1.1 mil euro intr-o zi, 2682 de comenzi, 66.000 de vizitatori – ziua eMAG, 6 ani de la nasterea primului magazin online romanesc

Uauuuu.. nu am cuvinte sa pot descrie aceste cifre de mai sus. Este foarte greu sa ajungi acolo, este si mai greu sa te mentii acolo. Felicitari Radu, felicitari Bogdan, felicitari echipei de acolo!!!

Cu toate acestea astazi mai pe seara, cand voi avea putin timp la dispozitie voi analiza cifrele facute public de emag prin prisma singurului instrument care acum poate face comparatie intre magazinele online, alexa. Daca as fi avut si cifrele emag auditate de Trafic.ro era bine, dar nu e asa.

Pana diseara as vrea sa rog principalii concurenti emag sa-si declare numarul de comenzi primite in data de 17.12.2007. Ar fi util pentru noi toti sa vedem o comparatie intre ele, si cred ca ar fi cel putin interesant sa avem si noi "cyber monday"-ul nostru.. ce ziceti?

  1. Radu: 2682 cmzi – 17.12.2007 (trafic-declarat=66000, estimare cmzitotal=1650-1800, estimare cmzionorate=825-900)
  2. Gabi: 398 – 17.12.2007 (trafic=11305, estimare cmzitotal=280-290, estimare cmzionorate=130-140)
  3. Mugur: ? – 17.12.2007 (trafic=9191, estimare cmzitotal=230-250, estimare cmzionorate=110-120)
  4. Madalin: 238 – 17.12.2007 (trafic=8390, estimare cmzitotal=210-230, estimare cmzionorate=100-110)
  5. Iulian: ? – 17.12.2007 (trafic-alexa=8400, estimare cmzitotal=210-230, estimare cmzionorate=100-110)
  6. Marius: 137 – 17.12.2007 (trafic-alexa=7000, estimare cmzitotal/onorate=175-195)
  7. Andrei:  117Buc+74Tim=191 – 17.12.2007 (trafic=2871, estimare cmzitotal=80-100, estimare cmzionorate=40-50)
  8. Mihai: 134 – 17.12.2007 (trafic=2644, estimare cmzitotal=70-90, estimare cmzionorate=35-45)
  9. George: 220 – 17.12.2007 (trafic-declarat: 6944, estimare cmzitotal=175-190, estimare cmzionorate=90-100)

Astept si alti proprietari de magazine online sa raspunda acestei provocari.. haideti sa vedem cat a facut "cyber-monday"-ul nostru .ro!

LATER FINDINGS:

  1. la 2682 de cmzi, emag face astfel cea mai mare comanda medie (1.1 mil euro / 2682) de 410 euro (incl TVA)
  2. lucrand cu comanda medie de aproximativ 850-1000 ron (incl TVA), o comanda medie corecta pe sectorul IT&C, si adunand comenzile de mai sus, plus cateva info suplimentare (pe care nu le divulg, dar tin cont de ele), scazand comenzile lui Marius (le vom adauga ulterior la o comanda medie mai mica), obtinem aprox 4150 de comenzi la 850-1000 roni, adica aproximativ 4.150.000 RON (~1.2 mil euro) in cyber monday-ul romanesc, pe magazinele care au declarat cifrele
  3. Tinand cont insa de cifrele declarate de emag, avem 2682 cmzi la 1.1 mil euro (~ 73%, plauzibil) si restul de 1468 la 420.000 euro, adica aproximativ 1.5 mil euro in cyber monday-ul nostru autohton (pe IT&C, electronice, electrocasnice)

LATER EDIT: voi reface calculul de mai sus, dupa ce voi primi mai multe date probabil pe la mijlocul lui ianuarie.

Share Button
No tags for this post.

Related posts

18 thoughts on “1.1 mil euro intr-o zi, 2682 de comenzi, 66.000 de vizitatori – ziua eMAG, 6 ani de la nasterea primului magazin online romanesc

  1. Liviu, eu pe blog spuneam de comenzi TRIMISE. Noi nu avem notiunea de comanda neonorata pentru ca la noi nu poti comanda ceva ce nu iti putem trimite.

    Pe 17 dec. am trimis 137 de comenzi. Este aproape dublu fata de recordul lui 2006 (de 78 de bucati).

  2. Liviu, imi place initiativa asta, se pare ca ai numai idei bune 🙂 Oare vor declara toti nr. de comenzi?… Asa vom vedea si ce magazine au adoptat decizii de marketing mai eficiente in perioada asta.

    Dar mai relevant ar fi sa compari numarul de comenzi pe toata luna decembrie, pentru ca pe 17 decembrie eMag a avut reduceri foarte mari, deci a absorbit automat, pentru o zi, poate mai multe comenzi decat de obicei, la nivel de piata.

  3. LIviu,
    E evident ca pozitia de ‘guru’ al comertului electronic te obliga sa iei pozitie…atunci cand interesele o cer.
    Uneori insa e prea strident…

  4. @Bogdan: Nu e vorba de nici un ‘guru’. Mai ales ca Radu era de alta parere.. dar nu asta conteaza. Si btw, interesele au cerut altceva, in nici un caz postul asta.

    @Razvan: Se pare ca nu e o idee prea buna, dupa cum vezi nimeni nu a mai vrut sa declare cifra din ziua aceea. Cu toate acestea se pot folosi estimarile mele destul de bine pentru a avea o idee asupra numarului de comenzi. Nu ar trebui sa fie prea departe de realitate.

  5. Liviu, se pare ca nu ai vazut niste ghilimele…
    Anyway, demersul tau de ieri mi se pare ca sfideaza logica din toate punctele de vedere dar asta poate e doar o parere subiectiva.

  6. Poate ai mai mult noroc cu ceea am zis eu, cu toata luna decembrie 🙂 Dar asta in ianuarie… oricum, unele magazine poate vor anunta astfel de lucruri in mod public in ianuarie, daca luna decembrie le-a adus cresteri mari…

  7. Salut Liviu,

    Mai greu cu raspunsurile in perioada asta 🙂
    238 PCfun cu 57 ElectroFun si cateva zeci de telefoane pe “info stoc”. Inca nu iti pot spune cate comenzi am onorat pentru ca mai sunt inca de finalizat. Sper sa-ti fie de folos.

    Regards,

    Madalin

  8. Salut. Imi place initiativa, dar din pacate nu cred ca toti cei de acolo isi vor publica cifrele. O curiozitate am: cum ai estimat numarul comenzilor? in functie de trafic doar?

  9. @Bogdan: Traficul este un indicator corect in cazul magazinelor online. Procentul de comenzi onorate este de aprox 1%, in acest moment al Craciunului, sau in martie, el ajungand la 1.25 – 1.5% si poate creste la 2-3% in cazul magazinelor de nisa.
    In cazul in care magazinul online introduce in ecuatie si numarul de comenzi offline: showroom, corporate, etc, atunci ecuatia nu mai este valabila.
    Procentul de onorabilitate al comenzilor online in .ro este de aprox 50%, la inceput in situatia lansarii magazinului poate fi mai mare, chiar si de 75-80%, lucru valabil si in cazul magazinelor de nisa sau a celor care lucreaza cu stoc, unde poate ajunge la 100%.
    Dupa lansare acest procent scade invariabil, el tinzand catre valoare de 50%.
    Astfel, in situatia data, de craciun sau cand e sezon, avem aproximativ 2.5 – 3% comenzi in total, din care aproximativ 50% se onoreaza.
    Rata proasta de onorabilitate este data in acest moment de colaborarea defectuoasa cu furnizorii care inca nu sunt pregatiti (dar am semnale ca se poate si altfel, si anul 2008 va aduce schimbari aici, schimbari majore) pentru comertul electronic, nu furnizeaza un mecanism de integrare al stocului importat cu stocul magazinelor online in timp real.
    Iarasi un punct inca negru pe harta comertului electronic romanesc este rata mare a abandonului in cosul de cumparaturi, el avand o valoare de aproximativ 50-60%, uneori si 70%, cauza fiind o uzabilitate proasta a site-urilor sau neincrederea romanilor in acest tip de comert, needucarea acestora la nivel mai mare, nepromovarea acestui tip de comert, si multe alte cauze.

  10. Aiurea, numai prostii.

    Procentul de onorabilitate al magazinelor creste proportional cu vechimea, nu invers. Magazinele noi au conversie mai mica fata de magazinele mai mari, asta pentru ca Magazinele mai vechi (de ex. PC Garbage, ShopIT) au mai multi cumparatorii fideli.

    Cum clientii magazinelor de obicei revin tot la acelasi magazin (asta bineinteles daca au fost multumiti), daca ai vechime mai mare ai o baza mai mare de clienti “cu istorie”, desi si o conversie mai mare. Daca un client e la a cincea comanda, aceasta are sanse mult mai mare de finalizare fata de un client la prima comanda.

    In plus, un magazin nou nu are asa de mare experienta in tratarea clientului si finalizarea comenzilor, dar un magazin cu vechime stie mai bine cum merge treaba.

  11. Un magazin vechi are intotdeauna mai multi clienti noi decat clienti vechi. Procentul de onorabilitate nu creste daca in acelasi timp creste si numarul de clienti, ci este posibil sa scada in conditiile cresterii accentuate a numarului de comenzi.
    Sigur, se ajunge la un echilibru, dar.. daca numaram comenzile facute de clientii vechi si comenzile facute de cei noi, vom vedea ca cele din urma sunt mult mai multe. Si scopul magazinului online este de a-si creste cota de piata, sigur si de a-si fideliza clientii.
    La un magazin nou, ai putine comenzi, uneori si sub 10 comenzi pe zi, iar in aceste conditii ai mai mult timp si resurse sa aloci rezolvarii unui client, deci rata de onorabilitate e sigur mai mare.
    Si inca ceva, rata de onorabilitate la un moment dat se stabilizeaza, nu mai scade.. deci nu e cazul sa-ti faci griji, se atinge acel echilibru de care vorbeam.

    LATER EDIT: Emag – cand firma mica si sprintzara devine mare se prosteste, si asta e doar 1 post recent, sigur se mai gasesc si altele.. toate micile magazine online ajung in acest moment, mai devreme sau mai tarziu…

  12. 6944 vizite
    220 comenzi. Onorate in acea zi: 70, dar mai sunt multe in zilele urmatoare. Probabil mergem in aprox 110.
    Data de 18 a fost cu 25-30% mai buna, probabil si ca urmare a comenzilor de luni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.