Scurte/Quickies 7.0 – de la 1 Martie Taxa Verde se miscoreaza, HOBIC un magazin online creativ, eMAG isi mareste showroom-ul

Din lipsa de timp nu am mai avut cum sa postez informatii noi pe blog. Imi fac mea culpa si incerc sa va supun atentiei ce mi s-a parut mai interesant in ultima saptamana de zile.

  1. De la 1 Martie magazinele online ar trebui sa afiseze preturi mai mici pentru ca EcoTic ne anunta scaderea Taxei Verzi de la 7 RON (fara TVA) la 5 RON pentru echipamantele mari (LCD-uri, televizoare, calculatoare), si la 1 RON pentru echipamentele mici (telefoane mobile, PDA-uri). Intrebarea pe care mi-o pun eu, laptop-urile sunt mari sau mici, vor avea taxa de 1 RON sau de 5 RON? Si inca o intrebare pe care o adresez de asta data proprietarilor de magazine online: pe site-ul dvs, pretul afisat in pagina produsului include toate taxele??!? daca da de ce? daca nu de ce? Cum este mai avantajos pentru un site de comert electronic, sa afiseze pretul cu sau fara taxa verde? Cum afecteaza acest lucru decizia internautilor atunci cand se compara preturile pe price.ro de exemplu?
  2. Nu-i un HOBIC oarecare… Ce-ar putea sa faca oare? – iata ca am vazut cum se lanseaza un nou magazin online de IT&C folosind o campanie de teasing. Nu stiu cati au urmarti campania celor de la HOBIC dar stiu ca a avut succes! Cateva sute de oameni si-au dat cu presupusul si au incercat sa dea raspunsul la o ghicitoare creata sa provoace discutii pe net despre obiectul de activitate al noului site HOBIC: "Nu te-nteapa, nu te musca / nu te baga-n colt, nu-mpusca / Nu-i un Hobic oarecare… / ce-ar putea sa faca oare". La incheierea campaniei de teasing HOBIC mai vine cu o surpriza placuta pentru toti cei care au raspuns (chiar daca incorect) si la propune 2 sau 3% discount la prima comanda pe site.. citind si comunicatul de lansare mai aflam cateva lucruri interesante despre HOBIC: "HOBIC este un magazin online normal, ca oricare altul. Nu am revolutionat comertul electronic, nu vindem lucruri nemaiintalnite […] Tindem sa credem ca suntem simpli. Nu ne permitem sa spunem cu certitudine: “suntem cei mai simpli”. Dar ne-am focusat pe simplitate, pornind de la un design curat al site-ului si continuand cu functionalitatea lui." Mai tarziu voi mai face referire la cuvintele rostite de CEO-ul de la HOBIC.

       >>  LATER EDIT: informatii suplimentare si in SmartFinancial – Hobic.ro – magazin online de IT&C lansat cu o campanie inedita

  3. eMAG ne anunta ca showroom-ul actual nu mai corespunde cerintelor clientilor lui si deci trebuie marit, si nu oricum ci de la 320 la 1500 mp. "Un spatiu mai amplu, in care sa punem in aplicare noi proiecte este ceea ce ne dorim. Asadar, ne pregatim ca noul showroom eMAG sa aduca un concept aparte, cu mai multe functiuni, unele chiar in premiera in Romania. Si revin iarasi la comunitate. Asa cum spunea Radu Apostolescu, intr-un articol publicat ieri in Ziarul financiar, pentru noul showroom eMAG, obiectivul principal este de a crea legaturi mai stranse intre showroom-ul eMAG si comunitatea online", ne spune motivul pe blog-ul eMAG Ioana Prandurel.
  4. Comertul online din Statele Unite va creste cu 100 mld. dolari pana in 2012 – Segmentul de retail din mediul online va creste in 2012 cu 100 de miliarde de dolari ( 68 mld. euro), fata de 2007, cand valoarea acestuia era de 136 de miliarde de dolari (92 mld. euro), conform eMarketer. Cresterea vanzarilor va fi influentata, in mare parte, de consumatorii care vor renunta la magazinele de retail traditionale si isi vor face cumparaturile folosind Internetul, via wall-street.ro
  5. MagazinulTau.ro sustine femeile independente: << Noi credem insa ca doamnele si domnisoarele din viata noastra sunt perfect capabile sa cumpere produse de tehnica, mai ales daca beneficiaza de sfatul unui departament competent de consultanti. Si ca sa demonstram ca femeile vor si pot sa faca shopping de IT online, am creat campania “magazinultau.ro ofera 8 cadouri de 8 Martie” >>. Mai multe pe blogul si site-ul MagazinulTau.ro
  6. sigmaNET redefineste comertul online – sau asa se sustine in comunicatul de presa cu ocazia relansarii acestui site, intr-o varianta mult simplificata ce-i drept. "Ideea schimbarii radicale a site-ului a venit in momentul in care nici macar noi, cei din interiorul firmei, nu mai gaseam eficient un produs (din cele aproape 6.500) de pe site. Se impunea o schimbare si aceasta s-a facut din temelii. […] ‘3click-uri’ este tehnologia in jurul careia graviteaza noua platforma, asta insemnand ca oriunde te vei afla in site, esti la maxim 3 click-uri de orice alta informatie ai cauta.", ne spun oficialii acestui magazin online. Ce se intampla insa daca un vizitator nu va gasi ce vrea in 3 click-uri? Cum ramane cu promisiunea acesta? Nu mai bine ne laudam mai putin si facem mai multe? – vezi comunicatul de presa HOBIC de mai sus apropo de normalitate si de lauda de sine…

LATER EDIT: A mai scris despre noul site sigmaNET ca si despre redesenarea eMAG cu filtrele puse pe dreapta, si Lucian Sarbu (aka KSD.ro – Magazinosaurus Rex™)

Cam asta am avut sa va zic, si sper sa capat ceva raspunsuri la punctul 1 si la punctul 6.

Share Button
No tags for this post.

Related posts

6 thoughts on “Scurte/Quickies 7.0 – de la 1 Martie Taxa Verde se miscoreaza, HOBIC un magazin online creativ, eMAG isi mareste showroom-ul

  1. despre hobit:
    500 de inscrisi la concurs inseamna succes?
    articol platit in zf inseamna succes?
    magazin fara stocuri inseamna succes?

    Draga domnule..
    aceasta firma e doar un distribuitor de apartament ca oricare altul.
    si eu pot sa pun o clona de oscommerce si sa fac un magazinonline. Imi faci si mie publicitate? serios acum ( poate pui o vorba buna si la zf)
    ce zici?

  2. Vorbim de o lansare a unui magazin online normal, nu de o lansare cu bugete extraordinare a unui jucator mare pe piata aceasta.
    Da, 500 de comentarii si eu stiu cate afisari sau vizualizari ale acelei pagini de concurs pot reprezenta un feedback bun.
    Si ca sa inchei, poate nu ar fi rau sa le faceti o vizita in “apartamentul” de unde isi desfasoara activitatea.. nu ca le tin eu partea, dar e printre putinele magazine online care a facut campanie de teasing, si din cate stiu eu nu sunt o “firma de apartament”. Cred ca au o vila… dar vb cu ei sa aflati singur.
    Si de unde ati tras concluzia ca acel soft este un OsCommerce? Si daca ar fi, ati avea ceva impotriva?
    Dupa mai multi ani in care am vazut cateva solutii bune de e-commerce am ajuns la concluzia ca daca vrei sa vinzi ceva o poti face cu orice soft atat timp cat te porti corect cu clientul si atat timp cat ai in spate, in back-end un minim de informatii.
    Stiu site-uri de comert electronic care vand binisor (dar nu softul e vina) pe solutii foarte ieftine. Sigur nu sunt acele site-uri cele mai importante sau nu sunt cele care fac o cifra de afaceri extraordinara, dar toate au inceput de acolo, de jos de tot.
    Stiati ca eMAG a avut in 2001 oscommerce? Si ca acum e modificat 100%? A gresit ceva un antreprenor cheltuind mai putin pe soft la inceput ca pe masura cresterii vanzarilor sa investeasca din ce in ce mai mult pe soft?
    Oricum comentariul dvs. am vrut sa-l sterg, si nu am facut-o tocmai pentru a va raspunde aici, public la micile rautati fara temei pe care le-ati scris…

    Liviu Taloi
    PS. v-as pune o vorba buna la ZF daca mi-ati spune despre ce magazin online e vorba.

  3. cu un ipod se face o campanie?
    interesant…

    poate nu m-ati inteles. incercam sa va explic ca magazinul acesta nu straluceste cu nimic, si nu inteleg de ce il laudati. au avut o campanie anemica. eu personal n-am auzit de ea desi citesc destul de multe feeduri.

    site-ul nu e oscommerce intradevar. sau mai bine zis nu are nici macar functionalitatile de baza. sau poate merg pe principiul “daca ii dam clientului posibilitatea sa stie tot, n-o sa mai cumpere”. altfel nu inteleg de ce multe feature-uri cu care m-am obisnuit deja la magazinele online ii lipsesc. publicul nu mai e asa naiv, domnu’ Taloi. O sa vedem cum evolueaza…

    cat despre “apartament”, iar n-ati inteles. 🙂
    ma refeream ca sunt muuulte firme care fac acelasi lucru. si emagul si hobic-ul cumpara piesele de la aceiasi furnizor. sau acelasi importator. aceiasi firma care aduce containerul din china….doar ca emagul cumpara cate 10 containere odata…

  4. Sa inteleg ca sunteti de meserie “carcotas”? Cum ati face dvs? Cum ati lansa un magazin online cu un buget redus (max 10.000 euro)?
    Cum ar trebui sa arate in viziunea dvs acea campanie de lansare? Pe ce ati da banii mai intai?
    Si daca nu vreti “distribuitori de apartament” ca emag si hobic, ce ati face?

  5. cum spuneati chiar dvs. pe http://www.siteaudit.ro nu se poate face un site de succes cu bani putini.
    ma gandesc doar la ghelir si clonele lui care au fost lansate cu dublul sumei maxime spuse de dvs mai sus, si care, nu sunt inca pe profit ( e drept si nisa lor e alta)

    cum ar trebui sa fie o campanie? interactiva.
    exemplu:
    -pcnews.ro cu eee-pc = tot concurs dar creativ, cu impact mult mai mare;
    -campania Audi A4 (prea scumpa?) discreta , finuță

    as merge direct la importatori. caro, asbis, etc..

  6. Si tu crezi ca emag, hobic, marketonline, pcfun, pcgarage, shopit, sau ce magazin vrei tu sa numesti nu lucreaza cu importatorii/distribuitorii numiti de tine? Primul pas in ati deschide un magazin online este sa ai o relatie buna cu furnizorii, si ei nu sunt multi.. in medie un magazin online it&c are cam 30-40 de furnizori cu care lucreaza in mod constant.

    Tot nu mi-ai zis ce magazin online ai sa te ajut cu o relatie la ZF sau in alta parte.. de ce nu te semnezi?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.