iSell – training de comert electronic (26-27 iunie 2008) sau “una hirunda non facit ver”

De ceva vreme am considerat ca as putea sa ajut mai mult la formarea comertului online romanesc printr-un curs de comert electronic (26-27 iunie 2008). De cate ori am fost intrebat de ce continui sa consiliez magazine online IT&C am raspuns ca nu se poate numi primavara cu o singura randunica. In momentul in care vom avea pe piata magazinelor online romanesti 10 magazine online puternice pe fiecare domeniu, atunci poate ma voi gandi ca avem o piata de comert electronic matura, si poate voi aborda si alte domenii dragi mie…

Chiar daca nu semnez contracte cu prea multe magazine online, pentru ca timpul nu-mi permite, am dat sfaturi si idei cui a vrut sa asculte, si am corectat pe alocuri, am trimis mailuri cu ideile mele multor manageri ai principalelor magazine online. Ei sunt cei care duc greul in perioada de crestere a comertului online romanesc, si tot ei isi asuma riscurile unor esecuri financiare sau bucuriile unui succes.

Managerii actualelor magazine online deja au capatat experienta in activitatea lor zilnica si acum incearca sa iasa din anonimat cu servicii din ce in ce mai bune. Dar noul val de manageri abia acum soseste. Urmand exemplul celor ce au deja succes, sau partial succes, tinerii vizioneaza reclamele de la televizor, unde afla ca pot cere finantare pentru orice, chiar si pentru un magazin online (multumesc bancii care a facut acest spot).

Lor li se adreseaza acest curs, si pentru ei am sa caut sa vin cu informatii noi, proaspete, si cu informatii care sa raspunda intrebarilor pe care le au la deschiderea unei afaceri online. Nu pretind ca am toate raspunsurile posibile sau ca am avut prin clientii mei numai succese, dar cred ca pot aduce lumina in calea acestor antreprenori care vor sa-si deschida un magazin online.

Imi place sa predau, si cand ma apuc sa vorbesc uneori nu ma mai opresc.. am avut experiente placute si cu alte materii pe care le-am predat de-a lungul timpului, incepand cu matematica (pe care am predat-o colegilor pus de profu’ in liceu), apoi am predat elemente de prelucrare optica a informatiilor in facultate unde am fost asistent, si cred ca printre ultimele cursuri au fost cele de SEO pentru webmasterii unei agentii europene si de livesupport (asta e in lucru). Am mai avut dialoguri constructive cu vanzatorii magazinelor online cu care colaborez, mici cursuri despre vanzarile online si teambuilding-uri, atat cat sa deschid interesul pentru aceasta meserie si pentru a le impartasi ceva tips&tricks pe care le-am auzit de la cei mai buni vanzatori online.

Profitand de faptul ca am deja un dialog cu bloggerii si cu cititorii mei aici, am sa rog ca pana la inceperea cursului pe data de 26 iunie 2008, sa imi adresati intrebari aici, pe blogul meu personal, sau pe blogul organizatorilor la gandescpicant.ro. Uitati-va pe tematica cursului de comert electronic si spuneti-mi daca lipseste ceva ce v-ati dori sa aflati.

PS. Multumesc celor ce au scris pe blogurile lor despre acest curs (Jorj, Nick, Andrei Marin – Cuponix, Marius Ciocan – Fungift, Mircea Scarlatescu, Adelle – jurnal de shopping online, Ovidiu Lixandru – nerve.ro), sau au postat pe messenger (Adrian, Emi)  si pe site-urile lor (Underclick, SmartFuture)

LATER EDIT: si acest curs se supune expresiei in latina folosite de mine, nu va aduce primavara in comertul online romanesc, dar sper sa mai reduc din inertia celor care inca sunt nehotarati sa intre in acest domeniu…

No tags for this post.

Related posts

5 thoughts on “iSell – training de comert electronic (26-27 iunie 2008) sau “una hirunda non facit ver”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.