Aici s-a mutat polemica despre autoritatea si gradul de reprezentare a Galei Premiilor eCommerce

Pentru a lasa spiritele libere sa vorbeasca pe tema din subiect, si pentru ca scopul postului anterior a fost acela de a colecta intrebari despre comertul electronic si nu de a polemiza asupra scopului Galei Premiilor eCommerce, voi muta cu ajutorul cunostintelor mele de SQL comentariile ce nu au legatura cu intrebarile puse mie de magazine online aici.

Asadar aici vom discuta despre scopul acestui eveniment, si daca Andrei mai are putere sa defineasca scopul Galei, l-as invita sa o faca, daca nu are timp il inteleg. O voi face si eu, dar nu astazi, ca nu am timp

No tags for this post.

Related posts

22 thoughts on “Aici s-a mutat polemica despre autoritatea si gradul de reprezentare a Galei Premiilor eCommerce

  1. Eu nu inteleg ce autoritate are un concurs de magazine virtuale in care primele 3 magazine virtuale din Romania (emag, pcgabage, shopit) nu participa… Ma intreb cine pcfun si/sau marketonline o sa castige…

    Plus ca am vazut niste adevarate bombe de magazine care participa. Chiar nu a existat nici cea mai mica triere ca sa se elimine din uscaturi? E chiar asa foamea de bani pentru o amarata de taxa de inscriere?

  2. @weasel

    Salut!

    Cred ca sunt cel mai indicat sa iti raspund la intrebarile pe care ti le pui avand in vedere ca reprezint organizatorul Galei. Iti raspund punctual, ok? 🙂

    – in primul rand, primele 3 magazine online din Romania nu sunt emag, pcgarage si shopit. Poate sunt primele 3 magazine din sectiunea IT, electronice si electrocasnice. Dar comertul electronic nu se rezuma la atat si sunt convins ca asta stii si tu.
    – Te intrebi daca va castiga pcfun sau marketonline. Din nou, nu te uiti decat la categoria IT. Iti recomand sa te uiti si pe alte categorii si mai descoperi nume cel putin interesante.
    – Sunt de acord cu tine ca s-au inscris in competitie magazine mai putin cunoscute si care poate nu au mari sanse de castig. Dar de ce le blamezi? De ce le numesti bombe? Poate oamenii aia chiar vor sa vada unde se pozitioneaza din punct de vedere al notelor juriului si poate chiar vor sa creasca. De ce sa nu dam o sansa tuturor?
    – Competitia are autoritate atata vreme cat jurizarea se face obiectiv si in functie de criterii bine delimitate. Autoritatea unui concurs nu rezulta din marile nume care participa la acel concurs ci din corectitudinea concursului in sine. Emag nu participa – am mai spus si pe un alt blog: a fost decizia lui. Nu avea nici un sens sa il sun pe Radu si sa-l rog in genunchi sa-mi vina la Gala. Este doar o problema de optiune. Celelalte magazine mentionate de tine, de asemenea. Am lasat pe toata lumea sa decida daca vor sa participe sau nu. Toti au fost informati, toti au stiut de Gala. Unii poate nu sunt interesati de un astfel de eveniment, unii poate nu au timp de asa ceva, unii poate nu cred in jurizarea noastra, altii poate nu dau doi bani pe noi. Este dreptul fiecaruia sa decida si sa gandeasca in locul lui, dar asta nu inseamna ca un eveniment de acest gen nu are notorietate fiindca nu vezi tu magazine pe care le consideri de succes. De asemenea, este dreptul tau sa crezi ca atat de mare este foamea de bani incat am inscris pe oricine. Poate te vei imbogati tu cu o taxa de participare de 150 RON/magazin si poate atunci imi faci si mie cinste cu o bere. 🙂 Iar la bere o sa stam la taclale si o sa fiu ochi si urechi cand te voi intreba: “cum ai putea tu sa ii explici unui magazin care vrea sa se inscrie in competitie si care vrea sa stie unde se pozitioneaza, ca nu are voie fiindca este o “bomba de magazin”?”…

    Sincer, credeam ca in industria asta macar, oamenii sunt mai descuiati la minte si – avand in vedere ca oricum piata e la inceput de drum – suntem toleranti si dam tuturor sanse egale.

  3. @weasel: Nominalizeaza te rog 3-4 magazine din cele considerate de tine bombe!
    Si de ce ar fi magazinul de shpee mii de stele unul din favorite dupa tine? Pentru ca are shpee mii de voturi (ciudat de multe ) la pronosticuri?
    Si inca o intrebare tot pt weasel, poti sa-mi dai si mie o definitie a ce inseamna un magazin online pentru tine (si vezi cum o formulezi, astfel incat sa poti sa incluzi magazinul de 7* 😉 ?

    My opinion: din cele 24-25 de magazine participante, daca va fi o jurizare corecta, “shpeee mii de stele” nu are ce cauta in primele 10, iar castigatorul poate fi fungift sau pcfun.

    @liviu: pana joi o sa postez si eu cateva intrebari dupa ce ma dezmeticesc putin…

    PS @weasel: PcGarage mai are un pic si ajunge PcGarbage

    Regards

  4. Weasel, IMHO, esti cat se poate de departe de adevar. Daca pentru tine competitiile astea sunt importante doar pentru cei cu sanse reale de castig, atunci nu am mai putea discuta despre o competitie.

    Site-urile mici, oricat de bombe ar fi ele, au cate ceva de spus. Chiar si site-uri care nu sunt de ecommerce in adevaratul sens al cuvantului (ex. saltele-online.ro, care este doar un catalog elegant de produse de nisa – da, ai dreptate, sunt afiliat cu cei de la Mobshop, sunt platit de ei sa le fac reclama pe blog-ul lui Liviu, let’s move forward with this anyway) au dreptul, dupa cum a zis Andrei, sa li se faca o evaluare, fair & square, care sa le arate cat de cat o pozitie reala in piata online, pe baza criteriilor evaluate de juriu.

    Nu inteleg un lucru: daca site-urile participante sunt bombe… de ce nu vad acolo un ShopIT cu al lui PLM sa dea lumea peste cap si sa ia acasa toate premiile? Sau si-a bagat si gala in PLM?

  5. Apropo de P L M, si de felul in care ati lansat chestia.. e f. misto, mi-a placut la nebunie, modul de lansare, buzz-ul creat, dupa care am stat sa ma gandesc mai mult. Buzz-ul asta se termina, daca nu cumva e deja gata.

    Dupa terminarea lui, veti ramane acolo asociati cu acel nume nu 2 zile, nu 3 saptamani, nu 4 luni, ci cel putin 5 ani de zile, acolo o sa fiti pozitionati, nu spui unde… ca mi-e rushine.

    LT

  6. Imi pare rau Radu (sau Andrei?), dar magazinele enumerate de mine chiar sunt primele 3 in Romania, si asta din mai multe criterii, printre care: vechime, awareness, vanzari, sume rulate, nr. de angajati, inovatie.

    Apoi, nu ma intreb daca va castiga pcfun sau marketonline, STIU SIGUR ASTA! 🙂 Ma refer bineinteles la domeniul IT&C. Ah si bineinteles ca si fungift va castiga :)))))

    Sincer iti spun ca o astfel de initiativa este extrem de timpurie, piata ecommerce din Romania este prea la inceput si numarul de asa-zise magazine este mic, iar calitatea acestora indoielnica. Sunt doar cateva nume care fac cu adevarat business si o fac bine, restul cum au rasarit peste noapte la fel o sa moara! Iar cand primele 3 magazine din coltuletul asta mic de lume nu participa la concursul vostru… ei bine, concursul vostru e cam zero.

    Sa stii ca sunt destul de open-minded, tocmai d-aia ti-am spus ca site-urile respective sunt niste bombe si nu au nici o sansa; daca eu faceam un concurs cu niste standarde minime si de bun simt, 80% din ce aveti voi acolo era descalificat din prima runda 🙂

    Cristian, pcgarbage e doar o formulare sarcastica folosita de noi pe aici, defapt businessul respectiv este unul foarte competitiv si de la care se pot invata multe. Cat despre asa-zisele bombe, nu are rost sa dau nume, poti sa intri si tu pe magazinele alea de acolo si sa vezi ca cele care arata oribil au si un trafic de 50-100 de confuzati pe zi si 10 comenzi pe saptamana.

  7. @weasel

    ” Cat despre asa-zisele bombe, nu are rost sa dau nume, poti sa intri si tu pe magazinele alea de acolo si sa vezi ca cele care arata oribil au si un trafic de 50-100 de confuzati pe zi si 10 comenzi pe saptamana.”

    Am intrat si le-am vazut pe toate si sunt de acord ca vreo 3-4 sunt “slabute”, dar daca dam premii in Romania pentru trafic, comenzi, cifra de afaceri etc. vitrina celor de la emag ar fi plina de medalii. Ar ajunge sefii de la emag sa fie invitati la Cotroceni pentru deosebite merite in ecom din Romania. Iar daca te uiti la criteriile lor de jurizare, nu este luat in calcul traficul sau nr de comenzi. E ca si cum ai compara Auchan-ul cu un butic cochet din mall.
    Ce inseamna pt tine “standarde minime si de bun simt”?? Nr de angajati, volum de vanzari, bani investiti in promovare? Nu au nici o relevanta deoarece concursul nu se numeste “Gala celor mai de succes magazine online”.

    Daca ne luam dupa tine, trebuie sa-i rugam pe cei de la Capital sa fac Top 100 Magazine online din tara, iar aici sunt perfect de acord ca nu au ce cauta mai mult de 4-5 companii.

  8. Deja s-a dat pe offtopic :), si inca big time ( de fapt doar primul comment e on topic, daca il excludem pe al tau). Liviu, ca sa mai salvezi postul asta si sa mai culegi niste intrebari pe subiect, propun sa deschizi o dezbarere paralela 🙂

  9. Traficul sau nr. de comenzi sunt rezultatele directe ale unui magazin online care functioneaza bine, asa ca intr-un final cam astfel iti dai seama daca magazinul merge sau nu. Si nu prea are rost sa bagi in acelasi concurs si Auchan si buticul din mall, nu?

    Oricum, raman la concluzia ca piata de e-commerce din Romania este subdezvoltata ca sa te apuci sa faci astfel de premii, deci valoarea acestora este zero; e aiurea cum unii se amagesc si incearca sa amageasca si pe altii ca de fapt nu e asa, doar in ideea ca sa iasa ei in fata ca mari consultanti sau profesionisti din domeniu… ca cine stie, mai pica vreunu si mai le da de o ciorba, un laptop, un pda acolo ceva…

  10. Ciprian, tu ce PLM faci p-aici? 😀

    Site-urile mici nu au absolut nimic de spus, ele din punctul meu de vedere nici nu exista 🙂 80% din ele nu o sa mai existe peste un an, asa ca de ce sa-mi pese?

    Pornind de la ideea ta, mai bine era un centru de evaluare atunci decat un concurs, si ii zicea chiar asa: centru de evaluare al magazinelor online – loc unde, pentru o suma de bani, orice magazin putea fi evaluat – hai ca le-am dat o idee astora 😀

    Shopit, la fel ca emag si pcgarbage, stau cuminte in banca lor si isi vad de treaba, facand ce stiu ei sa faca mai bine 🙂

  11. Weasel, ma bag si eu in seama, ca vad ca se practica. Din intamplare am avut si eu mici tangente cu ecommerce-ul romanesc, si din intamplari si mai intamplacioase si cu ecommerce-ul international. Prin urmare, nu dau chiar cu bota in balta. Probabil ca nu sunt asa atoate cunoscator ca si tine, insa da-mi voie sa nu inteleg intrebarea ta. Poate doresti sa-mi explici, intr-un mail personal. Promit ca nu o sa te acuz de spam.

  12. @weasel

    Neatza! 🙂 Andrei e prenumele 🙂
    – E foarte posibil sa ai dreptate legat de cine va castiga. Eu deocamdata nu stiu pentru ca nu am primit toate formularele de jurizare si, deci, nu s-au centralizat datele.
    – Ai mare dreptate legat de piata de e-commerce: e inca mica, magazinele sunt putine si doar cateva din ele merita, cu adevarat, atentie. Dar asta o stiam cu totii deja, nu ne-ai spus o noutate ;). Chiar daca initiativa noastra este timpurie, personal cred ca e o initiativa buna (si cand spun asta, iau in calcul feedbackul participantilor de la prima editie). Sunt de parere ca orice initiativa este buna atata vreme cat are rolul de a promova piata, de a rasplati performantele bancilor procesatoare pe baza unor cifre (indiferent cat sunt de mici), de a mai arunca un pic de jar pe foc in asa fel incat sa impulsionam comertul electronic. Nu astept ofrande de la nimeni si sunt convins ca Gala de Premii nu va fi niciodata atot responsabila pentru dezvoltarea comertului electronic romanesc. Dar cred ca undeva, indiferent cat de mult sau putin, ajuta la promovarea pietei.

    – Nu facem Gala pentru a iesi in fata ca suntem profesionisti. Sincer, nu ma intereseaza cum ne etichetezi tu sau altul. Iar daca tu crezi ca Gala are valoare zero – e parerea ta si ti-o respect. Nici nu mi-am dorit vreodata sa impac pe toata lumea pentru ca e imposibil. Dar abordarea ta mi se pare superficiala si nejustificat de artagoasa (nu neaparat la nivelul Galei), ci la nivelul “bombelor de magazine” inscrise. Exceptand eMag (poate), eu sunt de parere ca oricine are bani de investit intr-un magazin online, il va ridica intr-un an peste toate celelalte magazine (inclusiv Pc Garage sau ShopIT). Asa ca, cine pare astazi mic, e posibil sa devina huge in foarte scurt timp.

    – Inchei subiectul si nu mai revin pe el intr-o nota care, probabil, te face sa te simti bine: facem Gala ca sa ne umplem de laptop-uri, pda-uri si alte gadget-uri si ca sa avem bani nu doar de ciorba, ci si de friptura si-o ciocolata Pitic. 🙂

    @Ciprian – ai dreptate, discutia a deviat rau 🙂
    @Cristi Badea – ne vedem la Gala asta de doi bani 🙂

  13. domnilor,

    weasel are intr-un fel dreptate: sint de acord cu andrei cand spune ca sa le dam o sansa tuturor (chiar eu voi fin un prichindel la anul), dar evaluarea prichindeilor nu poate face parte din top (concurs).

    parerea mea: toate site-urile inscrise sa fie evaluate, dar pentru top (concurs) sa nu poata trece decat unele care indeplinesc anumite criterii (cele prezentate pe site, dar si + cifra de afaceri, comenzi, etc…), caci altfel ajungem la unele rezultate care in statistica se numesc aberante (nu poti compara emag-ul cu saltele si nu vreau sa jignesc saltele online, caci si eu tot pe o nisa comparabila voi intra).

    de ce nu e jurizat emag-ul chiar daca nu participa? nu cred ca taxa de inscriere, ala e un mizilic pentru link2ec. Eu asa as vedea: sa fie selectate din oficiu magazinele mari (care indeplinesc criteriile de care vb mai sus) pentru ca e clar ca acolo trebuie sa fie premiile. undeva acolo.

    efectul de popularizare al “acestui sport” adus de gala e excelent si il salut, ma bucur sincer…e o initiativa fara de care (fie in forma asta sau una mai evoluata) nu se poate.

    punctele de mai sus sint doar niste pareri, nu am experienta in e, nu sint aware de toate aspectele, dar, desi nu sint de acord total cu weasel, cred ca are dreptate cand spune ca e ceva in neregula ca lipsesc emag, y si z.

  14. Cand esti atat de mare precum eMag, e foarte posibil sa nu mai ai nevoie de alte recunoasteri pe care nu le poti controla direct si o participare alaturi de “restul” iti poate dauna. In plus, mai sunt si alte magazine care, din diverse motive, oricat de puternice ar fi, nu sunt avantajate de participarea la un astfel de concurs. In aceasta situatie, pentru ca 2-3 magazine tari din sfera IT&C refuza sa participe, care e solutia, nu se mai face competitia?

    Gala mi se pare o initiativa foarte ok, nu cred ca si-a propus supranumele de autoritate suprema in ecommerce, deci pana la urma comentariile de acest gen sunt rautacioase si atat. Nu cred ca Gala este vreun pretext de profit, cu o parte din oamenii implicati am interactionat direct in mai multe randuri si stiu ca sunt pasionati 100% de ecommerce. Si imi plac oamenii pasionati de ceva, care cred in ceva si chiar se implica. Sunt sigur ca Gala ajuta domeniul in sine macar putin, popularizeaza comertul electronic si ii ajuta si pe cei care nu se inscriu.

    Simpla implicare a micilor magazine cred ca este un lucru bun, le ridica statutul, le face sa fie intr-o liga profesionista si indica faptul ca toate acele magazine isi propun sa creasca, isi propun sa aiba si trafic si vanzari, altfel nu imi explic de ce s-ar fi incurcat sa mai si plateasca pentru inscriere… Fiecare e liber sa se inscrie sau nu, in functie de interesele sale de moment.

    In ecommerce stim ca exista si multe rivalitati, diverse aliante vizibile si invizibile, deci este destul de previzibil ca un eveniment unde sa participe toti, unde sa se implice toti si pe care sa-l recunoasca toti ca autoritate suprema sa nu existe prea curand sau poate niciodata.

    Si inca ceva: cand nu te-ai inscris intr-o competitie din diverse motive (chiar si pentru ca nu crezi deloc in ea), e mai bine sa nu critici cu toata puterea, nu da bine pentru tine… eu asa as face. Dar asta nu inseamna ca trebuie cineva sa se cenzureze. Era vorba de PR aici, uneori e bine sa iei decizii rationale pentru ca ecommerce inseamna business.

    Daca imi amintesc bine, si la Internetics-uri nu a fost toata lumea in extaz, au existat si nemultumiti, lucrurile sunt perfect normale atat timp cat nu traim in Cuba si nu avem un conducator iubit (ma rog, uneori pare ca avem o astfel de conducere, dar trecem peste partea politica:) ).

  15. razvan prinde esenta lucrurilor. unii prefera sa nu participe pentru a nu spune dup-aia concurenta – uite eu cu bomba mea de magazin am luat locul 1 si emag a luat locul 2. pe de alta parte eu cred ca rezultatul studiului/jurizarii ajuta muuult mai mult un magazin mic decat unul care poate are deja 5 oameni la marketing fiecare cu studii de profil in spate.
    din nefericire batalia pe it inca se da pe preturi mici si in concluzie pe logistica ieftina/pusa la punct/subventionata sau cum il prinzi pe furnizor in momentul ala. sa speram ca in curand se va rezolva asta.fie prin intrarea furnizorilor in lupta directa fie prin diferentierea catorva. pana atunci e doar o lupta imaginata si bine promovata de carrefour din care doar el a castigat (diferenta ar fi ca una e sa spui ca esti cel mai ieftin si alta e sa nu fii si lumea nici macar sa nu-si dea seama).

  16. Iata ca nu am castigat noi cum preconiza Iulian. Aproape ca ma bucur, poate asa ne mai domolim orgoliile si atacurile intre noi. De altfel, nu ne credem cei mai buni si orice sut in … ne ajuta sa facem un pas inainte. Activam intr-o piata incredibila, cu un ritm de crestere de peste 200% pe an … e loc pentru toti si mai ales pentru cei mai buni. Sa ne ocupam cu imbunatatiri interne nu cu atacuri la colegi ar fi mult mai util pentru toti.

    In rest felicitari pentru locul 3 in topul magazinelor online Iulian. Te-as invita sa ne povestesti de ce si de unde, intrucat noi nu ne putem da cu parerea ca unii isi ascund traficul … dar acum vad ca e vorba de magazine virtuale si atunci nu mai intreb, ca suntem in industrii diferite, noi suntem online dar foarte reali, deloc virtuali 🙂

  17. oooo daaa… traficul e problema… eu as pune traficul la vedere, dar ar muri dusmanii de oftica atunci cand ar vedea ca am o treime din traficul lor si de trei ori vanzarile 😀 productivitate maxima…

  18. Stau si ma minunez, de nu prea am ce face. Citesc si imi vine in acelasi timp sa rad, in acelasi timp sa plang. Va laudati care mai de care ca sunteti mai operativi si mai eficienti. Va dau un sfat. Ca sa nu mai vorbiti din auzite si sa va dati tot felul de pareri care mai de care, cumparati un produs de la oricare din presupusii “dusmani de piata”.
    Cat costa o minunatie de fleac ? Asa va veti putea convinge singuri. Nu va poate refuza nimeni, dreptul de a cumpara.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.