Google search add-ons – Google Subscribed Links, via Ionut Alex Chitu, sau reactiile bloggerilor la adresa magazinelor online romanesti

Ieri, pe vremea aceasta citeam blogul lui Ionut Alex Chitu, un roman destept (cititind blogul lui in engleza) stabilit pe acolo, pe la ei, unde lucrurile merg putin altfel. Are un blog foarte interesant despre Google pe care il citesc des.Deci ieri povestea Ionut despre posibilitatea introducerii unui box, unui Subscribed Link in cautarile lui Google, link care aduce un plus de valoare cautarilor, link, box, sau instrument daca vreti sa-l numim la care te-ai abonat intre timp, din serviciul Google Co-OP. Nu pot sa traduc foarte bine si imi voi permite sa copiez descrierea din patentul Google:

“When users search for websites and other information on the Internet, they may not always obtain the desired results. In many cases, users must carefully formulate their queries in order to obtain the information they are seeking. (…) Website authors, on the other hand, often have such expertise and are able to formulate queries that will provide information likely to be of use to visitors of those websites. Specialized search functionality often appears on websites, allowing visitors to those websites to see search results tailored to the particular content they are likely to be interested in, based on the fact that they are searching from that website. For example, a website devoted to traffic information can interpret a query such as “Interstate 280″ differently than a general-purpose search site would provide. The fact that a user is visiting the traffic information website means that he or she is interested in traffic information.

However, it is not always convenient for users to visit a particular website in order to perform such a specialized search. Users may wish to perform all (or most) of their searches on a general-purpose search site, such as www.google.com, without having to visit different websites to perform different searches. Accordingly, it would be useful if third-party content providers could enable specialized searches on general-purpose search sites.”

Am cantarit putin lucrurile, si am ajuns la o concluzie interesanta. Asa as putea impartasi celor interesati metoda mea de urmarire a reactiilor clientilor relativ la magazinele online romanesti pe bloguri, sau pe forumurile cu feed RSS. Si am purces la crearea unui asemenea Google Subscribed Link.

Numele instrumentului: reactii pe bloguri la magazinele online romanesti
Scop
: afisarea intr-un singur loc a posturilor ce au legatura cu magazinele online romanesti
Realizare:prin integrarea mai multor feed-uri specializate, din Google Blog Search, intr-unul singur si eliminarea posturilor duplicat, folosind serviciul Yahoo Pipelines (foarte bun pentru agregarea feed-urilor RSS)
Sindicalizare: prin Yahoo Pipelines, facand publica adresa RSS-ului acestui pipeline
Publicare: adica am creat acel Subscribed Link si l-am mediatizat pe blogul personal

Folosirea de catre cei care subscriu la acest instrument: il adauga folosind butonul mare de mai jos, subscriu la acest instrument, se aboneaza mai pe romaneste, si vor benefica de un instrument care ii ajuta sa afle ce se vorbeste in blogosfera romaneasca despre principalele (am sa revin cu lista lor in varianta asta) magazine online. Cand vor folosi instrumentul de cautare experimental al lui Google, deocamdata nu e disponibila optiunea de a folosi un Google Subscribed Link decat acolo – nu si in Google normal, si vor cauta ceva legat de magazine online, magazine virtuale sau comert electronic,vor vedea acest link la care s-au abonat.

http://www.google.com/coop/profile?user=011349546413570799169
&preview_query=magazine+online

Daca veti considera utila procedura descrisa mai sus, atunci.. incercati sa faceti si voi unul, sau folositi-l pe acesta.. e free, si este despre comertul electronic romanesc, este despre reactiile bloggerilor la adresa magazinelor online romanesti.

Continutul din spatele acestui buton il gasiti aici: http://www.liviutaloi.ro/reactii_la_magazinele_online_romanesti.xml

PS. Am uitat sa spun.. astept sugestii de imbunatatire a acestui mic instrument…

No tags for this post.

Related posts

8 thoughts on “Google search add-ons – Google Subscribed Links, via Ionut Alex Chitu, sau reactiile bloggerilor la adresa magazinelor online romanesti

  1. adica google, incet, incet, externalizeaza cumva automatizarea searchului … adica lasa oricui posibilitatea de a sugera si modera site-urile ce apar la cautare … sau n-am inteles eu bine ?!

  2. @adiz
    Nu nu face inca acest lucru, desi nu stiu cat mai dureaza pana Google devine WIKIgoogle, dar.. e vorba de abonarea la un link, link facut de cineva (in cazul de fatza de mine), link care iti ofera informatii utile (ca de aia te-ai abonat la el) si care este trigger-uit, sau declansat de cautarile tale in google, si apare ori de cate ori cauti ceva relevant despre magazinele online (concret eu l-am pus sa se declanseze pe 3 cuvinte cheie deocamdata, comert electronic, magazine online si magazine virtuale).
    Si inca ceva Google Subscribed Links lucreaza acum numai in partea experimentala a Google, nu e inca disponibil pentru adaugare in Google normal, cel obisnuit, dar sigur va fi cat de curand…
    Deci da, Google devine nu web 2.0 ci curand chiar web 3.0

    Liviu Taloi.
    0745 289 583

  3. pai asta spuneam si eu … ca in curand vor putea aparea “autoritati de cautare” in cadrul google la care te subscrii sau nu (fct de preferinte, brand, localizare, domeniu de interes etc) care iti vor impinge anumite rezultate in search engine … adica deschid calea spre rezultate moderate manual de third-partyuri …

  4. Am pus si eu un tool de la Google, care vine tot in intampinarea utilizatorilor de a gasi informatii mai relevante. Si anume cautarile Google care se efectueaza DOAR in magazinele online din Romania ( cele care au facut obiectul studiului de comert electronic anii anteriori , cu update care va fi facut in decembrie 2007 ). Adresa la care poate fi gasit ( BETA ) este
    http://www.underclick.ro/Servicii/16/Magazinele-Online-din-Romania.html

  5. @claudiu
    l-am incercat acum.. nu stiu daca am reusit sa-l folosesc, poti tu sa explici cum merge si ce face, pe ce butoane trebuie sa apas acolo??
    LT

  6. Este un motor de la Google care limiteaza cautarile in anumite situri care le declar eu. Momentan sunt declarate 600 de situri, care le-as putea eticheta ca si situri de comert electronic. Asa ca daca cauti un anumit produs, cautarea se va efectua doar pe aceste situri. Evident rezultatele toate sunt relevante. Si poate fi folosit de un magazin virtual si ca cercetare pentru cuvintele cheie pe care vrea sa se pozitioneze, ca sa vada exact care ii este concurenta, magazinele care stau bine pe acea “pozitie”.
    Incearca o cautare de “iPhone” pe linkul dat in postul de mai sus. Si vezi ce si cum din linkurile incarcate acum .

  7. exact ce-ti spuneam cu acel custom search :))
    nu e neaparat relevant ce iti intoarce acolo insa cu putin efort poate fi … de ex. am cautat furby si nu am gasit niciunul din cei 4 mari ofertatori 😛
    e mai mult un search intr-o baza de date de site-uri…

    evolutia celor doua tooluri eu o vad ca – rezultatele pe anumite cuvinte cheie de la liviu sa le ia claudiu sa le puna ca site-uri de ecommerce. si atunci se autoupdateaza fara interventie umana :))

    pe de alta parte e ok sa tii un director cu magazine online “verificate” si in care sa faci cautarea. doar ca nu le-ai verificat pe toate 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.