Scurte/Quickies 14.0 – eMAG ajunge in presa din cauza clientilor nemultumiti, RoCommerce un studiu publicat de ClementNicolaescu.com, si Noi reglementari in comertul online european via Jurnalul National

  1. eMAG ajunge in presa din cauza clientilor nemultumiti de informatiile afisate pe site, si pe buna dreptate

"eMag, unul dintre cei mai importanti jucatori de comert online din Romania, reuseste cu maiestrie sa isi ignore clientii cand acestia solicita ajutorul. Cazul nu este unul general, dar destul de raspandit, cat sa ridice semne de intrebare despre respectul fata de client si serviciile pe care compania le ofera. Cativa din cei care au achizitionat produse de la eMag ne-au relatat “aventurile” prin care au trecut in incercarea de a-si rezolva problemele. In apararea lor, reprezentantii eMag spun ca fiind o companie foarte mare, cu vanzari bune, este imposibil sa nu apara probleme de acest gen."

Asa cum s-a comentat si aici, articolul este putin malitios si poate pe alocuri rautacios la adresa eMAG.ro. Numai cine nu munceste nu greseste si cu toate aceasta schimbarea informatiilor pe site pe parcursul unei reclamatii cu scopul vadit de a corecta ceva nu face cinste echipei de acolo. Nu zice nimeni ca nu se mai intampla greseli, unele pot fi foarte paguboase pentru magazin si eMAG nu e nici la prima abatere de corectie fortata, dar e vorba de comunicarea cu clientul si de politica strutului – no comment, sau nici usturoi nu am mancat nici gura nu ne miroase. Aceste politici de comunicare ar trebui revizuite si incercata o transparenta reala in relatia cu clientul.

  1. RoCommerce un studiu de e-commece publicat de Clement Nicolaescu .com

"Acum cateva luni bune porneam un sondaj de opinie despre magazinele online romanesti. Am prelungit foarte mult perioada de raspunsuri din dorinta de a avea cat mai multe raspunsuri astfel incat rezultatele sa fie cat mai aproape de realitate. Si a fost bine. Au raspuns 386 de persoane reprezentand 386 de magazine online. Respondentii au participat numai pe baza de invitatie asigurandu-se astfel conditia ca respondentii sa fie implicati in gestionarea unui magazin online si conditia ca pentru orice magazin online sa existe doar un singur respondent. Intentia sondajului a fost sa creionam tabloul din spatele magazinelor online din Romania. Cine le conduce si cum. Participantii au raspuns la 18 intrebari abordand diverse aspecte ale comertului online."

Va invit sa urmariti rezultatele acestui sondaj si poate vom mai afla raspunsul la cateva intrebari existentiale ale comertului electronic romanesc. Din primele 2 raspunsuri deja publicate de Clement Nicolaescu (pentru cine nu stie eBusiness manager la Tornado, unul din marii furnizori de IT&C) aflam ca aproximativ 33% au dezvoltat solutia proprie de aplicatie informatica si 50% ar dori sa o schimbe destul de curand. Sa bata un vant de schimbare pe meleagurile comertului electronic romanesc? Sa fi inteles comerciantii romani ca nu se poate face business cu aplicatii facute de studenti?

  1. Noi reglementari in comertul online european via Jurnalul National

 “În această toamnă voi propune o nouă legislaţie, care va reduce complexitatea reglementărilor în vigoare. Voi prezenta un set de reguli simplificate, care se vor adresa contractelor dintre companii şi consumatori încheiate pe teritoriul Uniunii Europene”, a explicat Kuneva, într-un discurs susţinut la Londra. Totodată, ea va iniţia un set de reglementări, care vor elimina practicile comerciale incorecte din piaţa europeană a retailului online.

Trebuie sa fim atenti la propunerile d-nei Kuneva, fiind cunoscuta comerciantilor online din toata Europa pentru masurile drastice pe care le sustine. Desi legislatia romaneasca este cred eu mai putin permisiva decat cea la nivel european, iata ca si sistemul legislativ comunitar nu sta pe loc ci propune din ce in ce mai multe reglementari in folosul consumatorilor. Sper sa se poata face business online si dupa aplicarea acestor noi reglementari. Abia astept sa le citesc!

Alte stiri interesante ce au legatura cu online-ul:

  1. Bune practici in comunicarea pe Internetul romanesc Acestea sunt concluziile mesei rotunde care a marcat inchiderea programului Lege si Ordine pe Internet, desfasurata joi, 19 iunie, la sediul CJI. La dezbateri au participat peste 40 de persoane – jurnalisti, administratori de site-uri, bloggeri, reprezentanti ai asociatiilor profesionale din sectorul comunicatiilor si comertului online. (a fost si eMAG acolo)
  2. Comertul online in crestere – Ponderea europenilor care au achizitionat cel putin un produs prin intermediul internetului, din totalul cumparatorilor a crescut in perioada 2006-2008 de la 27% la 33%, dar comertul online intracomunitar nu a reusit sa se dezvolte in acelasi ritm, potrivit unui raport al Uniunii Europene (UE). In 2006, circa 6% din consumatorii europeni au realizat o achizitie dintr-un alt stat UE prin intermediul internetului, pondere care a avansat la doar 7% in 2007, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene (CE), care citeaza raportul UE.
  3. eBusiness planuri de 2.500 de euro – O companie din Baia Mare, specializata in dezvoltarea de aplicatii software si web design, a declarat 2008 “Anul tinerilor investitori online”, in cadrul caruia organizeaza mai multe evenimente care promoveaza comertul electronic.

LATER UPDATE: se pare ca ecommmerce-ul romanesc depaseste granitele tarii si cel putin pentru scurt timp poposeste la Varna. Claudiu Gamulescu va sustine impreuna cu omologi bulgari un curs de ecommerce: "Named “Think Web, Feel Summer”, the training have 2 modules defining the basics of the two countries in the digital market." –  mai multe aici, pe blogul lui Claudiu

Share Button
No tags for this post.

Related posts

1 thought on “Scurte/Quickies 14.0 – eMAG ajunge in presa din cauza clientilor nemultumiti, RoCommerce un studiu publicat de ClementNicolaescu.com, si Noi reglementari in comertul online european via Jurnalul National

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.