Scrie astazi, ma rog tarziu in noapte, se vede ca saracul Ionutz nu poate dormi din cauza acestei campanii… deci scrie urmatoarele: “E 2.27 AM si nu pot sa dorm. Nu gaureste nimeni asfaltul la ora asta, ci ma tine treaz o mare responsabilitate. Pe care incerc sa o trezesc si in voi, ceilalti participanti la campania de blogvertising initiata de mine intr-o perioada in care aveam mult mai putine fire de par alb decat am acum.” Un articol despre responsabilitate… despre responsabilitatea bloggerilor romani relativ la o promisiune.
Incerc sa fiu impartial in cele cateva cuvinte pe care vreau si eu sa le scriu despre acest lucru, despre Blogvertising… poate nu am sa reusesc date fiind relatiile mele contractuale cu MarketOnline (care au ajuns la final, dar probabil vom reinnoi contractul.. vedem).
Prin esenta lui blogging-ul este expresia vointei celui care o practica, este expresia cea mai pura si acida a democratiei, a libertatii de exprimare, neingradite de vreun blocaj, de vreo piedica. Ce i-ar impiedica pe bloggerii implicati in Blogvertising sa spuna ca asta e decizia lor si ca ei nu mai doresc sa participe alaturi de putinii care au inteles sa-si respecte promisiunea facuta?
Nu exista nici un contract care sa confere putere clientului MarketOnline asupra acestui fenomen. Totul s-a bazat doar pe incredere si pe nevoia lui Ionutz de a mediatiza de fapt inceputul, nasterea agentiei lui de bloguri.. de a ridica acest sector din sfera de democratie pura in sectorul comercial, pentru a aduce ceva venituri membrilor ei. Unii deja posteaza contra cost, altii deja pun bannere, poate ca nu era acum necesara a agentie specializata, dar… s-a incercat ceva nou, ceva interesant, si mai ales constructiv.
Intrebarea mea este: ce a iesit? este sau nu Blogvertising-ul un succes? si daca da, pentru cine?
LATER EDIT: am schimbat putin titlul, era poate prea partinitor… sper sa nu apara la pinguri cu titlul vechi, si as vrea sa va zic numele pe care l-am dat, si-l mai dau din cand in cand revolutiei generata de bloguri, de acest fenomen foarte intens: revolutia gospodinelor. de ce? pentru ca acum si tanti Varvara, vecina, poate sa-si puna gandurile, ideile, si mai ales se poate face auzita, cu niste costuri minime, poate chiar zero. A citit cineva suita de carti FUNDATIA a lui Asimov, stie ca la un moment dat soarta unui razboi s-a decis prin nelivrarea in timp util a aparatelor electrocasnice? Nu va inchipuitzi cata putere sta in aceasta revolutie… si ce inseamna sa o poti controla (vb de bloguri nu de electrocasnicele lui Asimov).
LATER EDIT 2:
blogging-ul = individualitate, singularitate, polarizare in jurul unei idei, multe vorbe
Blogvertising = lectie de sport in echipa, coeziune, canalizarea ideilor pentru indeplinirea unui scop nobil, caritabil, care la randul lui, prin ONG-ul ales, duce la constructia unei societati mai curajoase si mai coerente
no comment…
No tags for this post.