Scurte/Quickies 11.0 – SEO study: search behaviour, Analiza rezultatelor Studiului de Audienta a Traficului pe Internet (SATI) in Q1 2008, ShopIT elimina limita de 100 RON comanda minima

Iata cateva din stirile care mi-au trecut prin mana in ultimele zile si care doresc sa vi le impartasesc:

Acum cateva zile am citit despre acest studiu SEO (Search behaviour – what gets clicked first and why) si rezultatele sunt cel putin interesante. Voi spicui cate ceva mai jos, si va voi ruga sa cititi apoi intregul material la sursa.

The first new concept here is blended search results. These are results which, besides normal search results, contain specialized items such as images, youtube videos and so on. Also, these include searches for news items, or shopping items. […] The second part of the study refers to search behaviour on the first page of results. It seems it is becoming more and more important. It used to be said that first page results are each tenfold separated (first is ten times as effective as second, second ten times as third etc), but it seems this has expanded to 100-fold.[…] 68% of search engine users click results on the first page of search results, compared to 62% in 2006, and 60% in 2004.

Alta stire care mi-a atras atentia a fost postul lui Ionut Oprea, alias clickio, care a anuntat primul pe blogosfera despre o prima analiza a rezultatelor SATI pe primul trimestru din 2008.

In prezent, primele trei regii de publicitate online au, in primul trimestru al anului, o cota de piata cumulata, de 66%, potrivit unui raport realizat de departamentul de cercetare al grupului Realitatea-Catavencu, pornind de la datele furnizate de Studiul de Audienta a Traficului pe Internet (SATI), serviciu al Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Boom se afla pe primul loc in topul regiilor de publicitate in perioada mentionata, cu o cota de piata de 32%, calculata in functie de suma vizitatorilor unici ai site-urilor din portofoliu. Pe locurile urmatoare se afla ArboInteractive cu 21% si MPI cu 13%.

Cu toate acestea Vivi, un fin observator al pietei romanesti de publicitate online, declara pe blogul propriu:

Ceea ce Business Standard nu ia in calcul este ca: doar 60% din traficul pe care se vinde publicitate in Romania este monitorizat de SATI; si ca in timp ce unele regii au toate site-urile monitorizate (MediaPro, InternetCorp), altele precum AdEvolution au doar primele 5 din cele mai vizitate 10 site-uri din retea monitorizate de Brat. De aceea numerele din Business Standard sunt gresite. Primele trei regii de publicitate sunt Boom, Arbo si AdEvolution care acopera aproape 80% din piata. Urmeaza MPI cu 11% si restul cu inca 10%.

Si in final am remarcat primul post pe blogul ShopIT de dupa perioada in care au avut probleme tehnice, post care anunta renuntarea la limita minima a comenzii in magazinul online shopit.ro. De altfel, ma astept la tot mai multe declaratii de acest tip, de renuntare la "comanda minima", nu de alta dar acest lucru reprezinta o discriminare si nu este incurajata de legea romaneasca. Daca ai produse pe site cu o valoare mai mica decat limita minima a comenzii, nu ai dreptul sa fortezi cumparatorul sa cumpere ceva ce nu are nevoie doar pentru a cumula o comanda mai mare de x roni.

Datorita mai multor solicitari ale clientilor, incepand de astazi, 24 aprilie 2008, valoarea unei comenzi nu mai trebuie sa depaseasca pragul de 100 de RON pentru acceptarea ei. Puteti sa faceti comenzile de orice valoare, indiferent de modalitatea de comanda (online, telefonica, la sediul nostru).

Interesant mi se pare si postul lui Ovidiu Lixandru ce pune in dezbatere promotia celor de la PcFun: Noi n-avem promotie de Pasti?

Aceeasi parere cu Ovidiu o am si eu, se pare ca destul de multe magazine online au ramas fara gloante in perioada aceasta. Cam putine promotii si reduceri consistente pe magazinele online spre deosebire de agitatia pe care am remarcat-o in retailul clasic, offline. Oare de ce?

Share Button
No tags for this post.

Related posts

2 thoughts on “Scurte/Quickies 11.0 – SEO study: search behaviour, Analiza rezultatelor Studiului de Audienta a Traficului pe Internet (SATI) in Q1 2008, ShopIT elimina limita de 100 RON comanda minima

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.