Care sunt pasii pe care trebuie sa-i fac ca sa am un magazin online?

Prezentarea sustinuta de mine in cadrul evenimentului "Comertul online, castigator in criza" organizat de Business Magazin. Daca aveti intrebari, le astept pe email cu mare placere. Lectura placuta.

Asupra unui singur slide am sa insist in acest post.

De ce buget am nevoie (pentru a-mi face un magazin online)?

  • Depinde de nisa pe care am ales-o
  • Depinde de echipa cu care voi lucra
  • Depinde de sistemul informatic, de automatizarile aplicatiei de ecommerce
  • Depinde de abilitatile mele de negociere cu agentiile de publicitate online/offline, sau cu site-urile (negociere invididuala)
  • Depinde de OBIECTIVELE pe care mi le-am propus sa le ating intr-un anumit interval de TIMP.

Voi ce credeti? Pot sa-mi fac un magazin online functional si operational timp de 12 luni de zile cu 100 euro / luna? Sau cu 10.000 de euro / luna? Lasati la o parte investitia initiala.. sa zicem ca ati primit cadou un magazin online, o platforma de ecommerce cu design-ul vostru pe front end dar fara produse inca. De ce buget ati avea nevoie sa fiti operationali timp de 12 luni de zile? Ati scoate profit dupa 12 luni? Dar dupa 18-24 luni? V-ar fi necesar un plan, o estimare lunara a veniturilor si cheltuielilor timp de 24 de luni?

Share Button
No tags for this post.

Related posts

6 thoughts on “Care sunt pasii pe care trebuie sa-i fac ca sa am un magazin online?

  1. Cred ca un cost minim necesar ca sa poti functiona este cam de 4000 EUR/luna, include salarii, chirie si utilitati, o masina cu casco si benzina si un buget mic de promovare. in conditiile acestea profitul poate aparea numai dupa minim 12-18 luni si e obligatoriu sa fie reinvestit.

  2. Depinde mult de ce produse vinzi si cat de puternica e concurenta. Pentru produse cu un adaos de 30-100%, intr-o piata cu concurenta medie, un buget de 1500EUR lunar e ok. Din astia 75% i-as investi in promovare si optimizarea procesului de vanzare si restul cheltuieli de administrare(fara masini, fara angajati – externalizez tot ce nu pot face eu ).

  3. Estimarile financiare in acest moment sunt nefondate pana atunci cand vezi care e realitatea, care iti sunt clientii. Noi lucram pentru afara, iar nisa a ramas la un nivel mediu de acoperire. Ceea ce ne diferentiaza de restul este “ambalajul de nota 20” si marketing-ul online in care intra 50% din profit.
    In cazul nostru, profitul a aparut dupa 8 luni.

  4. Atunci cand este formulata o intrebare sub aceasta forma, cred ca raspunsul cel mai nelamuritor pentru un viitor antreprenor este “depinde…” pentru ca ei sunt foarte entuziasti si foarte dornici sa creada ca este f.ieftin si au tendinta sa ignore multe aspecte.

    De aceea am incercat sa spun o suma pentru a arata cam care e nivelul minim al costurilor luand in calcul ca exista un minim de aprovizionare, 3 oameni, sediu, utilitati si promovare.

    Multi se arunca cu capul inainte, fara un plan mizand pe faptul ca daca te promovezi online sigur castigi. Eu recomand ca orice antreprenor sa se consulte inainte cu cineva care are deja un magazin ca sa vada care ar putea fi problemele ce ar putea aparea si pentru a vedea ca si online inseamna oameni si multa munca.

  5. nu cred ca suma e atat de importanta ci mai mult planul si previziunile pe care le faci si pe care sa-l revizuiesti cel mai tarziu saptamanal.

    cert este ca avand bugetul necesar, masurand ROI, cheltuind cu cap nu am vazut sa poti ajunge la breakeven mai repede de 8-12 luni…

  6. Pai pe langa toate aceste cerinte trebuie sa stii sa-ti expui site-ul iar reclama e foarte scumpa pe criza asta. Fara clienti care sa acceseze site-ul ce rost mai are toata treaba?! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *