Universal Analytics, Visitor Segmentation, Attribution Modeling si Cost Data Import


2 Noiembrie 2012 - 23:03, 3 comentarii, 13,202 views translate to english english version of this article

Sunt doar 4 dintre noutatile pe care le-a anuntat Google la recentul “2012 Google Analytics Summit”. Noutatile pe care am sa vi le prezint mai jos sunt preluate din postul lui Justin Cutroni – 2012 Google Analytics Summit Recap. Toate aceste noutati in Google Analytics se vor implementa treptat de-a lungul anului 2013. Eu unul abia astept sa pot testa aceste noi functii anuntate.

Cea mai importanta schimbare este de departe ceea ce se numeste Universal Analytics – este vorba de viitoarea platforma de masurare dezvoltata de Google Analytics si care include foarte multe noi tehnologii. Poate cea mai mare schimbare este schimbarea modului in care se calculeaza totul in GA, de la parametrii de sesiune/vizita la parametrii de tip user/vizitator. Nu stiu cum sa traduc, dar.. va fi vorba acum de Server Side Sessionization in loc de cookies pe computerul userului. Noul analytics.js nu va stoca vreo informatie de “tracking” – greu cu tradusul in romana – altele decat informatii anonime. Cred ca acesta raspunsul lui Google la spinoasa problema pusa pe masa de EU cu cookie-urile, si in sfarsit vom putea avea tracking fara acele cookies ce pun sub semnul intrebarii stocarea informatiilor PII (Personally identifiable information) sensibile. Un alt avantaj al acestei noi platforme de masurare este posibilitatea de a trimite catre Google Analytics conversiile offline – Offline Conversion Import. Folosind protocolul de masurare (tot __utm.gif este folosit din ce am citit) vom putea afla daca userul a convertit via un telefon, desi cu putine artificii se poate face acest lucru si acum. Pe viitor, in UA, lucrurile vor fi mai usor de implementat. Cititi mai multe despre Universal Analytics aici, pe blog la Justin Cutroni. 

Al doilea lucru din titlul acstui articol e deja si mai uimitor si nu are legatura cu UA, cu dezvoltarile pe noua platforma de masurare. De cand caut o segmentare in timp a datelor. Stiam ca in UTMA Google Analytics tine informatii despre primul acces pe site, si ca stie ce fel de vizitator este, Nou sau Vechi. Insa nu am putut pana acum sa fac un segment de tipul “vizitatorii care sunt noi de 7 zile”. Si numai eu stiu cat de mult mi-am dorit un asemenea segment.. Vom putea segmenta la nivel de vizitator si tinand cont de variabila timp. Uau.. Nu stiu voi cum sunteti dar eu deja jubilez.

Bill Kee, product manager pentru Attribution Modeling, a anuntat ca acest modul va deveni disponibil pentru TOTI userii de Google Analytics. Uau.. Si eu care “certam”, dojeneam echipa Google pentru ca acest instrument e disponibil numai la conturile Premium. Cand au lansat acst modul, cred acum vreo 2-3 luni maxim, am fost asa de impresionat ca imi dadeau lacrimile la gandul cum il voi folosi sa aflu unde trebuie sa cheltuiesc banii din advertising mai bine.. e un fel de glob de cristal, acest modul. Daca veti citi despre el cateva articole va veti da seama ce important este in luarea deciziilor de marketing. Si cand am vazut ca trebuie sa platesc pentru Premium 150.000 de USD pe an, si ca e disponibil doar in UK, USA si Canada, normal ca m-am suparat putin pe GA. So, vestea data de simpaticul domn Bill Kee este extraordinara si sper ca la anul cand veti avea in cont acest modul sa va amintiti si de micul meu post de azi.

 Si nu in ultimul rand acum vom avea un modul ce ne permite sa introducem costurile de la alte campanii de marketing in Google Analytics, gratie arhitecturii UA (prezentata mai sus). Singurul raport din GA unde aveam un calcul de ROI era cel de AdWords. Acum o sa putem vedea ROI-ul si pe alte campanii de marketing.. si deci voi putea construi tabelul pe care vi-l tot arat in conferinte, faimosul meu tabel deja.. numai in interiorul lui Google Analytics fara sa mai folosesc programe de calcul tabelar. 

Eu unul deja simt ca economisesc bani, pentru ca aveam de gand sa suplinesc multe din aceste noi instrumente de masurare prin tool-uri oferite de terte parti nu de Google. Acum ma voi opri din investitiile respective si voi astepta probabil sa am acces la noile module anuntate zilele acestea. Jos palaria pentru echipa de dezvoltare de la Google Analytics. 

Sursa:  2012 Google Analytics Summit Recap



Tags: , , , ,

Related posts

Nu stii cum sa iti faci un magazin online? Pune o intrebare pe ECOMpedia.ro - consultanta gratuita in e-commerce Discuta despre magazine online pe yahoo groups: Pentru a fi la curent cu ultimele articole, aboneaza-te la feed-ul RSS
Tipareste acest postTipareste acest articol

3 Comentarii la “Universal Analytics, Visitor Segmentation, Attribution Modeling si Cost Data Import”

  1. adiz Says:

    incearca loguri backend si qlikview… nu prea mai ai nicio limitare. ga are multe alte probleme…

  2. Google Analytics a murit! Traiasca Universal Analytics! - Liviu Taloi | Liviu Taloi Says:

    [...] Azi – 14:34 (cu 7 secunde in urma), fii primul care comenteaza, 2 views (Fii primul care voteaza)  Loading … english version of this article Pentru cine nu a fost ieri seara la editia cu numarul 62 a Lumea SEO PPC iata mai jos prezentarea pe care am sustinut-o. Am mai scris despre aceste schimbari la inceputul lunii noiembrie aici:  Universal Analytics, Visitor Segmentation, Attribution Modeling si Cost Data Import. [...]

  3. Karelia Says:

    Multumesc mult de articol, chiar mi-a placut cum ai evidentiat toate partile pozitive a Google Universal si cum ne vor ajuta acestea pe viitor in analiza site-urilor.

Leave a Reply