Concurenta se ascute intre magazinele online romanesti – promo instant vs promo cu ceas

De ceva vreme doua mari magazine online, emag si marketonline, se intrec in a oferi tot felul de promotii si servicii clientilor sai, mai ales acum de sarbatori.

Este vorba de batalia dintre promotia instant lansata de MarketOnline probabil pe 9 decembrie, si promotia cu ceas, lansata de eMAG pe 15 decembrie. Desi lansate la interval de cateva zile, promotiile celor doua magazine sunt identice ca si functionare si daca citim ce spun bloggerii se pare ca de aceasta data emag s-a inspirat dintr-un preview al tipului acesta de promotie lansat in teste pe 9 decembrie de marketonline, dar necomunicata cum trebuie si probabil nefinalizata.

Au scris despre asta mai multi bloggeri, ceea ce vreau eu este sa va spun ca era timpul ca cineva sa lanseze acest tip de promotie in incercarea de a atrage cat mai multi clienti de partea sa. Am mai scris si dat aici un link despre obiceul americanilor de a astepta Craciunul pentru a cumpara beneficiind de promotii, sau de obiceiul magazinelor online de acolo de a acorda ceva cu totul si cu totul deosebit in acel "cyber monday".

Nu vad de ce trebuie sa aflam cine a fost primul, oul sau gaina? Conteaza ca acum magazinele online trebuie sa se bata mai abitir pentru a castiga clienti. Conteaza ca acum eMAG nu mai este singur si ca trebuie sa traga cu ochiul in curtea celorlate magazine online, ce-i sufla in ceafa, deocamdata nu ajunge decat o briza proaspata, dar la anul in spatele lui se va isca o tornada… Conteaza si este benefic pentru clienti sa aiba de unde alege aceleasi produse la preturi cat mai compettive, dupa cum ar fi bine ca toti proprietarii de magazine sa practice preturi corecte (nu cele din lista furnizorilor fara nici un adaos) care sa le asigure o dezvoltare durabila.

As putea spune ca este inceputul unei situatii de normalitate, cea de CONCURENTA!

Share Button
No tags for this post.

Related posts

15 thoughts on “Concurenta se ascute intre magazinele online romanesti – promo instant vs promo cu ceas

  1. Si ma rog ce se va intampla la anul? Vor fuziona toate magazinele prezentate de tine in grafic, isi vor dubla cifra de afaceri fiecare iar eMAG-ul va sta in loc pentru a putea surprinde tornade pe pelicula?

    Ma rog, fiecare are deptul sa viseze. Eu unul nu sunt de acord cu comparatiile si afirmatiile tale de mai sus.

    PS: daca eMAG a “furat” de la MO, atunci a reusit sa implementeze mult mai bine un concept deja existent pe piata si gafat de MO in beta testing-ul de 6 zile: flash promo. Dovada

  2. Nu trebuie sa fii ‘guru’ sa iti dai seama de ceea ce spun, e suficient sa citesti presa, sau sa fii mai atent la propriile declaratii:

    – Oficialii magazinului online eMag au anuntat marti ca isi cresc estimarea cifrei de afaceri pe 2007, pana aproape de 75 mil. euro, anterior acestia anuntand afaceri de 70 mil. euro, si isi mentin cota de piata de 70% si in 2007.

    – Oficialii magazinului de retail online PCGarage.ro estimeaza afaceri de circa cinci ori mai mari decat in 2006, de circa 8 mil. euro anul acesta, estimarile companiei fiind mai mari decat cele oferite de catre unul dintre competitorii directi, PCFun.ro, care si-a propus afaceri de circa 7,5 mil. euro in 2007.

    – Magazinul MarketOnline estimeaza o cifra de afaceri de 13,5 milioane de euro pana la finele anului, dupa ce a raportat un volum al vanzarilor de 3,5 milioane euro in primul semestru, au declarat joi, pentru NewsIn, reprezentantii companiei.

    Matematica e simpla, luand numai aceste 4 cifre prezentate mai sus: 70 8 7.5 13.5 = 99 mil euro
    emag = 70/99 = deci 70% din piata
    restul = 30%

    Te rog sa definesti ce inseamna procent semnificativ? cat la suta?
    Nu am intrebat, dar m-ar interesa cifrele magazinelor, estimarile acum la sfarsit de an, pentru:
    – ShopIT.ro
    – Cel.ro (a avut o cifra de 2x mai mare decat voi, sau PCFun in 2006)
    – Neomax.ro
    – Shopix.ro
    – OneStop.ro
    – MediaDot.ro
    – MediaFun.ro
    – eFlamingo.ro
    – UPShop.ro
    – DC-Shop.ro

    Oare 30% nu e deja un motiv suficient pentru a te ingrijora? Cat de mare vrei sa fie briza? La anul va ramane acest procent tot 30%?

  3. Responsabilitatea publicarii cifrelor de afaceri, sau a numarului de comenzi, le apartine detinatorilor de site-uri. Nu am facut decat sa preiau informatii publice in presa.
    Exista posibilitatea ca cifrele declarate sa nu fie atinse, asa cum spui si tu pe blogul tau, din motive obiective, sau din cauza declaratiilor mai putin corecte.
    Vom vedea probabil in primul sau al doilea trimestru rezultatele la RC.

  4. Buna Gabi,

    Iti multumesc ca te tii de cuvant πŸ™‚

    “Am promis ca nu mai comentez despre colegii de breasla, cel putin despre MO, fiindca se interpreteaza ca si afront personal… “

  5. Eu nu mai inteleg nimic….

    Adica: UN ins are 70% din ceva. Altii, multi da’… mici (sic) au restul, adica 30%.

    Adica, exact cum am spus mai sus: daca toti (restul) fuzioneaza si miraculos isi dubleaza cifra de afaceri ajung eMAG-ul.

    Ajuta-ma putin… de ce sa se ingrioreze? De monopol poate πŸ˜› Joking.. Daca nu ma insel eMAG are 3-4 ani de experienta inaintea tuturor. Si cota nu se face batand din palme si aberand prin presa. It just takes time. Si timpul se scurge la fel pentru toti daca nu ma insel.

  6. Ceea ce se intampla pe piata asta e absolut normal pe orice piata. Pur si simplu eMag a alergat singur cativa ani buni. A format cererea. Digital Mall, Emania… nu au fost concurenta. A ajuns la o cota de piata gigant. Dupa aceea cativa insi mai inteligenti decat media au prins shpilul si s-au bagat pe piata asta. Inca nu avem definite clar #2 si #3, dar in 18-24 de luni de acum incolo (poate si mai putin) probabil vor exista un #2 clar (cu 20-25% cota de piata), un #3 clar (7-10%) si o droaie de urmaritori care nu se vor bate decat pe vreo 10% din piata, in conditiile in care eMag va avea, probabil, in jur de 50%. Dupa aceea, in perioade de recesiune economica (declin al pietei – vor veni si perioade de-astea!) #1-3 si cei mai buni dintre pitici vor rezista, in vreme ce ailalti vor muri ca mustele; in perioadele de avant (cum e acum), o crestere de 10% a pietei va duce la aparitia unei multimi de me-too care chiar si cu o cota de piata de 0,3% vor fi multumiti, pentru ca va fi 0,3 din mai multe sute de milioane.

  7. eMag a alergat singur […] A format cererea – oare oferta formeaza cererea sau cererea genereaza aparitia ofertei? Eu stiam ca intai apare nevoia si apoi satisfacerea ei… Pe mine unul ma depastese, este peste limita gandirii mele logice. πŸ˜›

    Inca nu avem definite clar #2 si #3 – “noi” fiind cine?

    In rest, da, sunt si eu de acord. “The sky is blue, the grass is green” πŸ˜‰

  8. “oare oferta formeaza cererea sau cererea genereaza aparitia ofertei” – deci carevasazica oamenii cereau cola inainte de aparitia Coca-Cola, si de-asta a devenit CC o marca globala?

    Sunt servicii/produse care raspund unor necesitati clare, altele care fac posibile necesitatile. Romanii nu vroiau neaparat sa cumpere de pe internet inainte de eMag. Daca ar fi asa atunci Digital Mall, Emania, poate chiar si Neomax, ar fi fost mult mai departe decat sunt acum. Dimpotriva, romanii nostri se calcau pe picioare la Altex si Flanco. Dar eMag a fost cu adevarat primul magazin online profesionist de la noi.

    “Noi”, comentatorii. “Voi” sunteti cei care sunteti acolo, in arena.

  9. Houston! We have a problem πŸ™‚

    cererea genereaza aparitia ofertei, adica in termeni simpli: Cererea = cola, oferta = Coca-Cola, Pepsi. Oamenii au consumat cola si de aceea au aparut acesti giganti (care au materializat […cu cap…] o cerere). Ca s-a consumat mai multa cola dupa aceea, e partea a doua πŸ™‚

    Viceversa este valabila poate in cardul inovatiilor. Adica: nu a fost cerere de becuri inainte sa le inventeze cineva. Pana si aici este vorba de o nevoie (cerere) inca neexprimata (nevoia de iluminare pe timp de noapte…). Exista oferta fara a fi cerere? Ma indoiesc. Cred ca a oferi fara a fi cerere se numeste in termeni populari “a taia frunza la caini”. πŸ™‚ Parerea mea.

    Comertul online in .ro nu a fost inventat de eMAG sau de alt bastinas. Toti cei care au aparut au facut-o fiindca a fost cerere.

  10. Cererea pentru produse online in perioada 2001-2005, si apoi in perioada 2005-2006.

    In prima perioada, de nastere a comertului electronic, s-a facut educatie, cu E.

    Fara sa gresesc as putea vorbi si de viziunea emag asupra comertului electronic, sau de pariul cu magazinul online…

    Vorbind despre cerere in 2001, s-ar putea sa ma insel putin, sau mai mult.. desi era atunci cerere, nu neaparat de produse IT&C, electronice si electrocasnice online, cat faptul ca atunci a explodat consumul pe aceste sectoare, pe offline.

    eMAG a canalizat cererea offline catre online prin educatie multa, si prin promovarea acestui tip de comert. Cinste lor!

  11. Vad ca lucian are o problema cu anumite magazine…de ce crezi ca romanii nu vroiau sa cumpere on-line inainte de emag?…atunci crezi ca mai existau magazinele mentionate de tine. daca nu ma insel digital mall are si un showroom, lucru care la multi altii lipseste cu desavarsire (tie iti place sa iti ridici cumparaturile dintr-un birou in care forfotesc oamenii…sau e mai ok in showroom ca la emag sau dm?)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.