Pe facebook poate fi bine, uneori e ieftin si deseori cald

Cititi intai aici.

Ma bag si eu in vorba despre facebook si despre recenta schimbare anuntata de FB, acel "promoted post". Nu stiu cine ar putea sa iti zica exact cati oameni sunt live in fata unui televizor sa-ti vada reclama. Ar putea insa sa faca o estimare.. Faptul ca scrii ceva interesant pe facebook nu inseamna ca toti fanii tai, toti cei care iti sunt prieteni vor vedea mesajul tau. Nu cred ca exista cineva care sa fi crezut ca odata cu 100.000 de fani ii vor veni si 100.000 de click-uri pe site cand face un anunt pe facebook, sau ca toti cei 100.000 de oameni il vor citi.

Si twitter si facebook sunt canale de comunicare real-time, daca fan-ul sau prietenul tau nu sunt acolo in momentul in care tu faci un anunt, sunt sanse foarte mari ca mesajul tau sa nu fie receptionat (aceste sanse scad odata cu cresterea numarului de fani/prieteni ai amicului tau). Desigur sunt instrumente prin care poti aunge la mesaje mai vechi, ai 2-3 pagini de anunturi si chestii interesante pe wall si probabil ca atunci cand revii online vei trece in revista ce au mai spus amicii tai, ce au postat pe facebook. Te pui la curent cu stirile in grupul tau de prieteni. Dar asta nu garanteaza ca eu ar fi trebuit sa vad obligatoriu postul pus pe fb de Arhi. Intamplator insa l-am vazut si l-am citit. Dar puteam sa nu il vad pe wall-ul meu, pe homepage-ul meu de pe facebook.

Nu cred ca cei care administreaza pagini de facebook sa fi crezut vreodata ca mesajul pus de ei pe pagina proprie va ajunge in proportie de 100% la fani. In fapt tocmai de aceea exista facebook insight unde vezi acel social reach, si nu ai cum sa nu observi ca e mai mic de 100%, ca variaza in functie de ce scrii, in functie de tipul mesajului etc. Si da, 16-20% e o rata de deschidere a mesajului destul de buna.

Cel putin pentru mine introducerea noului mecanism prin care iti poti promova un post sa ajunga mai bine la fani, prieteni, mi se pare un instrument bun pentru cei care fac marketing pe FB. Este un instrument de testat, insa nu vad de ce am fi surprinsi de faptul ca Facebook nu e gratis. Sau ca mesajul nostru nu ajunge la toti fanii. 

Si acum sa raspund postului scris de Arhi. Pe Facebook poate fi bine, daca iti faci temele cum trebuie, daca te promovezi pe toate canalele media inclusiv pe bloguri, daca te bazezi pe toate instrumentele pe care ti le pune la dispozitie, unele gratis altele platite.

Cat de ieftin este Facebook? Nu prea ieftin, insa din punct de vedere al unui om de afaceri nu conteaza atat de mult costul unui mediu de promovare cat capacitatea acestuia de a produce ROI, venituri peste nivelul costurilor. Si asta se poate masura, iar din experienta mea sunt cazuri in care Facebook este ieftin, precum si cazuri in care este al naibii de scump.

Este Facebook un loc bun si caldut pentru un marketer, pentru un owner de business online? Si da, si nu. Va las pe voi sa decideti din imaginile de mai jos.

 facebook ecommerce

facebook ecommerce

facebook ecommerce

Este Facebook un loc ieftin, bun si cald pentru business-ul vostru?

Share Button

Related posts

5 thoughts on “Pe facebook poate fi bine, uneori e ieftin si deseori cald

  1. N-am testat noua optiune de promoted post, dar din experimentele facute pana acum reclama de Facebook s-a situat la coada clasamentului in ceea ce priveste rata de conversie.

    Nu exclud promovarea pe Facebook, lucrurile se schimba, comportamentul utilizatorului se schimba. O sa fac experimente si pe viitor dar momentan nu prea vad ROI. Depinde si de nisa, la mine n-a functionat pana acum.

  2. cred ca Facebook merge bine pe fashion, ma refer la ads in mod special.
    altfel n-am auzit de sales majore datorate FB, insa afara inteleg ca nimic nu mai exista in online sales daca nu are si facebook store, insa e posibil sa fie marketing stuff

    ratele de conversie sunt mici sau close to 0 mai exact pe ce vedem noi.

  3. Am fost la o prezentare acum ceva timp si se pare ca si liderul pietei de bilete de avion e de aceeasi parere ca Facebook-ul nu aduce vanzari. Si ei chiar au departament de marketing, nu fac lucrurile chiar dupa ureche. In concluzie, pana una alta, facebook-ul a cam ramas pentru distractie si mai putin functional in mod real (nu doar declaratii) pentru afaceri.

    Sunt curios de o comparatie: ati incercat cumva Twitter sau Google+ (e la inceput de drum si mult mai putini utilizatori, dar din mediul online sunt multi pe acolo)?

  4. Ca generator de vanzari sau lead-uri e util pentru moda, “bani acasa”, group buying, jocuri online etc. si inutil pentru o gramada de alte domenii. In schimb e util pentru awarness, dar cu conditia sa ai buget de investit in asa ceva. Deschizi o pagina pentru brandul tau, apoi faci reclama la acea pagina, aduni comunitate si dupa aia incepi sa-ti promovezi ofertele si sa aduni conversii. Si chiar si asa, costa destul de mult, pentru ca pagina de FB necesita sa pierzi mult timp pe acolo, sa interactionezi cu comunitatea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *