.ro: Daca tot ce vrei sa faci vei face cu gandul la client, este imposibil sa nu iti iasa, un mic sondaj adresat specialistilor in e-commerce

Trei lucruri interesante am sa va comunic azi, desi ele poate au fost mai multe..

  1. Un an PICANT sub semnul inovarii si dezvoltarii

Pe 19 iulie s-a implinit un an de PICANT. Un prim an care a stat sub semnul experimentarii, inovarii si dezvoltarii.  Pana in prezent, PICANT a introdus 10 traininguri, alaturi de cele 2 deja existente dinaintea gruparii lor sub numele PICANT. Multe dintre noile traininguri reprezinta noutati absolute pe piata de instruire din Romania: iSell – Training de comert electronic, Web Wizard – Training de seo si usability, Event’or – Training de organizare de evenimente de afaceri si Insider – Training de marketing intern. In primul an de activitate, PICANT a ajuns printre primele companii de pe piata de traininguri in regim deschis (“open”) din Romania. PICANT a organizat din 19 iulie 2007 pana in 18 iulie 2008, 32 de traininguri in regim deschis si 5 personalizate. Numarul participantilor a depasit 290 de persoane din variate domenii de activitate: industrie, FMCG, media, publicitate, retail, domeniul bancar etc.

Am simtit si eu pe pielea mea ce inseamna PICANT. Tot ce pot sa spun este ca rar am dat peste o echipa asa de bine inchegata cu un scop asa de bine conturat si la care sa rezoneze toti, pana si cursantii… am vibrat picant, si inca voi mai vibra. Multumesc Nic.

  1. Marius Ciocan, FunGift.ro: Daca tot ce vrei sa faci vei face cu gandul la client, este imposibil sa nu iti iasa

Nu am sa citez aici tot ce a spus Marius, un veteran al pietei de comert electronic romanesti, ci doar am sa scot in evidenta ultimul paragraf al interviului sau dat in SmartFinancial.ro.

Care sunt principalele provocari ale inceperii unei afaceri online?
Marius Ciocan:
Nu stiu. Sunt atat de multe incat mi-e greu sa ma pronunt… sa enumer cateva. Este greu. Este al naibii de greu si daca nu citesti tot ce-ti cade in mana despre ecommerce, daca nu te uiti in stanga si in dreapta cum fac altii daca nu esti pasionat de afacerea ta si de clientii tai, probabil nu vei reusi. Este extrem de important sa ai o platforma buna pe care sa te poti baza, un host care sa nu te lase in ziua in care dai cel mai important newsletter al tau, un curier care isi face treaba cu adevarat. Si sa iti iubesti clientii. Daca tot ce vrei sa faci vei face cu gandul la client, este imposibil sa nu iti iasa.
Foarte pe scurt:
3 motive pentru a incepe propria afacere online:
dinamica mediului online nu o regasesti nicaieri in alta parte; investitia initiala este mai mica decat in mediul offline; piata si perspective semnificativ mai mari
3 motive pentru a nu incepe propria afacere online: nu intelegi online-ul; faci doar pentru ca asa este la moda (asa se face acum); vrei sa fii milionar maine
3 capcane in care cad cel mai des tinerii antreprenori: isi dozeaza efortul doar pana la etapa finala a constructiei unui magazin online dar greul de abia atunci incepe; cred ca un oscommerce pe un host de 4 dolari pe luna se cheama magazin online; cred ca un pret mai mic decat concurenta este un avantaj – daca ai inceput batalia preturilor ai pierdut razboiul..

  1. Un mic sondaj adresat specialistilor in e-commerce

Am o rugaminte la voi si la echipa cu care lucrati, la persoanele din firma voastra care colaboreaza in mod direct cu magazinele online (proprietarii de magazine online, consultantii de vanzari, programatorii, web designerii care se ocupa de interfata sau de bannere de produs, bannere pe alte site-uri, marketingul), sa ma ajutati si sa-mi raspundeti la 1 intrebare:

Ce va determina sa cumparati? Ce este mai important pentru voi in decizia de cumparare a unui produs de pe un magazin online?
http://www.surveypro.ro/Survey.aspx?id=3f8166b3 – 8552 – 4af8 – ba49 – e7ec4e30 c110

Si voi sunteti clienti ai magazinelor online, sigur cumparati mai mult de la magazinele proprii/clientii vostri, dar ati cumparat si de la altii. Care este ordinea elementelor care stau la baza deciziei voastre de cumparare? Am rugamintea sa raspundeti la intrebarea respectiva in maxim 1-2 zile. Raspunsurile vor ajuta la o rafinare a criteriilor/intrebarilor pentru un studiu pe care il vom derula probabil in perioada imediat urmatoare. Cu unii dintre voi am vorbit de acel studiu, cu altii nu, dar va voi oferi la momentul respectiv mai multe informatii si de asemenea pentru intrebarea aceasta va voi trimite rezultatul pe mail.

Multumesc mult si o zi spornica la cumparaturi online

Share Button
No tags for this post.

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.