Promotii. Oferte. Reduceri.

Indiferent cum le-am numi, aceste carlige de agatat clientii sunt importante pentru orice business online, si foarte importante pentru un magazin online. Cum criza economica a schimbat perceptia clientilor asupra a ceea ce se numeste "fair trade", sau comert corect.. si sunt studii despre asa ceva (am publicat pe acest blog cateva din ele prin 2009 – There has been a fundamental shift that will see the emergence of a new breed of consumer), promotiile devin din ce in ce mai importante in ecuatia comertului. Si rezultatele prezentate pe http://studiucomertelectronic.ro spun acelasi lucru, comanda medie a scazut in general, frecventa de cumparare a scazut, sunt mentionari de site-uri de reduceri colective, etc. intreg esafodajul pe care s-a construit comertul "corect" se cam naruie. Promotiile, ofertele, reducerile sunt parte importanta din politica curenta de preturi a oricarui business de aici inainte.

Ii multumesc Roxanei Ivan de la 2parale pentru oportunitatea de a prezenta 3 dintre sfaturile mele pe care le dau in mod curent clientilor mei, atunci cand vine vorba de promotii. Impreuna cu Bogdan Pantoc, care a tratat mai mult subiectul promovarii promotiilor, am semnat un articol zic eu interesant publicat pe blogul 2parale, pentru cei interesati, fie ei magazine online, fie ei afiliati. Redau mai jos cateva fragmente din articol, invitandu-va sa-l cititi integral direct de la sursa: "Cum promovezi o promotie".

[…]

1. Numarul lor conteaza

In politica de preturi a unui magazin online conteaza numarul de promotii si oferte, mai ales acum cand marea majoritate a clientilor cauta numai reduceri pe Google. Reducerile, promotiile, ofertele sau cum vreti sa le ziceti pe site-ul vostru, trebuie sa fie aproximativ 10% din totalul produselor de pe site. Daca aveti un site cu 10.000 de produse active, atunci 1.000 de produse ar trebui sa fie la promotie in orice moment.

Mai mult, la categorii ar trebui sa evidentiati din aceste promotii maxim 5-6 per categorie, si daca aveti un site cu 20 de categorii veti avea deci aproximativ 100 de promotii evidentiate la nivel de categorie. Din aceste 100 de promotii, 10% ar trebui sa apara pe homepage, aproximativ 10 in acest caz.

Dupa cum observati, daca avem un site mare, universal, care vinde multe produse din game variate, atunci regula este: 10% sunt evidentiate la locul lor cu buline, preturi taiate etc, apoi la nivel de categorie evidentiati prin bannere alte 10% din cele care au promotii. La nivel de homepage evidentiati 10% din cele pe care deja le-ati scos in evidenta la nivelul categoriilor.

2. Respira promotii

Site-ul vostru trebuie sa respire, sa aiba miros de promotii. Nu stiu cati dintre voi ati investit in training-uri si ati fost prezenti la Gala Premiilor eCommerce unde Brian Eisenberg a vorbit despre „scent”, urme.

Cei care cauta promotii vin din comparatoare de preturi, vin din reclamele voastre pe alte site-uri, vin din newsletterele voastre, din ad-urile de pe AdWords. Insa atunci cand sosesc pe site, landing page-ul trebuie sa respire aceeasi promotie pe care ati promovat-o in mediul unde el a dat click.

Si nu este totul, trebuie ca respectiva promotie sa fie prezenta in toate mediile unde aveti acces, adica sa aveti o pozitie recomandata pe price.ro sau shopmania.ro, sa aveti reclama la promotia respectiva pe AdWords, sa aveti loc pentru promotia respectiva in newsletter-ul pe care tocmai l-ati trimis, sa vorbiti despre promotia respectiva pe blogul companiei/magazinului, pe Twitter sau Facebook. Oriunde citesc despre magazinul vostru trebuie sa vad respectiva promotie, toate mediile unde platiti sau nu reclama trebuie sa contina mesajul comercial respectiv.

3. Fii destept si limiteaza folosirea promotiilor

Un atu important este acela al folosirii unui sistem informatic, o platforma de e-commerce care stie sa inactiveze singura promotiile atunci cand ele expira. Trebuie sa ai multe, trebuie ca site-ul sa fie bine asezonat cu promotii, trebuie ca toate canalele media unde iti faci reclama sa fie la fel. Insa nu trebuie sa uiti de promotii pe site, sa le elimini atunci cand nu mai ai stoc, sa le elimini cand ele expira.

Da cupoane clientilor, multe, insa in cosul de cumparaturi ofera-le doar un camp unde sa introduca un singur cupon, si verifica-l daca mai este valid. Ceea ce vreau sa spun in acest ultim bullet, este ca trebuie sa ai un sistem de management al promotiilor destept care sa iti ofere in orice moment o situatie a promotiilor, cate s-au folosit, cate mai sunt pe stoc, care e pierderea suferita si calculata etc, astfel incat sa nu te trezesti ca dai mai multe promotii, sau ca superi clientii lasand pe site promotii care oricum si-au incheiat valabilitatea. Trebuie sa investesti intr-un sistem de control eficient al acestora.

[cititi mai departe…]

Share Button
No tags for this post.

Related posts

One thought on “Promotii. Oferte. Reduceri.

  1. Foarte bine punctat .. poa mai invata si unii cate ceva …

    Eu is satul sa comand La Promotie … si sa mi se spuna ca NU MAI E …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *