IT Exchange – “necunoscutii” care au optimizat FunGift, sau cat de mult conteaza cateva secunde pentru un magazin online!

Ce mi-a atras atentia inca de azi dimineata, dar nu am avut timp sa postez nimic, abia acum.. stiti deja ca eu folosesc o unealta de monitorizare a reactiilor bloggerilor legate de magazinele online romanesti (  magazinele online pe bloguri ).

Ce-mi vad ochilor azi dimineata? Muchas gracias IT Exchange  opa… ca eu deja lucrez cu ei, ia sa vedem ce au facut ei pentru FunGift, si de ce Marius, care e destul de precaut in a multumi cuiva, nu numai ca multumeste dar si multumeste mult… cu muchas.. ce nu m-am prins e de ce e in spaniola, dar o sa-mi povesteasca ei asta, pe rand.

Eu am vorbit deseori cu Ciprian de la IT Exchange despre optimizari duse uneori la extrem cu scopul de a incarca pagina foarte repede, mi-a zis, unele le-am priceput, altele mai putin… zicea de cum incarca imaginile apoi css-urile si cum reduce timpii foarte mult. Nu sunt eu omul tehnic sa va explic asta, dar am fost oarecum surprins sa vad reactiile lui Marius practic la aplicarea efectiva a ceea ce vorbeam acum cateva luni cu Ciprian.

Si mi-am zis… trebuie sa aflu mai multe! Am clienti magazine online destule, nu am stiut ca Ciprian are deja un magazin online la care a aplicat deja ce mi-a zis mie, asa ca il provoc sa imi zica mai multe, si sa imi optimizeze si mie o parte din magazinele online ale clientilor pe care ii consiliez.

Nu vreau sa fiu pisalog, dar, eu zic de mai mult timp care este timpul in care utilizatorul ia o decizie de continuare a citirii unei pagini (si nu numai eu, si taticul Nielsen spune asta), decizia deci e luata in 3-5 secunde, sau maxim 8-11 secunde (asta ziceam eu prin 2005-2006, acum timpul a scazut…) Un utilizator “citeste” o pagina web intre 3 si 11 secunde apoi decide Conform lui Nielsen 79% din userii ce intra pe un site “scaneaza” continutul paginii, ei nu citesc cuvant cu cuvant, luand decizia de continuare a citirii paginii in foarte putine secunde.

Si va intreb eu, cat de importante sunt pentru voi 10 secunde??? Ce conversie veti avea reducand acest timp de la 10-15 secunde la doar 2-3 ??

Nu voi raspunde eu, ci ii provoc pe Ciprian si pe Marius.

No tags for this post.

Related posts

4 thoughts on “IT Exchange – “necunoscutii” care au optimizat FunGift, sau cat de mult conteaza cateva secunde pentru un magazin online!

  1. Iti accept provocarea dar nu pot sa iti ofer mari raspunsuri. Sau cel putin nu acum…

    Schimbarile sunt “in paine” de 36 de ore. Timpul de incarcare a scazut dramatic. Prima pagina in prezent se incarca de la sub o secunda la maxim doua secunde, in functie de incarcarea prezenta pe server.
    Asta in conditiile in care te plictiseai efectiv acum o saptamana pana reuseai sa vezi ceva.

    Va fi al naibii de greu sa vad care va fi cresterea converisiei acum, in plin sezon.

    Tot ce pot spune acum cu certitudine este ca IT Exchange “este vinovat” de toate astea si ca le sunt extrem de recunoscator. Si ca ma bucur ca am externalizat activitatea de optimizare a performantelor catre ei… si ca SIGUR voi avea rezultate excelente de pe urma acestui boost.

  2. Incep replica la provocarea ta prin a spune ca, cresterea performantelor Fungift nu se va opri aici. Luam o scurta pauza momentan, sa poata face fata Marius cererilor si comenzilor (aici, din pacate, nu am solutia tehnica necesara pentru optimizare, decat eventual o “optimizare” a CRM-ului 🙂 ), insa cred ca Fungift va mai avea cateva astfel de surprize, menite sa imbunatateasca experienta online a vizitatorilor.

    Despre ce s-a facut, nu pot sa spun decat ca s-au implementat solutiile cele mai optime ca si rezultate / timp de implementare, dat fiind faptul ca deja site-ul se afla sub “asediu”. Mai sunt multe de facut, si dupa cum spuneam se vor face, si imi pare bine ca Marius a fost receptiv la propunerile noastre, ceea ce denota inca odata ca orientarea catre client este una dintre caracteristicile de baza a echipei FunGift.

    Pentru clientii tai care doresc servicii similare, avem o gama foarte larga de “steroizi” ce pot fi administrati site-urilor cu pricina:de la optimizari elementare, usor de implementat si integrat, pana la optimizari “hard core” sa zic asa: load balancing, clustering, high availability, system tuning, etc., in total implementam si experimentam peste 50 de astfel de metode de optimizare.

    Ceea ce este extrem de important, este identificarea setului optim de metode. Fungift este o reusita din punctul asta de vedere. Am eliminat bottleneck-ul principal, lucrurile merg foarte bine acum, si asta ne permite sa ne ocupam in continuare si de procedurile mai “exotice”.

    Ca si incheiere, vreau sa mentionez ca rezultatul direct al optimizarii performantelor este imbunatatirea experientei userului prin faptul ca site-ul devine mult mai accesibil si mai user friendlly, mai “responsive” adica nivelul de interactivitate creste, site-ul raspunzand mult mai repede la cererile utilizatorilor. Mai mult decat atat, optimizarile facute afecteaza loading-ul de pe server – adica il reduc considerabil (de exemplu, cu aceleasi resurse cu care Fungift deservea vizitatorii pana acum, de acum poate deservi si de 100 de ori mai mult, fara sa aiba nevoie de upgrade-uri hardware sau software, doar upgrade-uri de stocuri 🙂 ).

  3. si se mai poate inca 10-20% fara nici un compromis. cu 1-2 compromisuri poti ajunge si la 40% :)) daca mai conteaza 🙂 … oricum se incarca super repede.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.