E-Commerce-ul a fost dragoste la prima vedere

Guest Post scris de Lavinia Biberi – castigatoarea Internshipului organizat la mine pe blog in vedea unei colaborari pe consultanta data unui magazin online. Impreuna punem la punct un Studiu de Caz ce va fi prezentat in cateva saptamani, la Scoala de Vara GPeC, oferind consultanta gratuita timp de 2 luni de zile unui magazin online.


Din pasiune si curiozitate pentru comertul electronic, anunt ca o sa ma gasiti in urmatoarele (cel putin) doua luni alaturi de Liviu Taloi, facand parte din echipa SiteAudit (Internship de E-Commerce, prima editie).

Va scriu pe blogul liviutaloi.ro pentru a ma cunoaste si pentru a va prezenta pe scurt pozitia pe care o ocup in cadrul acestui Internship. Eu sunt Lavinia Biberi, pasionata de PR, comunicare, e-commerce, social media, blogging (laviniabiberi.com), iar Bucurestiul m-a adoptat de curand, din vara anului 2011 mai exact. Sunt absolventa de “Jurnalism si Stiintele Comunicarii”, in cadrul Universitatii “Alexandru Ioan Cuza” din Iasi si de master – “Comunicare si PR” SNSPA Bucuresti, promotia 2010. Stiu ca nu o sa-mi ghiciti varsta, asadar o sa scriu si aici ca in septembrie o sa implinesc 27 de ani.

Lavinia Biberi

Am cochetat inca din 2006 cu PR-ul, jurnalismul, comunicarea si mi-am dezvoltat anumite abilitati in acest domeniu, am initiat cateva campanii de PR in Iasi, am organizat cateva evenimente, am fost si ambasadoare de brand… insa concomitent am lucrat si in cadrul unor magazine online.

  • in 2010- 2011 am colaborat cu Razvan Girmacea si am crescut frumos magazinul online edukid.ro
  • in 2011 am colaborat cu Valentin Radu (facand parte din echipa PBA) pentru site-urile rca-ieftin.ro si asiguratorii.ro.
  • in 2012 am colaborat cu Mugur Frunzetti in cadrul florariei online floria.ro (Marketing si PR Manager).

Cu ce m-am ocupat mai exact?

  • Analiza fluxului de comanda si propuneri de imbunatatire;
  • Propunere de idei si proiecte in scopul cresterii vanzarilor si rentabilitatii;
  • Analiza si imbunatatirea continutului site-ului, articole pe blog/ bloguri;
  • Propunere de texte si imagini pentru bannere interne si externe, realizarea si transmiterea comunicatelor de presa, newslettere;
  • Pregateam si implementam campanii de promovare generala/ evenimente;
  • Analiza zilnica a noilor comentarii in formularul automat de feedback, masuri punctuale si propuneri generale;
  • Identificarea de noi posibilitati de promovare si mentinerea legaturii cu partenerii de promovare;
  • Promovarea permanenta si interactiuni in Social Media (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Linkedin, Bookmarks, FourSquare, Youtube, Trilulilu, Flickr, Forumuri, bloguri, altele similare);
  • Analiza lunara de marketing (sursele de trafic, costuri/ rentabilitate).

Desigur, unde a fost cazul am impachetat si colete, pe cateva le-am si livrat personal (sau stand la coada, la Posta Romana), faceam facturi, chitante, administrare de produse, R&D (Research and Development), copywriting si, desigur, mentineam relatia cu clientii (prin telefon, support online si altele).

Grija fata de clienti reprezinta punctul central pentru mine. Acestia nu trebuie sa aiba niciun motiv de nemultumire si mereu am incercat sa transform clientii nemultumiti in sustinatori… si asta pentru ca mereu am incercat sa privesc lucrurile din perspectiva clientului. De asemenea, sa faci content marketing fara a-ti stabili o strategie buna inseamna sa ratezi multe oportunitati si sa irosesti multe din resursele proprii sau ale firmei.

Mi-am dorit mult sa colaborez cu Liviu Taloi in cadrul acestui Internship pentru ca pe langa faptul ca-mi place comertul electronic, imi doresc sa invat (si sa aprofundez) multe lucruri in acest domeniu. Consider ca Liviu este un foarte bun profesionist, dedicat muncii, cu mult bun simt si de la care am ce invata… si asta pe langa experienta mea de aproape 3 ani in E-Commerce.

Un sfat pentru toti posesorii de magazine online: creati content de calitate, comunicati regulat si construiti-va comunitatea cu multa rabdare! De asemenea, nu uitati de unitatea echipei!
…si mai si distrati-va alaturi de cei dragi, in offline! Folositi-va imaginatia despre ce ar putea fi vorba…

Cred ca ambitia, constiinciozitatea si seriozitatea sunt factorii necesari pentru o cariera reusita.

Share Button

Related posts

7 thoughts on “E-Commerce-ul a fost dragoste la prima vedere

  1. Lavinia este o alegere foarte buna pentru ucenicie, avand notiuni solide din tehnici adiacente. Nu as fi surprins sa ramana o colaborare permanenta dupa cele doua luni de practica. Succes!

  2. Multumesc frumos pentru toate gandurile bune!
    Eu am o vorba: “Mai bine sa traiesc un an ca si tigru decat zeci ca si oaie!” :)

    Mult succes tuturor si zile productive!

  3. Pingback: Cat de departe de succes? #ScoalaGpeC | iYli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *