Salut,
Asha cum v-am mai zis pe blogul meu, voi avea o scurt (din programul pe care l-am vazut probabil va fi prea scurta) sesiune de intrebari si raspunsuri la Gala Premiilor eCommerce. M-am gandit sa nu am nici un fel de prezentare, ci sa va raspund la intrebari legate de comertul electronic, sa incerc sa dau niste rezolvari teoretice la niste probleme practice pe care le-ati intalnit in activitatea de zi cu zi a unui magazin online.
So, ne vedem acolo, dar inainte de aceasta as dori sa folosesc acest blog pentru a colecta de la voi o serie de intrebari posibile, si astfel sa fiu pregatit cu raspunsuri mai documentate la Gala. Am sa incep eu prin a publica aici o serie de intrebari la care pot raspunde, si la care oricum raspund atunci cand am o prima intalnire cu un owner de magazin online:
- Cat de greu este sa am succes? – intrebare foarte grea… nu se poate da un raspuns simplu.. si necesita alte cateva intrebari (10-20) din partea mea si rabdare multa.. de obicei 1 an de zile.
- Cati bani trebuie sa am pregatiti pentru primul an de zile? – aceasta intrebare ridica cel putin alte 2-3 intrebari din partea mea (ce obiective ti-ai propus pentru primul an – CA, vanzari, comenzi, comanda medie, marja ,etc)
- Care sunt departamentele principale ale unui magazin online si care e numarul de oameni pe care trebuie sa-i angajez acolo? – raspunsul depinde de la caz la caz , de domeniul clientului, de numarul lui de furnizori, de relatia cu acestia, de pregatirea viitorilor/actualilor angajati
- Care sunt marjele practicate de concurenta mea? – nu raspund la asemenea intrebari, nu dau cifre, nu dau inside-uri despre actualii mei clienti, sau viitori, dar in general pot spune lucruri care nu afecteaza performanta acestora, desi proprieterii de magazine online cunosc acest lucru…
- Ce fac daca ma duc la un furnizor si ma trateaza ca si cum nu as exista, si-mi da pret de lista, fara nici un discount? – o intrebare foarte grea, dar inca o data depinde de la caz la caz, nu exista solutii universale, sper sa am timp sa raspund unui participant la Gala pe tema asta…
- Este bine sa fac eu service, sa am un departament tehnic pentru acest lucru ? – hmm.. sunt abordari si abordari ale acestei probleme, si daca va uitati la forumurile de profil din .ro, veti vedea ca se prefigureaza cel putin 2 abordari, ce pot sa va spun este ca nu am vazut inca un magazin online care presteaza service de diagnoza care sa fie laudat din acest punct de vedere pe forumuri
- Ce buget de advertising, marketing, promovare, pr, etc, sa aloc pe primul an de zile? – eu raspund.. ce obiective ai in acest prim an de zile?
- Care e rata de conversie generala – cati dintre cei care ma viziteaza vor face comenzi si vor cumpara efectiv? – raspunsul il dau aici, dar si la Gala daca e nevoie, este de 1, dar iarasi depinde putin de nisa magazinului, dar aceasta cifra este foarte buna pentru a va construi un buget.
Mai sunt si alte intrebari desigur… dar va las pe voi sa mi le puneti aici pe blog, va astept apoi la Gala pentru a va raspunde la ele.
LATER EDIT: Astept din partea prietenilor, a partenerilor si a viitorilor parteneri, cereri pe mail (liviu.taloi@siteaudit.ro) pentru invitatii la Gala. De asemenea doresc sa invit si ceva furnizori pentru a discuta acolo cateva probleme dureroase si care ii framanta, pe ei deopotriva ca si pe cei din tabara magazinelor online, so abuzati cu incredere de ospitalitatea celor de la Link 2 eCommerce. Liviu, 24.09.2007, ora: 10:10
LATER EDIT 2: 20 de invitatii gratuite la Gala oferite de SmartFinancial.ro si Link2ECommerce, so be fast and grab them! Liviu, 24.09.2007, ora: 10:26
LATER EDIT 3: Cea de a doua editie a Galei Premiilor in eCommerce se va desfasura vineri, 28 septembrie 2007, incepand cu ora 18.30 (ora primirii invitatilor), la Restaurant Club ARO (adresa restaurantului o gasiti la www.clubaro.ro). Liviu, 24.09.2007, ora: 23:35
LATER EDIT 4: am mutat toate comentariile aiurea in postul dedicat polemicii respective, pentru a lasa persoanele doritoare sa intrebe in liniste, nu sa fie speriate de “bombe”… si inca ceva, viitoarele comentarii legate de polemica respectiva puse aici vor fi sterse.
No tags for this post.
Care sunt nisele unde o investitie in magazine online este profitabila? Sau: o investitie intr-un magazin de electronice isi mai are sensul intr-o piata atat de aglomerata ca cea de la noi? Daca da in ce conditii?
notat, mai astept si alte intrebari…
Liviu T.
0745 289 583
comert online: comportamanetul statului e corect? adica rambursari tva, etc…se tergiverseaza anumite chestiuni?
exemplu: in prima luna de la infiintarea firmei doresc sa achizitionez o masina de livrari pentru curier (banii jos). La sfarsitul acelei luni doresc sa-mi iau inapoi TVA-ul. Am fost sfatuit sa nu fac astfel, ca ar putea sa-mi fie tergiversata operatiunea de recuperare TVA, bete-n roate (justificari activitatem, etc)
iar ca si intrebare generala, as vrea sa stiu despre piedicile (din punct de vedere al statului ROMAN drag si iubit, de care v-ati lovit), un fel de lessons learned.