REGULI DOCUMENTARE
- Se documenteaza NUMAI pe baza de part number, ean, sn, pn (W6FP-3P023, PSL33E-03K03CG3, R2H-BH154C, etc) , daca, CODUL PRODUSULUI nu corespunde cu cel venit in oferta furnizorului mai mult ca sigur vorbim de alt produs. O litera schimbata, o cifra diferita in codul produsului inseamna de obicei o caracteristica diferita.
- Informatia cea mai sigura este cea obtinuta de la FURNIZOR (poze, specificatii, etc) – caz dell, in care furnizorul aduce altceva in tara decat ce are el pe site, atentie mare de tot. Daca Furnizorul nu are aceste informatii, se cauta intai pe site-ul PRODUCATORULUI (poze, specificatii, etc)
- Daca nici acolo nu gasiti informatiile dorite, se cauta pe GOOGLE, dar alegeti informatia cu DISCERNAMANT, iar daca nu sunteti siguri de exactitatea acelei surse, intrebati seful direct daca e OK (sunt site-uri bine documentate, cum ar fi gsmarena, tomshardware, dpreview, steves-digicams, cnet, etc); atentie sporita la greselile celor ce documenteaza pe site-urile concurente!
- Este necesara o ATENTIE deosebita cand documentati produse sensibile, produse semnificative pentru magazinul unde lucrati cum ar fi notebook-urile, aparatele foto digitale, foto-video, videproiectoare, etc., mai ales la cele CONFIGURABILE cum sunt notebook-urile DELL (pe site-ul producatorului iti poti alege o configuratie, dar aici furnizorul aduce altceva), sau produsele pentru SUA care pot fi diferite de cele pentru Europa (o sa vedeti un E in coada unor coduri de produse). In acest caz luati legatura cu seful direct pentru a afla informatia sigura de la FURNIZOR
- Nu folositi caractere speciale, DIACRITICE, ah, sh, tz, etc, in specificatiile produselor si nici in descriere. Google va indexa mai bine pagina de produs, si vom fi consecventi. Foarte putina lume “caută produse cu diacritice in câmpul de căutare din Google”. !! UPDATE(2007): google stie acum sa caute si in diacritice, deci puteti documenta si cu diacritice, dar, daca ati hotarat acest lucru puneti diacritice peste tot, in toate textele de pe site, in toate specificatiile acolo unde este permis si relevant, in toate descrierile. Nu faceti 2 produse fara diacritice si 2 produse cu diacritice. Hotarati-va la nivel de departament ce faceti, luati o decizie, si apoi respectati-o.
- CODURILE produselor sunt UNICE, si trebuie sa fie identice cu cele ale FURNIZORILOR; Daca nu avem cod pe lista Furnizorului se inventeaza unul care sa cuprinda informatii despre: furnizor, producator, model aparat, pozitia lui in lista
- POZELE trebuie sa fie cel putin 200×200, dar nu mai mult de 512 x 512px (sa incapa pe un ecran, sa fie vizibile in primul ecran de 1024×768px), pe fond alb, si de calitate cat mai buna. NU faceti din poze mici o poza mai mare ca nu e bine; se va strica. Cautati sa gasiti locul unde producatorul prezinta produsul si sa gasiti o poza cat mai mare, eventual de la lansarile de produs, comunicate de presa, recenzii… La produsele critice, notebook-uri, foto-video, etc, POZELE trebuie sa fie f. bune; nu uitati poza BUNA vinde produsul…
- Atentie nu documentati prin CTRL-C si CTRL-V! Aveti creier si folositi-l, traduceti acolo unde se poate specificatia, acolo unde s-a impamantenit expresia din limba engleza folositi-o pe aceea, ex: 800×480 pixeli, nu 800×480 pixels, sau Wireless nu Fara fir, Suporta 1024MB nu Upgradeable to 1024 MB maximum, 128 MB shared video nu 128 MB memorie impartita. Incepeti specificatiile toate la fel, cu litera majuscula, la capat de rand. Daca lucrati in echipa si nu stiti cum sa documentati categoria de care se ocupa colegul vostru, uitati-va intai pe site sa vedeti stilul in care a documentat categoria respectiva si apoi purcepeti la treaba. Atentie, utilizatorii va numara greselile gramaticale si de ortografie!!!
- In general aveti de lucru la DOCUMENTAT produse noi, adaugate in NOMENCLATORUL de produse al magazinului. In caz ca nu exista produse noi, sau nu ati fost solicitati sa documentati o anumita categorie de produse in care s-au operat adaugari de produse, nu stati DEGEABA! Exista multe produse pe site, care nu e rau sa fie verificate, vedeti ce produse nu au poze si/sau descriere. Sunt multe corecturi de facut pe site… Keep working…
- Cea mai buna metoda de PROMOVARE a magazinului o reprezinta site-ul prin CALITATEA informatiilor prezentate acolo. Aduceti-va aportul la acest proces si magazinul va avea mai multe COMENZI! Mai multe produse vandute => PROFIT => SALARII mai mari… Folosti cu intelepciune timpul pe care il acordati acestui proces, fiti eficienti.
Din punctul meu de vedere, al unui documentarist. Totul e asa cum spuneti, dar mai sunt furnizori care distribuie aceleasi produse ca multi altii dar sub codurile propii. Aici intervine atentia sporita, a noastra, a documentaristilor si doar dupa o verificare amanuntita putem decide ce facem cu el. Totul tine de atentia si viteza de lucru.