Cifrele de afaceri ale magazinelor online si eficienta acestora

Completand setul de cifre prezentat de Ovidiu, as adauga inca o coloana, numita CA/Nr.Angajati si poate inca una (optional), Profitul/Nr.Angajati, si daca apoi facem un sort dam de alt clasament la fel de interesant… vedem gradul de eficienta al unui angajat de la respectivul magazin online.

Cei mai eficienti angajati se pare ii are esal.ro. Felicitari!

Se mai poate face ceva… dat fiind ca majoritatea sunt pe IT&C, se poate estima valoarea comenzii medii, mai ales ca aici declaratiile nu sunt prea departe de adevar (500-850-1050 RON – depinde de vechimea magazinului online si de gama de produse vanduta), si din trafic.ro sau din alexa/google-trends se estimeaza traficul celor care nu sunt auditati de Trafic.ro, si se poate calcula o conversie estimata. Ar trebui sa se poata vedea un alt clasament si pe rata de conversie, alt element de masurare a eficientei site-ului plus a echipei din spate, a logisticii. Poate are cineva timp sa faca si aceste calcule. Ar fi interesant (cel putin dati tema departamentului de marketing, faceti-o intern) de vazut si clasamentul dupa rata de conversie.

LATER EDIT (25.08.2008): Ovidiu a actualizat cifrele din tabelul sau, adaugand si cifrele de afaceri declarate de magazine pe anul 2007. eMAG si FunGift au fost ok cu declaratiile de cifre de afaceri, restul, asha cum zice si Ovidiu "Tendinta generala este de a declara cifre optimiste si foarte optimiste". OneStop este si el aproape de cifrele declarate…

CEL – 23 mil RON vs 33* mil RON
MarketOnline – 18 mil RON vs 45* mil RON
PC Garage – 17 mil RON vs 27* mil RON
SigmaNET – 5 mil RON vs 10* mil RON
*(curs mediu 2007); Datele complete le gasiti la nerve.ro pe blog

Te crezi in stare?

Share Button
No tags for this post.

Related posts

6 thoughts on “Cifrele de afaceri ale magazinelor online si eficienta acestora

  1. Nu ar trebui sa fie varza. Nu ar trebui ca multi sa faca asha… mai ales de la un nivel al CA in sus, cand te calca destule controale de la diverse institutii de stat. Deci, nu cred ca va declara nimeni ca cifra aia e incorecta, iar magazine precum PCGarage, MarketOnline, PCFun, OneStop, eMAG, CEL, NeoMax etc (cele pana in 20 care genereaza peste 90% din CA a intregului comert online) ar trebui sa aibe acolo declarate cifrele corecte.. in concluzie, eu nu zic ca e varza, ci ca este un indicator suficient de relevant la magazinele online mai mari… tu ce zici? la voi se confirma cifra legata de numarul de angajati?

  2. Nu este varza, este un indicator interesant, dar trebuie sa ne mai gandim la doua chestiuni: multe magazine importante au si angajati pe alte firme decat cea principala (managementul intern, nu neaparat munca la negru asadar) si au colaboratori externi pe anumite departamente, care tin loc de angajati.

  3. Scuza-ma Liviu dar evaluarea eficientei unui magazin in functie de numarul de angajati este de neinteles pentru mine. Un magazin poate avea 2-3 angajati si 30 de colaboratori. Cred ca stii despre ce vorbesc. Eu zic sa nu va grabiti cu constatarile…

  4. @Madalin si @Razvan: evaluarea eficientei unui business dupa numarul de angajati e intotdeauna un indicator bun, de masurare a eficientei acelui business. Si de fapt, reordonarea cifrelor de mai sus dupa raportul CA/NrAng, am facut-o pentru a trage de fapt un semnal de alarma…
    Sper, sper ca toti cei care au un magazin online si-au pus macar odata intrebarea “oare am putea face aceleasi lucruri cu mai putini angajati?”, pentru ca ce se intampla acum in .ro este o dezvoltare pe orizontala in dauna eficientei acestora. Si nu este musai vina magazinelor online…

    Sa ma explic putin mai bine:
    – preturile sunt in continua scadere, marjele de asemenea (o cere piata)
    – relatiile cu furnizorii, logistica de care tot vorbeam sunt in continua dezvoltare, multi dintre acestia acum realizand potentialul business-ului online dezvoltandu-si acele mecanisme de interfatare a stocului si a altor info cruciale cu magazinele online (o cer magazinele)

    => Singura cale de dezvoltare a magazinelor online pe fondul crizei financiare mondiale (si aici avem parte de ea.. la alt nivel, dar exista) si a scaderii continue a marjelor este nu cea pe orizontala, sa cream plus valoare prin plus angajati, plus departamente, ci este dezvoltarea pe verticala, sa investim in automatizari (interconectarea cu bazele de date ale furnizorilor etc), in mecanisme cum ar fi plata cu cardul… care sa-mi asigure plata in avans a produselor si serviciilor comercializate.

    Nu ma supar, nu am de ce sa ma supar.. Insa scopul acestui post a fost tocmai atragerea atentiei asupra acestei probleme. Dezvoltarea pe orizontala VS dezvoltarea pe verticala! Nu intotdeauna un magazin online mare (sau un business mare) este mai eficient decat un magazin online mai mic! Unde mare si mic = numar de angajati + colaboratori.

    @Razvan, @Madalin: e adevarat ca nu ai cum sa vezi numarul real al angajatilor sau al colaboratorilor (insa devierea de la realitate e cu atat mai mica cu cat CA e mai mare), dar este bine sa judecam un magazin online si dupa altceva decat numai dupa cifra de afaceri.

  5. Nu prea inteleg cum a ajuns arigo.ro in topul asta … poate are “pile” 🙂
    Al nostru a avut o cifra de afaceri mai mare intr-un an 2007 care pentru noi a inceput prin septembrie.

    Ma rog… n-am nimic cu ei insa asezarea lor aici nu este prea potrivita. Mai erau si altii mai mari si ca noi si ca arigo.ro la un loc.

    Stiu, e pur informativ … 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.