Unul dintre CELe mai vechi magazine online se trezeste: “Vom investi atat cat este nevoie […], plus in comunicare”, declara Mihai Nenciu – via Business Standard

Iata ca CEL.ro a ales sa comunice. A spart tacerea. Este prima data cand CEL.ro da cifre presei, sau prima data cand aflam cate ceva despre CEL. Sarind peste cifrele comunicate (10 milioane de euro in 2007), care sunt bune si ne arata cum se situeaza CEL comparativ cu principalii concurenti pe piata comertului electronic romanesc, as vrea sa va pun o intrebare: mai poate recupera CEL.ro timpul pierdut cu TACEREA? cat de mult conteaza COMUNICAREA pentru un magazin online?

Extras din comunicarea celor de la CEL.ro: "Pentru 2008, reprezentantii companiei estimeaza o crestere in ritmul pietei. Astfel, potrivit calculelor Business Standard, vanzarile Cel.ro vor atinge anul acesta o valoare de cel putin 20 milioane de euro, in conditiile in care retailerii online estimeaza pentru anul 2008 o crestere mai mult decat dubla a pietei de comert electronic, la 250-275 milioane de euro. < < Nu as vrea sa ma hazardez si sa dau cifre fabuloase pentru vanzarile din 2008, mai ales ca startul nu a fost chiar cel mai bun, in raport cu anii anteriori. Primele luni din acest an nu au mai fost asa de promitatoare. Speram ca piata sa isi revina in toamna si sa pastreze tendinta din ultimii ani. Un lucru e clar, piata poate doar sa creasca, insa ramane de vazut de cate ori > >, a declarat pentru Business Standard Mihai Nenciu, New Business Director Cel.ro."

Coroborand cu faptul ca CEL.ro isi face deja reclama pe bloguri incepand cu a doua parte a anului 2007, probabil ca vom asista la o schimbare in politica de relatii publice a acestui magazin online.

LATER UPDATE: mai scrie despre acelasi lucru si Chis Florinel (Ionutz), Cel.ro iese la lumina… 10 milioane EURO in 2007.

"In diverse articole de pe bloguri, presa si asa mai departe se tot vehiculeaza leaderi, cifre… Mai isi aduce cineva aminte de articolul din 2007 despre estimarea cifrelor pt acel an al marketonline: MarketOnline estimeaza afaceri de 13,5 milioane euro anul acesta (articol din 2007). Tot in diverse articole aparea in Top Players: OneStop si alte magazine aparute de curand pe piata sau cel putin in media…
PC Garage si-a facut si el publice cifrele: 6 mil in 2007 18 in 2008… Asa ca incet, incet avem un top…"

Sa nu uitam de comunicatul celor de la PcFUN din 16 martie 2008 care spunea: PCfun si ElectroFun isi propun in 2008 cifra de afaceri de 15 milioane USD, si cu toate acestea exista proprietari de magazine online care nu doresc sa publice cifrele. Cel mai recent exemplu este Marius Ciocan, pe blogul FunGIFT.ro care spune in 2008, vom creste cifra de afaceri de 10 ori, sigur cu ghilimelele de rigoare.. mai jos citim

"Cam asa suna TOATE comunicatele de presa venite in ultima vreme din partea magazinelor online, mai mici sau mai mari. < < Ne vom tripla vanzarile > >. < < Vom depasii xxx xxx xxx euro > > . < < Ne propunem ca in 2008 sa crestem cat Fat Frumos. > >  La ce bun? De ce as anunta eu care-mi sunt tintele financiare? De ce?"

Un alt actionar la unul dintre magazinele online romanesti scria in decembrie 2007: Estimarea cifrelor de afaceri

"In caz ca nu stiati, ShopIT estimeaza/isi propune o cifra de afaceri de un triliard de catralioane, acuma ca nu se va atinge chiar cifra asta (desi vom fi destul de aproape) nu inseamna ca nu putem sa estimam… In alta ordine de idei, nu sunt interesat ca ShopIT sa-si dea pantalonii jos si sa se masoare in dimensiuni cu celelalte magazine in absolut nici un domeniu – nr. comenzi, trafic, conversie, vanzari, etc. – pentru ca oricum majoritatea acestor cifre vehiculate sunt aberatii: milioane de euro, sute/mii de comenzi, etc. Daca tot sunt asa de tari firmele respective, sa publice bilantul sau balantele contabile. Sa vedem daca ceea ce spun = ceea ce se intampla, pentru eu ma cam indoi…"

Cine are dreptate? Cei care isi publica cifrele sau cei care aleg sa nu o faca? Cine castiga mai mult? Sau, au magazinele online ceva de castigat de pe urma acestei politici de comunicare?

No tags for this post.

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.