Punguta cu 2 bani – TheCart cu 2parale.ro, sau publicitate eficienta pentru magazinele online

Azi citesc pe blogul lui Claudiu despre The Cart. Eu stiu de ceva vreme de el, dar am omis sa scriu ceva pe blog pana acum.. Cativa dintre clientii mei deja folosesc The Cart de ceva vreme cu rezultate bune. La editia precedenta a cursului iSell nu am pomenit nimic de aceste instrumente, pentru simplul motiv ca nu erau inca publice, lansate. Insa vinerea viitoare sigur voi discuta despre The Cart si 2parale.ro cu cei prezenti la iSell.

Ce este The Cart? Simplu.. este un box pe site-urile partenere Boom in care un magazin online poate promova un produs. De ce este mai bun ca alte forme de advertising? In primul rand pentru ca se numeste The Cart.. pentru ca acolo se promoveaza produse (daca sunt in promotie e si mai bine) pe care le poti cumpara, deci cel care da click acolo e mult mai interesat sa cumpere decat cel care da click pe un banner. Si este mai ieftin pentru magazinele online pentru ca se face plata la click… singura necunoscuta ramane doar rata de conversie, care ar trebui sa fie mai mare decat la un banner obisnuit, si s-ar putea sa depaseasca si rata de conversie de la AdWords. Costurile, functie de volumul de click-uri contractate ajung de la 0.15 la 0.33 euro per click, dupa mine la fel de acceptabile ca si cele de la AdWords.

Mai multe detalii despre The Cart aici.

Insa, sistemul aceste merge dus mai departe.. de ce sa platim la click si nu la sale, la vanzare?? De ce nu site-ul respectiv, afiliatul mai bine zis, de ce sa nu fie platit pe masura rezultatelor, de ce sa nu se implice mai direct in promovarea produselor unui magazin online?? Marketingul afiliat nu e o inventie noua, are inca succes mare in vest, si nu are prea mult aici la noi. Dar acest lucru nu inseamna ca nu va avea succes de aici inainte. Mai ales ca acum exista 2parale.ro. O forma de publicitate ieftina pentru magazinele online, care vor plati comisioane doar la vanzarea unor produse… Insa nu o sa putem numi eva.ro un afiliat al magazin.ro, pentru ca nu va reusi niciodata sa indeplineasca acest rol. Afiliatul este acea persoana care in cercul sau de amici, avand site, blog, etc, propune solutii si ajuta la rezolvarea unor probleme in acel cerc. Afiliatul este un lider de opinie in reteaua lui sociala, afiliatul castiga bani nu la prima vanzare a unui produs al magazin.ro ci la vanzarile ulterioare, putin cate putin, pic cu pic, dar afara in vest sunt oameni care castiga peste 10.000 de euro pe luna din acest tip de marketing.

Nu vreau sa fac acu o prelegere despre marketingul afiliat, mai ales ca sunt voci care sustin ca nu va avea succes la noi in tara. Eu nu cred ce spun ei. Eu cred in acest tip de marketing. Asa cum comertul online inca e in faza de mic copil, dar nimeni nu mai spune ca acest tip de comert va esua, la fel si marketingul afiliat se naste acum, greu dar se naste. Tentative au fost, mai multe magazine online si-au facut propriile sisteme de afiliere, printre care si eMAG. Unul care mai functioneaza acum e cel de la ecumparaturi.ro. Insa nu au avut succes pentru ca Afiliatul nu si-a luat rolul in serios, nu a promovat produsele in cercul sau de cunoscuti, a pus 2-3 linkuri pe site-ul sau si a asteptat sa ii pice comisionul.. Munca la un asemenea site afiliat nu e numai atat, ci este mult mai elaborata. Dar pentru asta apare acum pe piata 2parale.ro, sa va invete cum sa faceti marketing afiliat.

Iar pentru magazinele online e numai bine sa plateasca la rezultat, e nirvana publicitatii online.. asa ca luati voi datele de contact de pe site-ul celor de la 2parale.ro si puneti mana de sunati sa stati de vorba cu el, cu Radu.

Prezentarile celor 2 tipuri de publicitate online se voi include in materialele de la iSell, so, cursantii vor primi informatii detaliate despre aceste sisteme.

Comertul electronic fata in fata cu recesiunea – iSell 27 – 28 NoiembrieNu este momentul sa scadem investitiile sau o buna parte a costurilor unui magazin on-line. Este Momentul sa cheltuim cu folos banii, sa urmarim efectele pe care le creaza fiecare leu investit. Este momentul sa fim mai destepti decat concurenta, este momentul sa fim mai activi, mai bine organizati decat magazinele online concurente. Acum Este momentul in care sedintele de vanzari trebuie sa fie zilnice, Problemele trebuie tratate in regim de urgenta, iar clientii cu promtitudine si solicitudine. Mai multe aici.

A, si nu uitati, cifrele conteaza! – seful yahoo! demisioneaza

LATER EDIT: una rece – Magazine online …. oups, si una calda – MarketOnline – deci se poate, domnilor

Si nu in ultimul rand ceva de suflet, daca puteti ajutati cu macar 1 euro.

LATER EDIT 2:  Se pare ca MarketOnline a gasit mai mult de 1 euro pentru Asociatia Ihtis – "Am luat o hartie de 100 de lei, vreo 30 de euro si am pus-o intr-un colt al biroului, dedicata sa ajunga in contul Ihtis. M-am simtit excelent […]". M-am uitat pe comentariile postului lui Manafu, si am descoperit ca si PcFun incearca sa faca un bine.. sper sa fie cat mai multe companii care sa doneze acel euro de care au nevoie tinerii de la IHTIS.

 

Share Button
No tags for this post.

Related posts

9 thoughts on “Punguta cu 2 bani – TheCart cu 2parale.ro, sau publicitate eficienta pentru magazinele online

  1. da liviu, magazinele au avut si au propriile lor platforme de affiliate.
    personal am si eu cod de affiliate la unele magazine online.
    au fost mai multe probleme:
    1. un magazin a inchis taverna si pa comisionul meu de pana atunci.
    2. ca si afiliat, nu ai control asupra vanzarilor. codul ce genereaza statistica este sub controlul magazinului online, si ei pot sa zica oricand ca utilizatorul a dat doar click si mai departe a renuntat la comanda
    3. nu este drept sa primesti plata doar pe o vanzare pe care o realizezi catre un magazin online. de obicei acea vanzare il obliga pe utilizator sa se inregistreze , si daca e multumit, sa revina la magazinul respectiv. pentru cumparaturile ulterioare ale acelui utilizator, tu ca si afiliat, nu primesti nimic.
    singurul magazin care te ajuta ca si afiliat in aceasta privinta este librarie.net, insa sistemul lor e primitiv, bazat pe cookie, daca utilizatorul vine cu alt browser , sau isi goleste cache si cookieurile, nu mai pupi nimic.

    sper ca 2parale.ro sa faca o platforma ce va stabili o incredere intre magazin si afiliat, astfel incat nici o parte sa nu se simta inselata de cealalta. cand am vrut sa fac si eu un sistem din asta, nu mergea decat prin instalare de cod in pagina afiliate-ului [asta e usor] si pe serverul magazinului [aici era mai complicat] . si nici asa nu ai control absolut, caci tranzactia se deruleaza apoi prin metode offline, telefon, transport, etc… retururi se pot intampla de asemenea, si majoritatea magazinelor online nu iti dau comision la astfel de comenzi.

  2. jgabios: Problemele pe care le mentionezi nu sunt specifice marketingului prin affiliati in Romania, ci sunt probleme generale in toate sistemele de affiliere.

    Marketingul prin affiliati este cost per action – comerciantul plateste numai daca respectivul vizitator face actiunea dorita (in general cumpararea). Si in cazul sistemelor de affiliere internationale vizitatorul poate sa-si stearga cookie (unii dintre cumparatori fac chiar intentionat pentru a nu credita vanzarea affiliatului) iar finalizarea vanzarii offline (sau prin orice metode prin care affiliatul nu este creditat) se numeste affiliate leak si este iar o problema universala.

    Dupa parerea mea marketingul prin affiliati se va dezvolta si in Romania pe masura ce toti mai multi cumparatori vor plati online.

  3. @jgabios: Vrem sa facem o retea “transparenta”. Inainte sa intri in orice campanie vei putea vedea cat este de performanta, ce alti afiliati mai sunt in ea, RON/100 clicks si alte informatii.

    Uneltele vor fi mai mult de linkuri text. Vom avea linkuri, reclame ala google, bannere si widgeturi. Si toate astea vor fi putea fi incorporate in siteurile voastre folosind API-uri. Furnizorii isi pot sincroniza backendul cu 2Parale tot asa folosind API-ul. Toate astea sunt gata si implementate, mai ne desparte umpic de timp pana la lansare.

    De asemenea orice furnizor are parte la intrarea in retea suport pentru instalarea trackingului. Suntem de acord sa semnam NDA-uri ca sa putem studia serviciul lor si sa ii ajutam cu implementarea.

  4. Am uitat o chestie importanta: cum am implementat sistemul furnizorii nu isi pot da seama daca clientul care vine de la un afiliat sau nu. Doar noi avem acces la acel cookie.

    Cookieurile sunt in acest moment cea mai buna metoda de tracking online. Si cea mai usoara de implementat de furnizori, care de multe ori nu au departamente de IT avansate. S-au facut studii care au aratat ca <1% din utilizatori isi sterg cookieurile. Am si implementat sistemul cu 1st party cookies ca sa nu fie blocate de antivirusi ambitiosi.

    Despre offline si sunat: e o realitate la noi ca multi prefera sa dea un telefon. Eu cred ca asta mai mult se refera la experientele anterioare nasoale in care serviciile aveau un formular online pus mai mult "ca sa fie" unde toate cererile erau ignorate. Increderea e o problema a industriei, si e treaba tuturor sa rezolvam aceasta treaba. Cu timpul lumea se va obisnui si va observa ca e mai convenabil online.

  5. Radu, nu ma refeream la faptul ca oamenii comanda prin telefon, ci la cei care completeaza formularul, insa la momentul *confirmarii* comenzii prin telefon, acestia renunta [alt pret, nu ii convine ambalajul, termenul livrarii, etc…] .
    de altfel, eu pot trimite ca si afiliat 100 de cumparatori care sa faca o comanda, magazinul online poate sa imi zica ca nu au raspuns apoi la telefon nici unul, sau nu au mai fost de acord cu comanda, s-au razgandit, etc … si eu, neavind control, ce pot sa zic? nimic, da, domne’ ghinion, se intampla.
    cel mai corect ar fi sa plateasca comisionul nu la vanzarea propriu-zisa , ci la efectuarea comenzii online, dupa aia , treaba lor daca castiga sau nu clientul.
    eu, ca si afiliat, mi-am facut treaba si am recomandat un utilizator dornic sa lanseze o comanda.

  6. Probabil avem de-a face cu o solutie tehnica care depaseste putin dezvoltarea sociala din Romania , cel putin in acest moement.
    De ce spun asta?
    Nu exista inca acei lideri de opinie (de preferat prezenti online) care sa fie specializati pe un anumit domeniu. Sa zicem ca vreau sa cumpar un carucior pentru bebe sau masina electrica de tuns gazonul…Unde ma duc , ce fac? Comunitatile virtuale nu sunt specializate prin urmare sfaturile lor (indemnul de cumparare) nu este atat de viabil.
    Suntem inca la inceput in zona in care oamenii (din online) sunt specializati pe subiecte generale sau chiar pe online. Acesta este motivul pentru care probabil voi lua in considerare sfatul tau de cumparare a unui tool de optimizare dar niciodata nu te voi intreba ce masina de tuns iarba sa cumpar…
    Oricum ideea este foarte buna si are toate sansele de a se dezvolta impreuna cu cei carora li se adreseaza. Probabil solutiile aplicabile nu sunt cele mai bune dar sunt cele optime pentru acest moment.
    Succes!
    @jgabios – Rata de fail se poate calcula: 10-15%? Ok , negociem si crestem CPA cu acelasi procent…Sa nu imi spuneti ca nu se poate negocia..:)

  7. Pingback: 2parale.ro live de ieri. Nirvana pentru magazinele online. O pusculita sigura pentru afiliati. | Liviu Taloi

  8. Ar fi un mare boom in online-ul romanesc daca s-ar crea mai multe retele de afiliere. Multi detinatori de siteuri/bloguri au mari probleme cu monetizarea lor, deoarece implementarea a celor 2-3 magazine cu afiliere e dificila. De exemplu la emag…Daca cineva pleaca de la mine spre emag hotarat sa cumpere un anumit produs promovat de mine, pe emag va trebui sa reia cautarea, in majoritatea cazurilor renuntand.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *